Det är en klocka väl, man kan lika gärna säljer här som på blocket. Som sagt ovan, märket är inte allt man kan tycka om en klocka för bara designen eller? Sen kan man diskutera var man får mest uppmärksamhet när det gäller försäljning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lär nog bli svårsåld tror jag, men varför sälja? Inte jättemycket stålars och du har ju fått den av frugan.
Är böjd att hålla med! Stilig klocka. Märket är inte det viktigaste. Eller tänker du att den aldrig kommer att användas? @Sideshow Bob
Det är en klocka väl, man kan lika gärna säljer här som på blocket. Som sagt ovan, märket är inte allt man kan tycka om en klocka för bara designen eller? Sen kan man diskutera var man får mest uppmärksamhet när det gäller försäljning.
Kör säger jag, det är ju en klocka Sålde själv en Gant klocka här för 5 år sedan utan problem. Sen kanske du får mer pröjs på blocket men det är ju en annan femma
Du får självklart sätta ut annons. Däremot kanske det går snabbare att få den sålde på Blocket. Men lika bra att helgardera sig
Det är en klocka lika mycket som allt annat.
Ser inte varför det skulle vara något konstigt med det?
Ska du verkligen sälja den? Det står ju att det är en limited edition.
Inte bara en limited edition, den har även limited warranty!!
Lär nog bli svårsåld tror jag, men varför sälja? Inte jättemycket stålars och du har ju fått den av frugan.
Är böjd att hålla med! Stilig klocka. Märket är inte det viktigaste. Eller tänker du att den aldrig kommer att användas? @Sideshow Bob
Prissättningen är såklart fri men vad missar jag på denna @visenstam ? Rimligt marknadsvärde borde ju snarare vara 1200-2000 max?
https://klocksnack.se/threads/vintage-omega.108935/
Se länkenVilket objekt?
Såg nu. Du han editer. Hoppas denna är Äkta bara och ingen superklon.. HahSe länken
Prissättningen är såklart fri men vad missar jag på denna @visenstam ? Rimligt marknadsvärde borde ju snarare vara 1200-2000 max?
https://klocksnack.se/threads/vintage-omega.108935/
@SWC inget emot dina annonser men mest nyfiken på varför eller hur det kommer sig att du sitter på en hel hög med rolexboxar,certhållare samt instruktionsböcker?
Sjukt. Varför?
Säljer klockorna utan box,certhållare och instruktioner.
Varför?
Säljer klockorna utan box,certhållare och instruktioner.
Se svar ovan.Varför?
Edit: du köper alltså in klockor som fullset för att sedan plocka bort tillbehören och sälja löst? För att maxxa vinsten eller?
Vem köper dessa icke-kompletta klockor?
Gäller ju att handlarna har koll på vilka boxar som hör till vilka klockor, är ju som bäddat för att få fel tillbehör annarsHandlare imellan skickar aldrig med box osv.
Helt normalt.
Tre storlekar på boxar bara, på instruktionsboken står det submariner/gmt osv så det är inga konstigheter.Gäller ju att handlarna har koll på vilka boxar som hör till vilka klockor, är ju som bäddat för att få fel tillbehör annars
Inte direkt hjärnkirurgi..Gäller ju att handlarna har koll på vilka boxar som hör till vilka klockor, är ju som bäddat för att få fel tillbehör annars
Tre storlekar på boxar bara, på instruktionsboken står det submariner/gmt osv så det är inga konstigheter.
AD har lämnat ut ”fel” boxar många gånger.
Inte direkt hjärnkirurgi..
4strl
Och tyvärr även fel cert...
Inte direkt hjärnkirurgi..
4strl
Och tyvärr även fel cert...
Får AD (eller handlare för den delen) mer än 1 uppsättning tillbehör per klocka? Jag tänker eftersom du skrev att handlarna sitter på tonvis med boxar? Eller säljs det många icke-kompletta till kund?
Annars borde de ju inte ha överflöd utav dessa menar jag..
Inte längre5 st. Sky-Dweller i helguld har en egen variant.
Får inte ihop ekvationen.. men tack för svar iafEndast en uppsättning tillbehör per klocka.
Klockor säljs på alla sätt, Men i vissa länder skiter kunder fullständigt i tillbehör såsom box och instruktioner.
Dom enda gångerna jag säljer med box är till slutkund alternativt till handlare som uttryckligen behöver box eller om det rör sig om andra märken än Rolex.
Får inte ihop ekvationen.. men tack för svar iaf
Vad fick du för den?En klocka är värd vad köparen är villig att betala, Den blev såld precis ochså
Inte helt sant. Du tänker på MRPFast Du skriver listar.
Listar hänvisar till ordet listpris vilket betyder tillverkarens rekommenderade försäljningspris.
inte sant. Du tänker nog på MRP. List i detta fall betyder enligt prislista. Om ex uret tar det priset enligt deras prislista så listar det i så fall det priset.Fast Du skriver listar.
Listar hänvisar till ordet listpris vilket betyder tillverkarens rekommenderade försäljningspris.
Bör det inte framgå retur distansköpslag etc etc mht att du agerar som handlare och inte en privatperson, likt alla andra handlare på detta forum?
Ping @SWC