• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ändå ser du @beardedpeareater som en potentiell risk, lite konstigt med tanke på att du vet noll o ingenting om vederbörande. Konstigt tänk och uttalande enligt mig.
"Hålla tropic"
Till övriga; alla gör olika. Fortsätt diskutera annonser nu.

För dig är det konstigt, för en annan inte så konstigt.
Men nu kan vi väl gå vidare?

Tex kan vi diskutera priset på den här Daytonan :woot:

https://klocksnack.se/threads/rolex-daytona-116520-15-mot-116655.104380/#post-2645039
@Pontusk

Det enda jag får ut av den tråden är att samma bajsnödiga postare huserar i alla trådar som har med Rolex att göra.

Förmodligen bittra över att de sålde sina sportrolex innan prisökningen verkligen tog fart.

Du missar att de mest frekventa kritikerna har rätt så omfattande samlingar av Rolex själva.

Det kan ju också vara så att man är trött på fenomenet med klippare som utöver att man vill ha tips här på KS var man kan köpa Rolex till listpris, två månader senare lägger ut annonsen på KS med 50´påslag. Tycker att det snarare är en sund inställning att ifrågasätta och kritisera det och inte så väldigt bajsnödigt.

Det enda jag får ut av den tråden är att samma bajsnödiga postare huserar i alla trådar som har med Rolex att göra.

Förmodligen bittra över att de sålde sina sportrolex innan prisökningen verkligen tog fart.

Kan tycka de är jävligt sunt att folk reagerar då det faktiskt styr lite av riktningen för forumets utveckling.. men visst, slå till du om du är sugen på daytonan :)

Så om ni hade kommit över en sportrolex till list hade ni inte köpt den och sålt vidare? Visst.

Nej jag är inte intresserad av betala över list för klockor.

Så om ni hade kommit över en sportrolex till list hade ni inte köpt den och sålt vidare? Visst.

Nej jag är inte intresserad av betala över list för klockor.

En helt annan frågeställning och inte det du skrev initialt.

Du tycker inte att det skaver om man går in på KS och vill ha tips på var det inte är kö för att sedan lägga ut klockan på KS, oavsett om man nu är för eller mot företeelsen med Rolex enorma påslag?

En helt annan frågeställning och inte det du skrev initialt.

Du tycker inte att det skaver om man går in på KS och vill ha tips på var det inte är kö för att sedan lägga ut klockan på KS, oavsett om man nu är för eller mot företeelsen med Rolex enorma påslag?

Nej det tycker jag inte. För vem skulle dela med sig av den guldgruvan?

Nej det tycker jag inte. För vem skulle dela med sig av den guldgruvan?

Självklart ingen och speciellt inte när det i 98% av fallen är uppenbart att det är folk som vill tjäna snabba cash som frågar. Det finns faktiskt fortfarande, tro det eller ej, folk som köper Rolex för att de gillar klockorna och jag är tämligen säker på att de skulle föredra en rimlig kötid och listpris istället för att vara med och bidra till en osund prisbubbla.

Men nog med OT nu från mig i tråden. Ville bara påpeka att man inte behöver vara bitter, Rolex-lös och bajsnödig för att kritisera och ifrågasätta användandet av forumet för att vårda sin klipparmentaliet.

Självklart ingen och speciellt inte när det i 98% av fallen är uppenbart att det är folk som vill tjäna snabba cash som frågar. Det finns faktiskt fortfarande, tro det eller ej, folk som köper Rolex för att de gillar klockorna och jag är tämligen säker på att de skulle föredra en rimlig kötid och listpris istället för att vara med och bidra till en osund prisbubbla.

Men nog med OT nu från mig i tråden. Ville bara påpeka att man inte behöver vara bitter, Rolex-lös och bajsnödig för att kritisera och ifrågasätta användandet av forumet för att vårda sin klipparmentaliet.

Jag vill gärna ha en ceramisk daytona. Men som tidigare nämnt är jag inte intresserad av ett betala över list. Inte gråter jag för det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp