• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franska märket Yema

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
071A5C1C-57F5-4128-BA09-D65DF8BA67F6.jpeg
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Knasläcker logga på Sous-Marinen. Hoppas Yema släpper en reissue på den nån gång, skulle hugga direkt!
Lite väl lik Seamaster kanske, kan ju vara därför de bytte, bara sett ett fåtal med denna? Har för mig jag såg ngn som plockat upp den i Yema CoLabs. Ska se om jag kan hitta sidan
 

Psykel

Patek
Lite väl lik Seamaster kanske, kan ju vara därför de bytte, bara sett ett fåtal med denna? Har för mig jag såg ngn som plockat upp den i Yema CoLabs. Ska se om jag kan hitta sidan
Skrolla långt ned så dyker den upp!
Screenshot 2021-10-08 at 10.08.08.png
Just ja, det har du ju rätt i. Känner att det saknas mer av en vardagsklocka i Yemas utbud. Dykare och kronografer i all ära, men man vill ju ha lite mer variation!
Dom har ju Flygraf, men känner inte att den är superkul direkt. Fast Digidisc är ju lite småskoj ändå...
Digidisc-Brown_2048x.png
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Just ja, det har du ju rätt i. Känner att det saknas mer av en vardagsklocka i Yemas utbud. Dykare och kronografer i all ära, men man vill ju ha lite mer variation!
Dom har ju Flygraf, men känner inte att den är superkul direkt. Fast Digidisc är ju lite småskoj ändå...
Digidisc-Brown_2048x.png
Kan bara hålla med, alla klockor har ju en specifik 'målgrupp'. Hade behövt en 'tjänstemanna'-graph med för att nå ut till alla oss som inte är astronauter, kappseglare eller racerförare ;)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Sådärja, hittade en numrerad Superman Heritage i Florida via LeClub på facebook.
ECA7CCCD-F3B5-4DB7-9751-5FDEC78B672F.jpeg

har letar länge efter den här eftersom jag upptäckte Superman precis när de numrerade med felaktig lume sålt slut. Hoppas den är full med swirls och annan patina.
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Men sjukt lång lug-lug på 48mm.
Eller är det kanske normalt på den typen av boet?
Mja, samma mått som 39mm Superman och 1mm kortare än Spacegraf. Den är lite avlång, men tror inte det är nåt problem. Spacegraf sitter fint på min handled, så tror nog att Wristmaster kommer sitta fint också. Föranmälde mig till Kickstartern!
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Nästan, de ska släppa Wristmaster till jul, 37 mm och plexi, jag ska ha en

4EF1AC5D-1A70-4C8F-99D0-B743D289BBA4.png
Haha, skulle precis posta, men du var på hugget @Baramats
Tycker den var riktigt fin. Wristmasterloggan var kanske i snirkligaste laget så i vinkeln ovan så tycker den ser lite kladdig ut, men förhoppningsvis ser den bättre ut i verkligheten.
Oväntat boettval, den har man inte sett i närtid. En riktig betongboett som luktar miljonprogram, Volvo 144 och beige trenchcoat. Men, jag gillar den! :D

Edit: Boken på 330 sidor som beskrivs längst ned på Kickstartersidan ser ut att bli årets julklapp till mig själv :)
 
Senast ändrad:

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Haha, skulle precis posta, men du var på hugget @Baramats
Tycker den var riktigt fin. Wristmasterloggan var kanske i snirkligaste laget så i vinkeln ovan så tycker den ser lite kladdig ut, men förhoppningsvis ser den bättre ut i verkligheten.
Oväntat boettval, den har man inte sett i närtid. En riktig betongboett som luktar miljonprogram, Volvo 144 och beige trenchcoat. Men, jag gillar den! :D
Reagerade också på boettvalet. Tankarna gick till min Volvo-Certina från 70-talet. Vilket jag gillar :D
Den blå hamnar helt klart på villhöver-listan, precis vad jag har saknat från Yema.
Ps. Googlar man bara wristmaster så dyker det upp en hel del bowlingtillbehör...
Skärmavbild 2021-10-13 kl. 08.42.58.png
 

Psykel

Patek
Reagerade också på boettvalet. Tankarna gick till min Volvo-Certina från 70-talet. Vilket jag gillar :D
Den blå hamnar helt klart på villhöver-listan, precis vad jag har saknat från Yema.
Ps. Googlar man bara wristmaster så dyker det upp en hel del bowlingtillbehör...
Skärmavbild 2021-10-13 kl. 08.42.58.png
Den har ju en perfekt lucka mellan banden där man kan bära klockan, rakt över Wrist Master-loggan.
 
Topp