• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franska märket Yema

Baramats

Audemars
2-Faktor
Bra klocka, har koll på NY
CD2B61EA-C4D8-4A0D-87D2-CFFB37516B9B.jpeg
 

niclasb

Omega
Någon som är riktigt duktig på Yema? Har en Yema Antichoc som jag verkligen hittar noll och inget om. Bifogar bild.

Ngn som har koll och kan berätta mer inkl prisnivå?
 

Bilagor

  • 5D8140F9-786A-40DF-9F04-86A6E07D9969.png
    5D8140F9-786A-40DF-9F04-86A6E07D9969.png
    1.4 MB · Visningar: 12

Psykel

Patek
Någon som är riktigt duktig på Yema? Har en Yema Antichoc som jag verkligen hittar noll och inget om. Bifogar bild.

Ngn som har koll och kan berätta mer inkl prisnivå?
Kromad, antar jag? Det är väl mest Superman och kronograferna som faktiskt är värda lite mer pengar när det kommer till vintage Yema. Skulle tippa på att du kan få några hundra på Tradera.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Gillar både tavlan och sekundvisaren. Hojta gärna om du vill prioritera annat så mycket att den får gå till någon annan, istället för till urmakaren 🙌
Tack men den får stanna :) jag har genom amatörmässig research en förhoppning att det är en årsklocka från 76, eller i alla fall från 70-talet.
Har köpt korrekt akrylglas, krona, lås mm till den som ska åka på.
 

Psykel

Patek
Sålde min Yema idag efter lite velande kring att den va för liten. Ångrar mig lite redan 🤷‍♂️ Men det finns fler att köpa om suget blir för stort framöver 😊 Firar avskedet med en bild.

PXL_20210911_094001869.jpg
Tråkigt, men man måste ju såklart vara bekväm med den. Själv tycker jag att 39mm är en fantastiskt storlek på en dykare, iallafall om den är vintage-inspirerad.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
F2778898-4933-4328-8F94-A088B8BEC183.jpeg
Skulle vilja komplettera min Superman II med ett snyggt läderarmband istället, någon som har tips vart jag skall kolla och kanske t.o.m har en bild på hur det kan se ut.
Den gör sig nog utmärkt på läder också : ) Finns ju en del svenska handlare som https://tidochting.se/ eller https://watchwear.se/ som säljer fina band till bra priser. Bägge är aktiva här på KS och har fina omdömen. Även https://www.cheapestnatostraps.com/ har massa fint i lite lägre prisklasser. Se till att beställa rätt bandbredd bara.
 

Hand

Omega

rickards

Rolex
2-Faktor
Tack, börjar bli sugen på en till Superman. Hoppas på att de släpper något brunt och rött till vintern.
Själv sålde jag ju min Superman Heritage Quartz då den kändes lite för liten, men fasen vad sugen jag är på att köpa en 41mm automat. Denna bild dyker upp i mitt Instagramflöde med jämna mellanrum och gör inte suget mindre... Kan enligt mig va en perfekt GADA 😊

Screenshot_20210926-130428.png
 
Topp