• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Inte för att detta har med min säljtråd att göra.. Men blev lite nyfiken på priser hos AD vs priser online.

Köpte tavlan för ca 4k, visarna för 2k, roulette skiva för 2k, 2k för byte cirka hos en urmakare.

Ca 10k totalt. Jag trodde AD skulle bli skitdyrt så jag tänkte vara smart och köpa delarna på CH24 själv istället och lämna in hos en lokal urmakare
Köpte en ny tavla till min 116200 hos Bergströms för någon månad sedan. Betalade 5' inkl. montering och fick välja vilken datumskiva jag ville ha i utan extra kostnad. Jag bytte dock från stick dial till stick dial, så behövde inte byta visare.

Inte för att detta har med min säljtråd att göra.. Men blev lite nyfiken på priser hos AD vs priser online.

Köpte tavlan för ca 4k, visarna för 2k, roulette skiva för 2k, 2k för byte cirka hos en urmakare.

Ca 10k totalt. Jag trodde AD skulle bli skitdyrt så jag tänkte vara smart och köpa delarna på CH24 själv istället och lämna in hos en lokal urmakare
Tanken var god men du betalade strax över det dubbla jämfört vad det skulle ha kostat hos AD. Jag har fått prisförslag på 5 500 kr hos AD

I så fall borde vel @evki også endre eller er det okej for noen å ta samme pris eller mer en AD?
Er vel forsåvidt også fri prissetting så begge to kan vel beholde prisen om de ønsker det, men kommer jo bli svårsåld.

Valfritt. Men är man dyrare än AD inkl. Arbetet så ligger man fel imo. :D

Och angående @evki s annons kan jag ej yttra mig, ingen aning om Priset på den tavlan.

I så fall borde vel @evki også endre eller er det okej for noen å ta samme pris eller mer en AD?
Er vel forsåvidt også fri prissetting så begge to kan vel beholde prisen om de ønsker det, men kommer jo bli svårsåld.

Valfritt. Men är man dyrare än AD inkl. Arbetet så ligger man fel imo. :D

Och angående @evki s annons kan jag ej yttra mig, ingen aning om Priset på den tavlan.

Enligt Bergströms Ur (Rolex AD i Göteborg) kostar en platina tavla till 16622 12000. Lägg till extra 1000 för visare som ingår i min annons. Visare ska alltså matcha tavlans lysmassan - blå tavla har chromalight (blå lysmassa).

*länge har jag väntat på att hamna bland dem som övervärderar sina objekt på K&S

Det är varken väntelista eller OOP-status på tavlan och visarna dock, mig veterligen..
Vad har det.med fri prissättning att göra? Att han säljer något till list/några hundralappar över är väl upp till honom? Du behöver ju inte köpa. Jag kan hålla med om att prissättningen är fel men han får väl ta vad han vill?

Har länge sökt en diamanttavla till min 116234 och hittat en på CH24 för 15k som jag beställt.

Men med tanke på Era kommentarer så mailade jag faktiskt Engström och frågade ifall de kunde plocka fram en sådan och byta ut min originaltavla.

Hade faktiskt ingen aning om att AD kunde vara billigare än de priser på tavlor man ser på CH24.

Här har vi en datumskiva som jag köpte för ca samma peng: https://www.chrono24.se/rolex/verk--komplett-date-calibre-3135-roulette-16206--id8984084.htm

Har länge sökt en diamanttavla till min 116234 och hittat en på CH24 för 15k som jag beställt.

Men med tanke på Era kommentarer så mailade jag faktiskt Engström och frågade ifall de kunde plocka fram en sådan och byta ut min originaltavla.

Hade faktiskt ingen aning om att AD kunde vara billigare än de priser på tavlor man ser på CH24.

Här har vi en datumskiva som jag köpte för ca samma peng: https://www.chrono24.se/rolex/verk--komplett-date-calibre-3135-roulette-16206--id8984084.htm
Diatavlorna sticker dock betydligt i pris så det kan absolut vara smartare att köpa på annat håll :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp