• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nja, 17,9 men det är en blå den de har nu...

Vem trodde ett vanligt dussinETA-verk skulle betinga högre pris än ett nyare inhouse verk i samma klocka? Inte jag iaf. Dessa ungdomar blir man aldrig klok på:oldman:..
Vet inget om priset men det är väl just den färgen och utan datum folk vill åt? Att jämföra med en blå använd utan länk känns lite skevt.

Just svart + ETA producerades bara ett halvår vad folk säger. :)
Ja. ni måste jämföra med exakt denna ref 79220N och ingenting annat. Ser att det begärs 37-40K på chrono24. Verkar ha gått upp en 10K sista året. Nä, Compiss är inte helt fel ute så sett. Att sen klockan med tanke på innehåll och utfärdande IMO helt enkelt inte är värd detta hör ju inte hit, logik styr inte här. Eller logiken är väl att man betalar detta i hopp om positiv prisutveckling?

Ja. ni måste jämföra med exakt denna ref 79220N och ingenting annat. Ser att det begärs 37-40K på chrono24. Verkar ha gått upp en 10K sista året. Nä, Compiss är inte helt fel ute så sett. Att sen klockan med tanke på innehåll och utfärdande IMO helt enkelt inte är värd detta hör ju inte hit, logik styr inte här. Eller logiken är väl att man betalar detta i hopp om positiv prisutveckling?
Eller så köper man den helt enkelt för att man gillar en tunn nyproducerad dykare utan datum som heter Tudor.

Eller så köper man den helt enkelt för att man gillar en tunn nyproducerad dykare utan datum som heter Tudor.
Förlåt om jag låter som en broken record här men om det är just en "tunn nyproducerad dykare utan datum som heter Tudor" så borde det inte finnas någon bättre kandidat än sprillans nya BB58. Den är både nyare, billigare och tunnare än denna.

Med det sagt så hoppas jag säljaren får ut det han begär av denna klocka. :)

@Lingonsoppa jag är för fri prissättning och mest nyfiken varför ditt exemplar är värt 180 000 kr. Ett tips är att skriv det i annonsen om du vill ha den såld. Kan tillägga att jag både köpt och sålt en lika dan klocka här på KS. På mitt exemplar var det en mer påkostad låda som följde med i köpet. Säker på att du inte fick fel?
https://klocksnack.se/threads/prisb...-overseas-chronograph-49150-b01a-9097.102428/
Hmmm något gick fel där. Det ska stå 120. Skumt. Tack för inputen. Hade ju dock varit Nice att få iväg den för 180

https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-rolex-gmt-sub-6siffrig-2018.104343/

@beardedpeareater
Du har en referens. Men efterfrågar personer med många referenser och gärna gamla kända forumrävar. Vad får dig att tro dom skulle vilja sälja till dig isf.?:p

Lite som att kasta sten i glashus. Haha
För att det är jag som betalar inte säljarna, hur ska jag blåsa någon jag swishar 80lax åt, till exempel?
jag har gjort tre affärer men fått omdömme på en, jag har sålt min Omega SMP, min Sinn 104 och sedan sålt en Seiko, jag vill väl också ha en säkerhet eller? man behöver inte svara på annonsen om man inte vill.

För att det är jag som betalar inte säljarna, hur ska jag blåsa någon jag swishar 80lax åt, till exempel?
jag har gjort tre affärer men fått omdömme på en, jag har sålt min Omega SMP, min Sinn 104 och sedan sålt en Seiko, jag vill väl också ha en säkerhet eller? man behöver inte svara på annonsen om man inte vill.

Tycker det var lustigt skrivet att du i stort kräver forumprofiler eller användare med massa referenser för att själv sitta på en(1) :) men kanske bara jag.

Å andra sidan tipsar vi ju nybörjare konstant med att köpa av medlemmar med referenser. :)

Absolut :)
Men står i många säljes annonser att de bara görs affärer med medlemmar som har referenser sedan tidigare. Ser gärna att det går åt båda hållen. :) vilket jag förstår. Ska jag möta upp någon f2f och sälja något för 50k+ ser jag gärna någon sorts trygghet. Så faller åt Båda hållen i min mening.

det är kanske konstigt utåt sett, men det är ju dom jag litar på, sen får ju alla göra sin bedömning, därför vill jag ha säkerhet själv eftersom det är jag som pyntar för dinkan.
Vid förskottsaffär förstår jag din inställning. Där har säljaren väldigt liten risk (annat än att du kan försöka påstå att det låg en tegelsten i paketet)
Däremot kan du ju glömma att jag exempelvis skulle möta någon för F2F för affär i 50k klass när du har 1 referens, bara så att du är med på hur det framstår.

Vid förskottsaffär förstår jag din inställning. Där har säljaren väldigt liten risk (annat än att du kan försöka påstå att det låg en tegelsten i paketet)
Däremot kan du ju glömma att jag exempelvis skulle möta någon för F2F för affär i 50k klass när du har 1 referens, bara så att du är med på hur det framstår.
Går ju att be köparen swisha innan ni ses om denne har dåligt med referenser, det gjorde jag senast funkade utmärkt:)

Varför inte? möt mig i en polisstation ellet på banken då? vad är det för löjligheter,

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp