• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franska märket Yema

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jahaja, det börjar bli en liten samling. Nu får det räcka tror jag.
FA00487E-E73E-41F0-8AD8-89670EB39A3A.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vad tycker ni om denna då? Kommer som specialare på kommande Kickstarter
59D2F91D-3A37-4496-8CE1-33CB358E49C0.jpeg
Jag var nästan 100 på att jag skulle skaffa en när jag såg deras nyhetsbrev med ritningarna. Nu när jag ser den live så är jag tyvärr inte lika säker :/

 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag var nästan 100 på att jag skulle skaffa en när jag såg deras nyhetsbrev med ritningarna. Nu när jag ser den live så är jag tyvärr inte lika säker :/

Håller med, jag gillar de applicerade indexen på de andra så den här känns som en dykar-hybrid. Hade ev köpt den om den var en tunn gmt.
 

Psykel

Patek
Vad tycker ni om denna då? Kommer som specialare på kommande Kickstarter
59D2F91D-3A37-4496-8CE1-33CB358E49C0.jpeg
Underbart fulsnygg! Kanske blir en sån istället/också!
Jag ser för övrigt inget problem med att dom kör Kickstarter. Yema är ett relativt litet företag med förmodligen rätt små marginaler, så blir ju helt klart en mindre risk med Kickstarter om dom ska lansera "osäkra" modeller. Wristmaster känns ju som en modell som det kanske inte skulle bli världens rusning på.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Tycker också att den var frän. Finns det någon info om mått på den ännu?

Njää säger jag. Tycker urtavlan ser liten ut i förhållande till boetten?

38mm tror jag att jag läst.

Urtavla ser ut att vara 27mm, diameter 39mm och L2L 43,5 till "hanen"/fasta ändlänken på boetten, tjocklek 12mm. Länken ser ut att vara typ 23-24mm vid infästningen (och borde rimligen gå ner till iaf 20mm? Mer än 20mm känns verkligen för brett)

27mm urtavla känns dock väldigt litet. För att sätta i perspektiv generellt så ligger 36mm klockor runt 30mm (Field, såsom Rolex Explorer).
 
Senast ändrad:

repertoire

Cartier
2-Faktor
Jag tycker förhållandet mellan urtavla & boett ser bra ut för modellen, och i stil med de 70-tals klockor i samma storlek de uppenbart tagit inspiration från.
Nu är jag ju dock van vid min Omega Pre bond på 37mm som även den har liten (25mm) urtavla.
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor

Psykel

Patek
39mm, 43,5mm, 12,4mm, länken är 24-20mm, 100m WR, cal. YEMA2000. Kan uppdatera om priset nästa vecka. Men kommer va bra mycket billigare på Kickstarter.
4mm taper är ju helt okej ändå. Ser fram emot bilder på hela länken. 30% rabatt via Kickstarter är vad Yema själva har sagt.
Beroende på pris så lutar det fortfarande mot att det kan bli en av varje!
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
4mm taper är ju helt okej ändå. Ser fram emot bilder på hela länken. 30% rabatt via Kickstarter är vad Yema själva har sagt.
Beroende på pris så lutar det fortfarande mot att det kan bli en av varje!
Verkar till och med vara lite mer än 30%. Vågar inte säga allt för mycket nu, men återkommer så fort jag kan med priser.
Jo 4mm är helt okej, men tycker länken blir lite klumpig vid spännet men då är jag petig. Samtidigt är det ingen deal breaker speciellt när finish är såpass bra.
 
Topp