Flesta länderna får klockorna levererade i "coffins" och boxarna separat utan serie#Det står väl s-nr och refs på boxarna också. Gäller ju att det matchar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Flesta länderna får klockorna levererade i "coffins" och boxarna separat utan serie#Det står väl s-nr och refs på boxarna också. Gäller ju att det matchar?
Fick det jag begärde för den,Vad fick du för den?
Bra betalt om köparen förstod hur liten den är.Fick det jag begärde för den,
Priset kan inte varit så jävla galet eftersom den blev såld 10 min efter jag la upp den.
Hur gör jag det? Mvh JoakimOm du undrar varför du inte får så många svar på din annons @Joakim så misstänker jag du skulle få fler om du i inställningarna tillät att andra skickar meddelanden till dig
https://klocksnack.se/threads/vintage-enicar-mot-bulova-hamtun-etc.98034/
Tack, fixat!Under ””Sekretess”
![]()
Kul, vi nördar är så noga med våra boxar och tillbehör, så sitter du på ett helt lager med grejor. Lycka till med affärerna !
Kul, vi nördar är så noga med våra boxar och tillbehör, så sitter du på ett helt lager med grejor. Lycka till med affärerna !
Skickas varan från icke-EU land så åker köparen på moms. Skickas det från EU så skulle det vara intressant att höra från någon juridik-kunnig hur man kan komma undan distansavtalslagen när säljaren riktar sig till svenska/EU kunder.Distansavtalslagen gäller inte bolag som är registrerade utanför EU.
Men självklart godkänner jag en retur om varan inte motsvarar förväntningarna av en ny produkt.
Dock inte snedköp på fyllan![]()
Dessutom skall annonserna följa KS regler:Skickas varan från icke-EU land så åker köparen på moms. Skickas det från EU så skulle det vara intressant att höra från någon juridik-kunnig hur man kan komma undan distansavtalslagen när säljaren riktar sig till svenska/EU kunder.
Häftigt lager med boxar dock![]()
Bra att du vet, då vet du också att du inte får/borde sälja vidare detHelt införstådd med det. Fick med det vid en tidigare affär.
Fått konstaterat av urmakaren att det inte vart original.
Vill bara klargöra det.
Absolut! Ser till att kassera det innan det skickas.Bra att du vet, då vet du också att du inte får/borde sälja vidare det![]()
Läs tråden igen, jag har inte skrivit att jag är säker på att den är fake. Jag tycker däremot att detaljer är off. Jag bryr mig inte om hur många det florerar. Annonsen ligger kvar, eller hur? Vill du reda i detta så är det upp till dig. Jag tänker inte undanhålla information bara för att det blir obekvämt. Det är inte min klocka, hade det varit det så hade jag lämnat den till SEIKO för bedömning.
Alla älskar Rååålex, spelar ingen roll bara det är RååålexMärklig Köpes-annons.
Ska man tolka det som att alla Rolex whatsoever är intressant så länge det är riktigt låga priser, eller att personen i fråga faktiskt är på jakt efter allt från Rolex? Dräller ju av säljes-annonser på Rolex så det är ju bara att börja köpa isf...
https://klocksnack.se/threads/rolex-köpes-kontant-omgående-köp.108956/
Kontant dessutom.. Känns braMärklig Köpes-annons.
Ska man tolka det som att alla Rolex whatsoever är intressant så länge det är riktigt låga priser, eller att personen i fråga faktiskt är på jakt efter allt från Rolex? Dräller ju av säljes-annonser på Rolex så det är ju bara att börja köpa isf...
https://klocksnack.se/threads/rolex-köpes-kontant-omgående-köp.108956/
@niclashill
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-216570-svart-2012.109163/
Rolex serviceintervall är inte 10 år, det finns ingen sådan rekommendation.
Det stämmer inte. Jag har läst brevet det där bygger på och det Rolex skriver är att ”det genomsnittliga serviceintervallet är nu uppe i 10 år”. Det betyder inte att det rekommenderade serviceintervallet är 10 år.
Jag kan inget alls om Rolex men jag tycker inte att artikeln låter speciellt säker på påståendet. Jag tolkar att Rolex konfirmation på infon enbart handlar om garantin.
Det stämmer inte. Jag har läst brevet det där bygger på och det Rolex skriver är att ”det genomsnittliga serviceintervallet är nu uppe i 10 år”. Det betyder inte att det rekommenderade serviceintervallet är 10 år.
Så här står det på Rolex egna sida.
![]()
Snyggt!, tack för info!Så här står det på Rolex egna sida.
![]()