Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur många klockor eller lådor har du egentligen?Spännande att se alla nya Yema modeller.. Kanske dax att skaffa en kompis till min gamla 70 talare som ligger ensam i klocklådan.
Vet inte, hittar nya hela tidenHur många klockor eller lådor har du egentligen?
Riktigt bra combo. Fina bilder också.Skönt häng vid havet idag
Tack!Riktigt bra combo. Fina bilder också.
Du anser att kvaliteten är bra sett till priset alltså? Tycker jag sett många som klagat på quartz-klockorna från Yema och tyckt de känts billiga. Riktigt sugen på att slå till och förbeställa en Yema MN Quartz men tvekat på grund av detta...Fick hem min första Yema idag och blev förvånad över byggkvalitén och känslan. Jag är galet nöjd och har redan testat lite olika band.
Tack för en trevlig affär @Golle_std!
Utan tvekan! Jag har aldrig ägt en Yema tidigare men många andra klockor och just denna var väldigt bra och känns inte alls billig. Den känns robust och välbyggd, dessutom väldig snygg.Du anser att kvaliteten är bra sett till priset alltså? Tycker jag sett många som klagat på quartz-klockorna från Yema och tyckt de känts billiga. Riktigt sugen på att slå till och förbeställa en Yema MN Quartz men tvekat på grund av detta...
Spanat på quartzversionen också. Sitter ett väldigt basic och billigt Miyotaverk i den, men å andra sidan så verkar quartzmodellerna kosta runt hälften mot en automatisk av samma modell. Kronograferna har ju dock Seikos VK64 mechaquartz, som lär vara ett ganska högkvalitativt verk. Under 3000 för kronograferna med rabatt hos Zackrissons är ju inte direkt dyrt. Men skulle jag skaffa en dykare så hade jag nog satsat på en automat. Där är det ju ett ganska högspecat inhouseverk, och tror knappast att man får den kvaliten på inhouse utanför Japan för dom pengarna.Du anser att kvaliteten är bra sett till priset alltså? Tycker jag sett många som klagat på quartz-klockorna från Yema och tyckt de känts billiga. Riktigt sugen på att slå till och förbeställa en Yema MN Quartz men tvekat på grund av detta...
Jag kan ju inte tala för alla Yemas quartz såklart men just denna känns inte billig på något sätt, tvärtom.Du anser att kvaliteten är bra sett till priset alltså? Tycker jag sett många som klagat på quartz-klockorna från Yema och tyckt de känts billiga. Riktigt sugen på att slå till och förbeställa en Yema MN Quartz men tvekat på grund av detta...
Kul att höra, det låter ju lovande ändå! Riktigt häftig och annorlunda design på den där Navygrafen, förstår att det blir en perfekt sommarbeater med quartz och 10ATMUtan tvekan! Jag har aldrig ägt en Yema tidigare men många andra klockor och just denna var väldigt bra och känns inte alls billig. Den känns robust och välbyggd, dessutom väldig snygg.
Bra poäng där, kanske ska kolla mer åt quartz-kronograferna istället. För är inte så sugen på en automatic i dagsläget, även om de säkerligen håller hög klassSpanat på quartzversionen också. Sitter ett väldigt basic och billigt Miyotaverk i den, men å andra sidan så verkar quartzmodellerna kosta runt hälften mot en automatisk av samma modell. Kronograferna har ju dock Seikos VK64 mechaquartz, som lär vara ett ganska högkvalitativt verk. Under 3000 för kronograferna med rabatt hos Zackrissons är ju inte direkt dyrt. Men skulle jag skaffa en dykare så hade jag nog satsat på en automat. Där är det ju ett ganska högspecat inhouseverk, och tror knappast att man får den kvaliten på inhouse utanför Japan för dom pengarna.
Denna kommer stanna på land. En perfekt "dricka öl i solen-klocka".Kul att höra, det låter ju lovande ändå! Riktigt häftig och annorlunda design på den där Navygrafen, förstår att det blir en perfekt sommarbeater med quartz och 10ATM
Bra poäng där, kanske ska kolla mer åt quartz-kronograferna istället. För är inte så sugen på en automatic i dagsläget, även om de säkerligen håller hög klass
I mikromärkestråden fick jag reda på att det är 25% hos zackrissonsur.se med koden All25, så kronograferna landar som sagt på under 3000 då.Kul att höra, det låter ju lovande ändå! Riktigt häftig och annorlunda design på den där Navygrafen, förstår att det blir en perfekt sommarbeater med quartz och 10ATM
Bra poäng där, kanske ska kolla mer åt quartz-kronograferna istället. För är inte så sugen på en automatic i dagsläget, även om de säkerligen håller hög klass
Det är ju sjukt billigt, iaf för denna!I mikromärkestråden fick jag reda på att det är 25% hos zackrissonsur.se med koden All25, så kronograferna landar som sagt på under 3000 då.
Fast hur är det med Zackrissons?I mikromärkestråden fick jag reda på att det är 25% hos zackrissonsur.se med koden All25, så kronograferna landar som sagt på under 3000 då.
Att de inte skulle ha inne eller? Jag har aldrig handlat från dem så har ingen aning.Fast hur är det med Zackrissons?
Hört fler som väntar på svar här i tråden..
Lång svarstid mestadels, hoppas det löst sig.Att de inte skulle ha inne eller? Jag har aldrig handlat från dem så har ingen aning.
Mjo, bra fråga. Det nämndes ju i den andra tråden.Fast hur är det med Zackrissons?
Hört fler som väntar på svar här i tråden..
Jag har ingen erfarenhet av Yemas inhouseverk men blev lite skeptisk när jag läste att de rekommenderar service var tredje år. Med tanke på klockornas värde riskerar servicekostnaderna att dra iväg lite, tänker jag.Spanat på quartzversionen också. Sitter ett väldigt basic och billigt Miyotaverk i den, men å andra sidan så verkar quartzmodellerna kosta runt hälften mot en automatisk av samma modell. Kronograferna har ju dock Seikos VK64 mechaquartz, som lär vara ett ganska högkvalitativt verk. Under 3000 för kronograferna med rabatt hos Zackrissons är ju inte direkt dyrt. Men skulle jag skaffa en dykare så hade jag nog satsat på en automat. Där är det ju ett ganska högspecat inhouseverk, och tror knappast att man får den kvaliten på inhouse utanför Japan för dom pengarna.
Oj, det kan ju bli dyrt om man tänkt behålla. Nu köpte jag iofs en med Seiko quartz i.Jag har ingen erfarenhet av Yemas inhouseverk men blev lite skeptisk när jag läste att de rekommenderar service var tredje år. Med tanke på klockornas värde riskerar servicekostnaderna att dra iväg lite, tänker jag.
Maintenance of YEMA Calibers | YEMA Customer Support
Lifetime maintenance and interchangeable approachintercom.help