• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Absolut! Klippte en 39mm variant. Snabb leverans, beställd kvällen 16/11, levererad 18/11 utanför dörren. Sålde en Yema Spacegraf zero-g och tänkte få mer plats i lådan, kunde dock inte motstå att köpa denna. Nöjd, sitter på fint. Kan tänka mig att 41mm versionen sticker ut en del, då den ligger platt på handleden.

4D3DF299-CE0B-478C-B462-EF2A49AC5221.jpeg
Snyggt! Håller helt med dig att 41:an säkert känns väldigt lång.

Absolut! Klippte en 39mm variant. Snabb leverans, beställd kvällen 16/11, levererad 18/11 utanför dörren. Sålde en Yema Spacegraf zero-g och tänkte få mer plats i lådan, kunde dock inte motstå att köpa denna. Nöjd, sitter på fint. Kan tänka mig att 41mm versionen sticker ut en del, då den ligger platt på handleden.

4D3DF299-CE0B-478C-B462-EF2A49AC5221.jpeg
Vart väldigt sugen på just en sån men de försvann snabbt! Så går det när man är seg😊

Man kommer aldrig ångra man köpte den här. Jag vill bara ha flera av Yema nu. 😅
Tänkte att beställa Wristmaster, men är rädd att 37mm blir för små. 🤔
20211120_151841.jpg
Superman är allt bra.

Utan att ha sett den live så tror jag inte 37mm kommer kännas litet. Den saknar ju vridning och boetten ser ganska lång ut, och dom två egenskaperna brukar spela minst lika stor roll som diametern för hur stor/liten en klocka känns på armen.

Jag fick hem min Yema superman bronze för tre veckor sedan. Då drog den sig ca13 sek. Nu går den istället 2-3sek snabbt. Är det så att det är en inkörningsperiod för nya klockor?

Jag fick hem min Yema superman bronze för tre veckor sedan. Då drog den sig ca13 sek. Nu går den istället 2-3sek snabbt. Är det så att det är en inkörningsperiod för nya klockor?
Kanske, är mitt svar. Jag brukar få olika resultat första dagarna mot vad det sedan visar sig vara efter att ha ägt klockan ett tag. Det har gällt alla mina klockor.

Kanske, är mitt svar. Jag brukar få olika resultat första dagarna mot vad det sedan visar sig vara efter att ha ägt klockan ett tag. Det har gällt alla mina klockor.

Men jo, det är väl ändå rätt vedertaget att nya klockor har en inkörningsperiod. Jag hörde det senast för nån månad sedan av auktoriserad seiko AD och erfarenhen urmakare, att det inte var nån större idé att rucka en nyare Seiko jag hade med mig innan de fått köra in sig en stund. Rimligen gäller det de flesta märken. Killgissar på att oljor i klockan fördelas lite jämnare när de fått går en stund.

Tillbaka
Topp