Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min första vintage, kan vara en ihopplockad blandning mellan 24.11.17 och 55.00.16 eller något. Jag gillar den och priset var väl ok tycker jag.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@mmartensson vad tror du, har du koll på modellerna? Det är fel krona och troligen är det bytt/fel glas på den.
Kan vara en 24.11.17 med en tavla från 55.00.16 med tanke på att lume inte matchar. Sen tänker jag att avsaknad av Superman under YEMA-logo kan tyda på export till land där Superman kan ha varit problematiskt, jaja vad vet jag
Ska höra med Batilou i Frankrike om han kan ta hand om den vid tillfälle.
Tack, känns skönt att höra, jag älskar denna tavlan som är helt omöjlig att återgeDet kan vara så att tavlan är från en senare modell, . Men är osäker. Krona är ju fel som du säger och även plexi, men det är lätt åtgärdat. Herr Batilou kan säkert fixa det plus att han även har bezel lås som är nyproducerat men som passar.
Jag följde denna på bukten och priset tycker jag var bra, framförallt eftersom det är originallänk. Dessa kostar mycket numera.
kan nog blir riktigt bra efter lite fix. Stort grattis![]()
Tack, känns skönt att höra, jag älskar denna tavlan som är helt omöjlig att återge
Ska se om jag kan få tag på en korrekt 24.11.17-tavla också, bästa av två världar.
![]()
![]()
Någon som har koll på vilken modell denna länk passar till?
![]()
![]()
Med tanke på ändlänkarna skulle jag tippa på att det är nån slags tillvalslänk som man kunde få till flera olika modeller istället för läder.Någon som har koll på vilken modell denna länk passar till?
![]()
![]()
Tackar, shoppade loss från P. Batilou idag med ny krona, hylsa och lås. Nu ska jag bara hitta en kompetens urmakare i Göteborgstrakten. Det där glaset hoppas jag kunna få köpa också, säljaren hade knasig fraktinställing som exkluderar Sverige konstigt nog.kolla denna ang glas
![]()
Glasses for watch yema superman scuba vintage | eBay
<p dir="ltr">Verres Pour Montre yema superman état neuf marque robur plexi baguée réf. VB 100 diamètre 311mm hauteur 7mm</p>www.ebay.com
Krona
![]()
Screw steel crown compatible yema superman ø --- definitively exhausted | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Screw steel crown compatible yema superman ø --- definitively exhausted at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Lås för bezel
![]()
Bezel blocks for yema superman, bezel lock | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Bezel blocks for yema superman, bezel lock at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Hej. Sitter och läser tråden för fullt och är sugen på att köpa en Yema. Undrar dock var man köper nya Yema till bäst pris. Hos Zackrissons eller via nätet?Fick hem min första Yema idag och blev förvånad över byggkvalitén och känslan. Jag är galet nöjd och har redan testat lite olika band.
Tack för en trevlig affär @Golle_std!
![]()
![]()
![]()
yema har 30% på en del modeller på sin hemsida just nuHej. Sitter och läser tråden för fullt och är sugen på att köpa en Yema. Undrar dock var man köper nya Yema till bäst pris. Hos Zackrissons eller via nätet?
Zackrissons verkar struliga. Jag har köpt min (samt har en förbeställd på ingång kommande veckorna) direkt från Yema i Frankrike. Blir några slantar dyrare än Zackrissons, då KS har rabatt där. Men tycker det var värt med tanke på leveranstiden på två dagar. Bra kundservice, där jag fick chatkontakt en lördagkväll, bland annat.Hej. Sitter och läser tråden för fullt och är sugen på att köpa en Yema. Undrar dock var man köper nya Yema till bäst pris. Hos Zackrissons eller via nätet?
