Ha, cool! Då har dom ändrat. Det började (för några år sedan) med brevet jag nämnde i förra inlägget men då hade de inte ändrat infon på hemsidan eller i instruktionsböckerna.Så här står det på Rolex egna sida.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ha, cool! Då har dom ändrat. Det började (för några år sedan) med brevet jag nämnde i förra inlägget men då hade de inte ändrat infon på hemsidan eller i instruktionsböckerna.Så här står det på Rolex egna sida.
”Depending on model...” OP? Cellini?Snyggt!, tack för info!
Bra där, har försökt hitta en sådan officiell rekommendation. Då vet viSå här står det på Rolex egna sida.
Ha, cool! Då har dom ändrat. Det började (för några år sedan) med brevet jag nämnde i förra inlägget men då hade de inte ändrat infon på hemsidan eller i instruktionsböckerna.
Bra där, har försökt hitta en sådan officiell rekommendation. Då vet vi
Jag kan inget alls om Rolex men jag tycker inte att artikeln låter speciellt säker på påståendet. Jag tolkar att Rolex konfirmation på infon enbart handlar om garantin.
”Perhaps an even more interesting development is the fact that Rolex is now also claimed to officially recommend a 10-year service period for its watches, up from a previous 3.”
Hade varit tufft om Rolex äntligen tog steget upp för att kunna konkurrera med Vostok
Det stämmer inte. Jag har läst brevet det där bygger på och det Rolex skriver är att ”det genomsnittliga serviceintervallet är nu uppe i 10 år”. Det betyder inte att det rekommenderade serviceintervallet är 10 år.
Så här står det på Rolex egna sida.
Bara att lägga på 5k på priset - långt till serviceIn your face alla fuckin’ prutare som gnäller över service.
Lathet.Vad är grejen med bara en bild i annonsen, dessutom en helt värdelös bild? @Diskaren
https://klocksnack.se/threads/seiko-padi.108996/
Du får annonsera gratis ansträng dig lite så upptagande lär du inte vara.Lathet.
Är man intresserad och vill ha fler bilder är det bara att fråga.
Det blir som en onödig tröskel du skapar för intressenten om man bara får läsbara bilder efter att ha frågat särskilt. Merjobb för båda parter och köplusten hänger ofta på första anblicken av annonsen.Lathet.
Jag brukar ha annonser med en bild. Ingen har klagat hittills.Du får annonsera gratis ansträng dig lite så upptagande lär du inte vara.
Det är för att de som har klagat har blivit bannadeJag brukar ha annonser med en bild. Ingen har klagat hittills.
Beror väl på om det är en rätt vanlig klocka som denna under 3k eller en ovanlig Patek för 1M.Det blir som en onödig tröskel du skapar för intressenten om man bara får läsbara bilder efter att ha frågat särskilt. Merjobb för båda parter och köplusten hänger ofta på första anblicken av annonsen.
Tror det är ganska ovanligt att man som köpare inte vill se klockans utseendemässiga skick även om den är vanlig och inte är en Patek,. Har inte bara med om det är en eller flera bilder att göra utan mer om klockan syns ordentligt på de/n bild/er som finns. En oläslig bild ger inget.Beror väl på om det är en rätt vanlig klocka som denna under 3k eller en ovanlig Patek för 1M.
I detta fall ser jag inget konstigt med en bild, även om flera och tydliga alltid är att föredra för att undvika missförstånd om skick etc.
Lathet.
Kan tyckas så.Om du nu är lat, är det inte lättare att lägga upp ett antal bilder med en gång istället för att behöva skicka bilder till alla som tar kontakt?
(Ser att det är tre bilder i annonsen nu)
Ok mkt märkligt, skulle tro att majoriteten vill ha mer en än bild.Jag brukar ha annonser med en bild. Ingen har klagat hittills.
Att du fortfarande gör en grej av det..Ok mkt märkligt, skulle tro att majoriteten vill ha mer en än bild.
Är du skön eller, menar du att bara för att du sålt till en som varit medlem länge gör att jag kommer att gilla klockan?Att du fortfarande gör en grej av det..
Det är väl upp till säljaren hur många bilder man publicerar i en säljannons?
Förutsatt att man är en tillförlitlig affärspart med flertalet tidigare referneser (som tex @yonsson), ska det väl ändå räcka med en bild och att man istället beskriver skicket på klockan, (om man nu hellre känner för det).
Skulle det sedan vara en potentiell köpare som ändå är lite osäker är det inte svårare än att man ber om fler bilder. Men det ska väl ändå inte nödvändigtvis behöva vara ett krav?
Va? Hahh vet inte om jag var otydlig vad jag menar är;Är du skön eller, menar du att bara för att du sålt till en som varit medlem länge gör att jag kommer att gilla klockan?
”Förutsatt att man är en tillförlitlig affärspart med flertalet tidigare referenser (som tex @yonsson), ”Va? Hahh vet inte om jag var otydlig men nej jag menar
1. Det är upp till säljaren att välja hur många bilder man publicerar
2. Vill man hellre beskriva klockans skick med ord är det upp till säljaren
3. Vill köpare ha fler bilder är han varmt välkommen att fråga
Vad är det som är svårt att förstå?
För att förtydliga menar jag att säljare som gjort flertalet fläckfria affärer på forumet kanske inte behöver lägga ner hela sin själ i en annons, förutsatt att man skriver det väsentliga. Personen i fråga behöver inte göra det eftersom att tidigare referenser pekar på att man är en tillförlitlig affärspart. Litar man ändå inte på personen så är det bara att fråga om fler bilder.”Förutsatt att man är en tillförlitlig affärspart med flertalet tidigare referenser (som tex @yonsson), ”
Svårt att tolka på annat sätt.
Du verkar hålla med mig iaf eftersom du lagt till fler bilder
Sammanfattning av min poäng (Kolla från 3.50-4.50)”Förutsatt att man är en tillförlitlig affärspart med flertalet tidigare referenser (som tex @yonsson), ”
Svårt att tolka på annat sätt.
Du verkar hålla med mig iaf eftersom du lagt till fler bilder
Märkligt resonemang klart som fan att man ska lägga upp riktigt bra annonser!För att förtydliga menar jag att säljare som gjort flertalet fläckfria affärer på forumet kanske inte behöver lägga ner hela sin själ i en annons, förutsatt att man skriver det väsentliga. Personen i fråga behöver inte göra det eftersom att tidigare referenser pekar på att man är en tillförlitlig affärspart. Litar man ändå inte på personen så är det bara att fråga om fler bilder.
Jag la upp två bilder till för att slippa ditt gnäll.
Let's agree to disagreeMärkligt resonemang klart som fan att man ska lägga upp riktigt bra annonser!
Jaja skitsamma lycka till med försäljningen nu finns det chans att du säljer den iaf