Chrisgreen
Basic
Håller på och bör in Adventurer som var en julklapp 2Self.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg, gillar den färgen och boettformen är mumma!
Grym! Grattis!
Snygg, hur trivs du med den?
Snygg, hur trivs du med den?
Jag tycker denna är ett riktigt strapmonster precis som en Speedy (jag har båda).Blivit med panda men gillar inget av de band som hängde med. Var detta plus ett mesh. Några tips på fina band/länkar som passar? Gärna som gör den lite mindre sportig. Finns det några oskrivna regler för vad man ”får” använda för band/länk på en rallygraf?
Tack för tips! Har du testat med jubileelänk till?Jag tycker denna är ett riktigt strapmonster precis som en Speedy (jag har båda).
Testa med ett vintage brunt läder, den skulle göra sig lika fint på ett svart band om du vill att den ska vara mer dressad.
Nej det har jag inte, jag har ett brunt racingläder samt mesh som jag gillar skarpt.Tack för tips! Har du testat med jubileelänk till?
Om du vill göra den mindre sportig så skulle jag skippa länk. Ett svart cordovan-läder kanske?Blivit med panda men gillar inget av de band som hängde med. Var detta plus ett mesh. Några tips på fina band/länkar som passar? Gärna som gör den lite mindre sportig. Finns det några oskrivna regler för vad man ”får” använda för band/länk på en rallygraf?
Grattis!Fick hem denna idag, råder delade meningar om designen men jag gillar den skarpt!
Sen kan man tycka vad man vill om att en redan väl etablerad klocktillverkare kör Kickstarter för att lansera nya modeller.
Otroligt skön länk, väldigt bra kvalitet.Grattis!
Hur känns länken? Tyckte det såg ut som den nästan saknade avsmalning mot spännet?
Ah ja men då så! Låter lagom.Otroligt skön länk, väldigt bra kvalitet.
Den smalar av mot spännet, 24mm vid boetten och 18 mm vid spännet
Snyggt!Wristmaster är bra, oavsett modell eller färgval. Har bytt band på min blå till ett Genuine Vintage Kudu från WatchGecko som jag tycker passar mycket bättre än det som satt på vid leverans.
Jag tycker dom bärs snäppet större än angivet mått, kan lägga upp någon handledsbild nedan. 39mm superman på 18cm handleder. Tror den största anledningen är att den har ganska långa bandhorn, du kan se exakta mått på de andra bilderna jag klipper in.Har på sistone börjat snegla mer och mer åt en Superman som nästa inköp. Dock har jag svårt att komma fram till om man ska gå för en 39 mm eller 41 mm. Därav att jag undrar hur klockan bärs, upplevs den större eller mindre än angivna mått?
Hur är den generella upplevda kvalitén?
Jag velade fram och tillbaka mellan 39&41 men landade till slut i 39mm. Det är ju ”originalstorleken”. Jag ångrar inte valet men hade gärna jämfört med en 41mm.Har på sistone börjat snegla mer och mer åt en Superman som nästa inköp. Dock har jag svårt att komma fram till om man ska gå för en 39 mm eller 41 mm. Därav att jag undrar hur klockan bärs, upplevs den större eller mindre än angivna mått?
Hur är den generella upplevda kvalitén?
Riktigt fin! Hur mycket fick du ge för den?Första Yeman jag köpte, ebay, och sedan även sålde på samma plattform. Väldigt trevlig, men blev aldrig klok på om det var en äkta Yema. Ett Valjoux 7733 vill jag minnas satt i den i alla fall.