Bra poäng! Rea på nästan hela utbudet just nu. 15% + funky digitalare på köpet för vissa modeller.yema har 30% på en del modeller på sin hemsida just nu
Kul! Är duktigt sugen på en Air Force auto... Men har en Marine National på ingång, och även annat som lockar, så känner mig lite osäker. Dessutom tar rean slut samma dag som jag får julilönen, så får se vad som händer!Sådär... nu knep jag min Yema nr 2, en Superman French Air Force quartz (har ingen quartz-dykare!)
Hade den i kundkorgen någon timme medan jag velade, han få både ett mail och ett röstmeddelade i telefonen där de påminde om koden för 30 procent. Det har jag aldrig varit med om förut.
Blir spännande att få paket från Frankrike i alla fall!
Marine National är så jäkla snygg, var sugen på den också. Men har haft ögonen på en Superman Air Force ganska länge så det här kändes som rätt läge att slå tillKul! Är duktigt sugen på en Air Force auto... Men har en Marine National på ingång, och även annat som lockar, så känner mig lite osäker. Dessutom tar rean slut samma dag som jag får julilönen, så får se vad som händer!![]()
Verkligen! Det är standardmodellen med automatverk som jag har på gång. Gillar att det är utan datum. Har ju Spacegrafen också, så vore kul med en trio av officiella klockor för marinen, flygvapnet och rymdmyndigheten.Marine National är så jäkla snygg, var sugen på den också. Men har haft ögonen på en Superman Air Force ganska länge så det här kändes som rätt läge att slå till![]()
Blir kul att se vad du tycker om den, de bilder man sett så här långt ser riktigt trevliga ut. Älskar ankaret vid 6! Kul tanke med en trio, undrar om de har något samarbete med armén på g? Hade varit coolt med en fältklocka med Armée de Terre:s svärdslogga eller liknande.Verkligen! Det är standardmodellen med automatverk som jag har på gång. Gillar att det är utan datum. Har ju Spacegrafen också, så vore kul med en trio av officiella klockor för marinen, flygvapnet och rymdmyndigheten.
Verkligen! Nåt jag saknar i Yemas utbud är nåt som inte är dykare eller kronograf (utöver dom två digitala, som absolut är funky men nog inget man vill bära varje dag, och flygarklockan som jag inte tycker ser superskoj ut). Vore skoj med nån variant på Sous-Marine också, då så gott som hela deras utbud är inspirerat av äldre modeller.Blir kul att se vad du tycker om den, de bilder man sett så här långt ser riktigt trevliga ut. Älskar ankaret vid 6! Kul tanke med en trio, undrar om de har något samarbete med armén på g? Hade varit coolt med en fältklocka med Armée de Terre:s svärdslogga eller liknande.
![]()
Grattis. Den är cool. Är kronovisaren röd eller orange? Jag har kasst färgseende.Slog till på en Spacegraf Zero-G. Gillar den skarpt. Säregen och clean design. Att det var sommarrea underlättade ju naturligtvis.![]()
![]()
![]()
Den upplevs ganska klarröd, men jag kan se att den är ganska lik den orangea jackan i bakgrunden. Knepigt. Jag tror man kan säga vilket som.Grattis. Den är cool. Är kronovisaren röd eller orange? Jag har kasst färgseende.
Bra val, grattis!Slog till på en Spacegraf Zero-G. Gillar den skarpt. Säregen och clean design. Att det var sommarrea underlättade ju naturligtvis.![]()
![]()
![]()
Oh ja, en modern version av den (med snyggare placering av datumet tack...) hade inte varit fel!Verkligen! Nåt jag saknar i Yemas utbud är nåt som inte är dykare eller kronograf (utöver dom två digitala, som absolut är funky men nog inget man vill bära varje dag, och flygarklockan som jag inte tycker ser superskoj ut). Vore skoj med nån variant på Sous-Marine också, då så gott som hela deras utbud är inspirerat av äldre modeller.
![]()
![]()
Tjusigt!Kul med fler Yema på KS!
Här är min blå Heritage, passar finfint med orange tropic.
![]()
Grym sommar-kombo!Kul med fler Yema på KS!
Här är min blå Heritage, passar finfint med orange tropic.
![]()