• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Franska märket Yema

Spännande att se alla nya Yema modeller.. Kanske dax att skaffa en kompis till min gamla 70 talare som ligger ensam i klocklådan. :)

IMG_1009.JPG

Fick hem min första Yema idag och blev förvånad över byggkvalitén och känslan. Jag är galet nöjd och har redan testat lite olika band.

Tack för en trevlig affär @Golle_std! 🙏🏼

2021_0603_00580800-01.jpeg
2021_0603_00530100-01-01.jpeg
2021_0603_00470500-01.jpeg
Du anser att kvaliteten är bra sett till priset alltså? Tycker jag sett många som klagat på quartz-klockorna från Yema och tyckt de känts billiga. Riktigt sugen på att slå till och förbeställa en Yema MN Quartz men tvekat på grund av detta...

Du anser att kvaliteten är bra sett till priset alltså? Tycker jag sett många som klagat på quartz-klockorna från Yema och tyckt de känts billiga. Riktigt sugen på att slå till och förbeställa en Yema MN Quartz men tvekat på grund av detta...
Utan tvekan! Jag har aldrig ägt en Yema tidigare men många andra klockor och just denna var väldigt bra och känns inte alls billig. Den känns robust och välbyggd, dessutom väldig snygg.

Spanat på quartzversionen också. Sitter ett väldigt basic och billigt Miyotaverk i den, men å andra sidan så verkar quartzmodellerna kosta runt hälften mot en automatisk av samma modell. Kronograferna har ju dock Seikos VK64 mechaquartz, som lär vara ett ganska högkvalitativt verk. Under 3000 för kronograferna med rabatt hos Zackrissons är ju inte direkt dyrt. Men skulle jag skaffa en dykare så hade jag nog satsat på en automat. Där är det ju ett ganska högspecat inhouseverk, och tror knappast att man får den kvaliten på inhouse utanför Japan för dom pengarna.

Jag kan ju inte tala för alla Yemas quartz såklart men just denna känns inte billig på något sätt, tvärtom.

Utan tvekan! Jag har aldrig ägt en Yema tidigare men många andra klockor och just denna var väldigt bra och känns inte alls billig. Den känns robust och välbyggd, dessutom väldig snygg.
Kul att höra, det låter ju lovande ändå! Riktigt häftig och annorlunda design på den där Navygrafen, förstår att det blir en perfekt sommarbeater med quartz och 10ATM👌
Spanat på quartzversionen också. Sitter ett väldigt basic och billigt Miyotaverk i den, men å andra sidan så verkar quartzmodellerna kosta runt hälften mot en automatisk av samma modell. Kronograferna har ju dock Seikos VK64 mechaquartz, som lär vara ett ganska högkvalitativt verk. Under 3000 för kronograferna med rabatt hos Zackrissons är ju inte direkt dyrt. Men skulle jag skaffa en dykare så hade jag nog satsat på en automat. Där är det ju ett ganska högspecat inhouseverk, och tror knappast att man får den kvaliten på inhouse utanför Japan för dom pengarna.
Bra poäng där, kanske ska kolla mer åt quartz-kronograferna istället. För är inte så sugen på en automatic i dagsläget, även om de säkerligen håller hög klass😃

Kul att höra, det låter ju lovande ändå! Riktigt häftig och annorlunda design på den där Navygrafen, förstår att det blir en perfekt sommarbeater med quartz och 10ATM👌

Bra poäng där, kanske ska kolla mer åt quartz-kronograferna istället. För är inte så sugen på en automatic i dagsläget, även om de säkerligen håller hög klass😃
Denna kommer stanna på land. En perfekt "dricka öl i solen-klocka". 😁☀️

I mikromärkestråden fick jag reda på att det är 25% hos zackrissonsur.se med koden All25, så kronograferna landar som sagt på under 3000 då.

Jag har ingen erfarenhet av Yemas inhouseverk men blev lite skeptisk när jag läste att de rekommenderar service var tredje år. Med tanke på klockornas värde riskerar servicekostnaderna att dra iväg lite, tänker jag.

1B806067-B879-4027-8130-23952EC428B7.jpeg

Tillbaka
Topp