• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Tack alla, ska beställa två klockor därifrån 😁 Pearl diver och MEANGRAF tror jag. Men 63an är också grymt. Kan inte bestämma mig mellan pearl diver och 63an
De är bra att ha att göra med. Dock är 63an slutsåld, den har du inte uppdaterat det för. Den finns inte ens från Yema's egna hemsida, tror du får leta begagnat eller i Frankrike så småningom. 63an är en väldigt fin klocka, jag hade en sån ett tag.

Go i solen 😎
1F9D49CC-0B45-4BA2-A3C0-66B8D780CDAD.jpeg

De är bra att ha att göra med. Dock är 63an slutsåld, den har du inte uppdaterat det för. Den finns inte ens från Yema's egna hemsida, tror du får leta begagnat eller i Frankrike så småningom. 63an är en väldigt fin klocka, jag hade en sån ett tag.
Jag vet, det var den jag kunde köpa från dig då men jag letade efter annat. Nu är jag typ ledsen jag inte gjort det 🤦‍♂️

Hejsan, får man be om lite värderings-hjälp på denna gamla goding? En 24.11.17 med U-index, kronan kan behöva bytas och fix på hand mm. Den går som den ska i nuläget. Jag ska fråga i vintage-delen också. Den ser ut att ha fått relumad sekund i pilen, kanske alla visarna? Bezeln är lite lagom ful.

Jag älskar den här boetten och tavlan. Frågan är bara om den är värd ca 1300 euro eller < 1000 euro :)
Yema241117U JB 02.jpg

Yema241117U JB 01.jpg

https://en.yema.com/pages/marine-nationale?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=⚓+Get+a+sneak+peek+of+the+upcoming+MARINE+NATIONALE+Official+Watch%21&utm_campaign=AC+CRM+EMAIL&vgo_ee=w26dcphHJYnn2jI4uGg47HwFoqDlMHNmyq65fGLdufk%3D

Haft denna sen den släpptes, sjukt rep- och stryktålig, Inte en skråma trots att det är min beater och jobbklocka. Aldrig använt länken till den så kan inte uttala mig om kvalitén på länken, men klockan håller god kvalitet.

Yema navygraf.
DSC_0171.JPG

Senast ändrad:
Jag har varit väldigt sugen på en flygraf. Känns som det saknas en grå klocka i min samling. Men är lite osäker. Jättelarvigt men stör mig på att det är ghost date... hehe. Coolt med in house iofs. Gillar verkligen tavlan men osäker på om jag gillar den typen av bezel och så är den lite tjock. Föredrar BGW9 så det är ett stort plus också. Verkar väldigt prisvärd. Skulle kunna bli sommarklockan i år.

M2_2048x-1152x1536.png
Den har jag också snöat in på. Främst den med svart tavla, men den grå är även väldigt fin. Synd man inte kan se dem irl jämte varandra.

Den har jag också snöat in på. Främst den med svart tavla, men den grå är även väldigt fin. Synd man inte kan se dem irl jämte varandra.
Jag tycker nog egentligen mer om svarta. Men vill ha en grå klocka och senaste klockan jag köpte är svart. Sålde en grå för jag tänkte köpa den där. Men så har jag typ bestämt mig för en meangraf i färgen...svart.

Kul tråd! För närvarande har jag nog bara ett vrak i projektlådan men det har passerat några de senaste åren. Den första var en Superman för den svenska marknaden, importerad av Nilsson och Axell i Karlstad. En ovanlig variant. Efter jag köpt den kunde jag inte hitta ett till exemplar på nätet. Det dröjde minst ett par år innan det dök upp en till här på KS. Jag har inte sett till någon mer sedan dess.

Nästa var den här låtsasdykaren. Riktigt snygg men boetten kändes lite för billig så den stannade inte länge.

Nästa bör ha varit en Navygraph. Rolig modell med en udda låsa ordning för ringen men länken var för kort för mig och jag hade nog fått vittring på någon annan klocka. Den stannade inte heller länge.

Nästa var ett loppis-"fynd". Inget som tilltalar mig estetiskt men jag hoppades att den kunde bli en potentiell donator till någon Heuer t ex, eller någon annan som delar samma bedrövliga ESA-verk. Så blev det emellertid inte då digitaldelen pajade fem minuter efter batteribyte.

Jag hoppas få anledning att posta mer i den här tråden. Jag tycker Yema är ett roligt märke med många modeller som är både snygga och udda, eller bara udda...
Kul med lite mer vintage i tråden! Nilaxen var riktigt härlig.

Svårt att hålla isär alla förband och räddningsorganisationer i Frankrike :) men Type 20 var väl en spec som Arain, Auricoste, Dodane, Breguet m fl följde. Yema Superman 24.11.17 har som visades också använts.

Min Yema har genomlidigt supertråkigt projmöte på Teams, det är också hårt :)
C076E847-355D-4E32-B3A2-2C2758282ACC.jpeg

Svårt att hålla isär alla förband och räddningsorganisationer i Frankrike :) men Type 20 var väl en spec som Arain, Auricoste, Dodane, Breguet m fl följde. Yema Superman 24.11.17 har som visades också använts.

Min Yema har genomlidigt supertråkigt projmöte på Teams, det är också hårt :)
C076E847-355D-4E32-B3A2-2C2758282ACC.jpeg
Förlåt för svordomar men helvetes jävlar vad fin den där är. Jag gillar verkligen brons+blått.

Vad är det för band? Ser ut att passa väldigt bra på den där.

Säkert en dum fråga, men var kan man serva dem i Sverige? ngn som känner till?
Om det är ETA-verk elle rmotsvarande och garantin löpt ut så går det nog vart som. För deras inhouseverk och när det är garanti kvar så rekommenderar jag att skicka in dem till Frankrike/Morteau. Det kostar inte mycket i frakt, ca 200 +/- för REK om man bara klockan så lätt som möjligt med padding.

Hej!

Jag är lite nyfiken på Yema och har en fråga som någon kanske vet svaret på. Superman har en mojäng vid kronan, över vridringen. Fyller den någon funktion, t.ex. låser vridringen, eller är det bara en designgrej?

Väl mött!

B55A1C12-F0A9-4CF3-8C4A-0F93D11F5999.jpeg

Tillbaka
Topp