• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tjena @HaNi

Vad får dig att tro att det är en tidig Chronolink från 2000? Serienumret tyder på att den är betydligt senare än då. Min är från 2013 och har nummer 3583 och den Chronolink som @Mr Chance recenserar på forumet är enligt Sjöö från 1997-99 och har nummer 234.

Tavlan och visarna på ditt ex är gamla, så mycket kan jag hålla med om. Det skulle vara intressant att veta var infon kommer från.

https://klocksnack.se/threads/tidig-sjöö-sandström-chronolink-i-mycket-fint-skick.108664/

fullsizeoutput_a6b.jpg
 
Hej @Clark Kent
Tack för påpekandet. Finns det osäkerhet kring ungefär vilken tid för tillverkning skall jag korrigera annonsen, då jag inte har någon egen detaljkunskap om detta utan gick på beskrivningen från säljaren till mig.
 
Hej @Clark Kent
Tack för påpekandet. Finns det osäkerhet kring ungefär vilken tid för tillverkning skall jag korrigera annonsen, då jag inte har någon egen detaljkunskap om detta utan gick på beskrivningen från säljaren till mig.

Jag ska vara tydlig med att enligt mig påverkar det inte påverkar priset, så det är inte av den anledning jag skrev. Vissa tycker at det är premium med tidiga ex som har Bofors-verket, jag tycker det inte :)

Det bästa är kanske att ta bort infon om årtal till dess att Sjöö kan svara på frågan. De brukar vara snabba på att återkoppla och kanske till och med kan kommentera direkt i tråden.

@Sjöö Sandström
 
@Ninen79
Hur kommer det sig att man pröjsar för en service på en klocka som var uttagen 2017? Flög den i backen?
 
https://klocksnack.se/threads/rolex...svensksåld-värderingsintyg-och-kvitto.106433/

@JLC

Enkel fråga. Du skriver att den listar drygt 91k på uret.se

So?? Är det för att på Något vis försöka göra din annons till ett klipp? :p den listar 76650kr på både Nymans och andra Rolex ad.s här i Sverige och finns väl förmodligen att få tag på överallt mer eller mindre.
Jag redovisar fakta, inget annat. Jag har även en länk till rolex sida. Det är nog mer du som inbillar dig saker.
 
Lugna ner er en smula. Köper man en kl för +50’ kan man förvänta sig att köparen kollar upp modellen lite mer. @JLC har länkat till Rolex & specat värderingsintygspris. Så fort någon nykomling ställer en fråga brukar vissa kasta sig över tangenterna och be personen googla - varför gäller inte samma här? Lite kan man väl kräva av en köpare?
 
Lugna ner er en smula. Köper man en kl för +50’ kan man förvänta sig att köparen kollar upp modellen lite mer. @JLC har länkat till Rolex & specat värderingsintygspris. Så fort någon nykomling ställer en fråga brukar vissa kasta sig över tangenterna och be personen googla - varför gäller inte samma här? Lite kan man väl kräva av en köpare?

Är väl bara benämningen ”listar” som folk hänger upp sig på, lite som att säga att en Rolex Batman ”listar” 150.000:- hos Luxuary Watches ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp