• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är väl bara benämningen ”listar” som folk hänger upp sig på, lite som att säga att en Rolex Batman ”listar” 150.000:- hos Luxuary Watches ;)

Joo, men det är ändrat nu, och hur som så borde det vara en googling bort? Eller uppenbar om man följer länken. Om LW bestämmer att de tar 150’ för alla Batman blir ju det dessutom deras listpris. Hur som så känns detta som ett icke-problem. Finns nog 100 värre exempel där billigare vrak beskrivs som ”len i uppdraget” och riskerar att blåsa bättre vetande.

Edit: rättstavning.
 
Självklart.
Det är sön morgon. Har ni inget annat för er än anmärka på ett ordval på en klocka ni inte ens är intresserade av. Jag ger t o m en länk till Rolex där listpris står.


Men varför ens ta med uret.se som referens?? Där du även påpekar priset. Uret är som Känt vääääldigt dyrt på just Rolex. Nästan 20k påslag på En modell du kan köpa över disk hos Ad. Så i min mening Är detta missvisande med flit..
 
Har sagt det flera gånger här på forumet. Skilj på saklig kommentar och insinuera att man gjort något med uppsåt. Jag ställde fråga. De insinuerade att jag ville luras. Stor skillnad.
Jag är bara glad att du lärde dig skillnaden på listpris och Uret.se:s rekommenderade pris någonstans mellan att du författade annonsen och att det kommenterades i denna tråd.
"Det är nog mer du som inbillar dig saker." - din kommentar när det uppdagades att list och Uret.se skiljde sig 14 lax i pris.
"Nähä det menar du inte.." - din kommentar när det uppdagades att du lärt dig skillnaden på listpris och Uret.se rekommenderat pris.
 
Jag är bara glad att du lärde dig skillnaden på listpris och Uret.se:s rekommenderade pris någonstans mellan att du författade annonsen och att det kommenterades i denna tråd.
"Det är nog mer du som inbillar dig saker." - din kommentar när det uppdagades att list och Uret.se skiljde sig 14 lax i pris.
"Nähä det menar du inte.." - din kommentar när det uppdagades att du lärt dig skillnaden på listpris och Uret.se rekommenderat pris.
det var kommentarer på uttlanden i försök att mästra och "lära mig saker".
Det är fortfarande stor skillnad i det mot att insinuera att man luras.
Det ena är personlig kommentar, det andra gränsar till förtal.
Ser man inte skillanden ligger problemet snarare i det.
 
det var kommentarer på uttlanden i försök att mästra och "lära mig saker".
Det är fortfarande stor skillnad i det mot att insinuera att man luras.
Det ena är personlig kommentar, det andra gränsar till förtal.
Ser man inte skillanden ligger problemet snarare i det.
På en nivå kan jag verkligen förstå att du känner så. Och forumet är verkligen översållat med besserwissers.
Men jag tror att när det handlar om en så pass detaljintensiv hobby som klockor är, så blir man märkt på både det ena och det andra.
Jag minns med bitterljuva stråk en diskussion om vattentäthet för några år sedan som tog episka proportioner. Den här diskussionen känns minst sagt futtig i jämförelse.
Felaktigheter mitigerade, nu vänder vi blad.
 
JLC har ju en historia av klassiska inlägg/annonser på KS. Inte första gången det pratas om nypris/listpris som är osakligt och/eller direkt felaktigt.
När de ifrågasätts är det alltid en kombination av att det är jävligt synd om honom och att det är fel på de som påtalar problemen. Det snackas om förtal, sak och person mm. Kognitiv dissonans sa Bill, hör han dåligt sa Bull.
 
JLC har ju en historia av klassiska inlägg/annonser på KS. Inte första gången det pratas om nypris/listpris som är osakligt och/eller direkt felaktigt.
När de ifrågasätts är det alltid en kombination av att det är jävligt synd om honom och att det är fel på de som påtalar problemen. Det snackas om förtal, sak och person mm. Kognitiv dissonans sa Bill, hör han dåligt sa Bull.
Har du belägg för det du skriver?
 
Ok, eftersom det är Du som ber mig.
tenor.gif
 
Hej, jag har tyvärr ingen aning om vad dom är värda, därav skrev jag 1 kr. Tas annonsen bort nu?

Med vänlig hälsning,
Fredrik
 
Även bekräftat av säljaren i en tidigare tråd på forumet. (den som söker skall finna)

Bara för kännedom :)

Färgen på guldet är oxidering som går att ta bort genom att gnugga med tummen. Guldet är lika gul ananrs som den var när klockan tillverkades ’98-99. Jag valde att inte röra patineringen delvis för att jag tycker det är häftigt och delvis för att klockan ser ärlig ut tack vare den. Jag har inte använt termen NOS för att jag tycker termen är förstörd av alla handlare som applicerar den på sina nyskurna eller mint klockor.

För tydlighetens skull så sökte jag upp källan. Håll till godo. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp