• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Om det är någon som funderat på någon av deras två senaste Superman GMT-modeller går det att göra ett fint klipp nu:
Screenshot_20220131_141648_com.android.chrome_edit_45324626192562.jpg

Om det är någon som funderat på någon av deras två senaste Superman GMT-modeller går det att göra ett fint klipp nu:
Screenshot_20220131_141648_com.android.chrome_edit_45324626192562.jpg
Bra tips! Själv rycker det i klicka-hem-fingret för denna...
Steel_Bronze_Green_Bracelet_Acier_800x.png

Bra tips! Själv rycker det i klicka-hem-fingret för denna...
Steel_Bronze_Green_Bracelet_Acier_800x.png
Ja, de suktar en verkligen just nu. Frågan är om vi kommer se dem rea ut ordinarie Superman snart också? De postade ju något om den skulle gå ur produktion för ett tag sedan på Instagram, nära Black Friday. Gissningsvis tillfälligt för att återlansera den med nytt urverk eller liknande.

Ja, de suktar en verkligen just nu. Frågan är om vi kommer se dem rea ut ordinarie Superman snart också? De postade ju något om den skulle gå ur produktion för ett tag sedan på Instagram, nära Black Friday. Gissningsvis tillfälligt för att återlansera den med nytt urverk eller liknande.
Känns väl inte omöjligt att dom rear ut lagret när dom introducerar Superman med in-house.

Någon som skickat en Yema på service och kan bekräfta kostnaden? Läste något på deras hemsida om 199£ + frakt, verkar billigt?

Någon som skickat en Yema på service och kan bekräfta kostnaden? Läste något på deras hemsida om 199£ + frakt, verkar billigt?
Du kan alltid fråga deras chat, dom svarar snabbt. Men borde vara ett rörligt pris om det behövs delar osv. Finns säkert något finstilt någonstans.

@Monk och @Baramats har servat. Priset ser ut att stämma bra.

Japp, jag skickade dit min Yema Navygraf för att Automatic funktionen slutat att fungera. Billigt och riktigt snabbt fixat, en positiv upplevelse.

Japp, jag skickade dit min Yema Navygraf för att Automatic funktionen slutat att fungera. Billigt och riktigt snabbt fixat, en positiv upplevelse.
Överkomligt ändå, man vill ju inte köpa en klocka för ~10 och serva för 5-10 direkt. Trevligt!

Överkomligt ändå, man vill ju inte köpa en klocka för ~10 och serva för 5-10 direkt. Trevligt!
Håller med @Monk riktigt trevlig upplevelse. Kontakta dem via chatten och följ info. Har betalat riktigt lite även efter att garantitiden gått ut. De servade ett rasat Ebay-köp och en annan Superman för under 2000 inkl frakten. Det ni.

Är detta samma klocka? Saknar ’france’ kl. 6?
41818F32-88C3-4C4D-85BC-877973E47B4E.png
Det ska vara samma, dock har jag en av de 500 första som släpptes. De var numrerade och hade fel (fast ändå så rätt) lume på visarna. På Yemas sida så står det France på tavlan, köp därifrån.

Yema "nylanserar" via Kickstarter. Skickligt att få med sig New Wave-stjärnan Kavinsky, men jag blir allt lite trött.
Kanske lite roligare för den som är yngre? Eller?
Och som vanligt kan det ju bli en "collectors item".

Yema "nylanserar" via Kickstarter. Skickligt att få med sig New Wave-stjärnan Kavinsky, men jag blir allt lite trött.
Kanske lite roligare för den som är yngre? Eller?
Och som vanligt kan det ju bli en "collectors item".

De kostar en spottstyver. Jag kommer backa för en i varje färg tänkte jag, de är ju balla som tusan 👍

De kostar en spottstyver. Jag kommer backa för en i varje färg tänkte jag, de är ju balla som tusan 👍
Haha, härligt att vi tycker så olika. Jag är så jäkla trött på hela Kickstarter-grejen. Det handlar bara om att få publicitet. Men det är bara att säga grattis till Yema. I det här fallet tror jag det är rena vinstmaskinen. Damma av lite gamla ritningar, starta upp några CNC-fräsar (förhoppningsvis i Frankrike?) och håva in.

Missförstå mig rätt nu, mina två Yema används mycket, i stark konkurrens med min Oceanus. Gillar mycket av det de gör. Tänker att det kan finnas plats för lite kritik också, mitt bland alla hyllningar.

Tillbaka
Topp