• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredagstråden 13/7, BCF Auktion, "Fuckcancer" Sponsored by Affe!!!

Mau86

Cartier
2-Faktor
Idag tar man det extra lugnt
20180713_084437.jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jamen!

Då var det dags för Affemannen att starta fredagstråden! Sist var midsommarafton 2016, blev inte så lyckat den gången skall tilläggas...

Som alla vet och inte kan ha missat, så finns ju den befintliga fredagstråden såklart, och sen långt tillbaka så faller ju midsommarafton in på en fredag, fast i min iver att starta en ny tråd och kringgå den, så startade jag midsommarklockan.

Hehe...det visade sig att det inte var helt lyckat, då vissa forummedlemmar blev desorienterade, medan vissa andra stod med snaran i hand och ropade ANARKI!

Efter lite ordväxling och sura miner och eventuell feltolkning från min sida av Mr Fredag, så såg vi ändå till att dra ett streck över Affes pojkstreck! Men där och då, så gav jag RicVin mitt ord, att jag skulle aldrig kapa Fredagtråden oavsett anledning, och det har jag hållit :D.

Men nu när chansen dök upp, och pengarna går till en god sak (BCF) som ligger mig varmt om hjärtat, så ville jag gärna vara med och bidra och samtidigt få starta min egen Fredagstråd!

Om vi ska vara lite allvarliga för en stund och med tanke på vad dessa pengar går till och för att vi går i cancerns tecken så vill jag ta upp en sak som är viktig för mig personligen! Det blir lite djupa tankar från min sida men jag hoppas att ni alla kan ha överseende med det, då jag normalt är ganska så flamsig av mig!!!

Cancer är SKIT, oavsett vem det drabbar, men när det drabbar oskyldiga barn och unga människor så är det faktiskt ännu mera SKIT, och rent sagt för jävligt,! För det drabbar ju inte bara den som får cancer, det drabbar hela familjer, sambos, vänner och bekanta osv. Cancer borde inte drabba någon, för den förstör inte bara den som får det, cancer förstör allas liv.

Jag har själv upplevt cancer, inte personligen som tur är, ta i trä! Men båda mina föräldrar drabbades av denna jävulska sjukdom. Och tyvärr så föll dom in i den kategorin som inte klarade sig, och det gör mig ont att det blev så. För människor som inte upplevt att få en nära anhörig drabbad av cancer, så håller jag tummarna för att ni aldrig får uppleva det! Det är ett rent HELVETE kan jag tala om, folk som har varit friska och aktiva blir som hjälplösa små barn, oförmögna att klara sig själva på slutet.

När man provat allt som finns i läkarnas makt (cellgift/strålbehandling) bromsmediciner osv, och det visar sig att det inte hjälper, då är det tungt. Mest för den drabbade som får beskedet att hoppet är ute och du har 6 månader kvar och leva, kan bara tänka mig hur det är att få det beskedet, eller förmodligen inte! En tanke ställare jag fick, var när min mor sa att hon ville somna in, man kan bara föreställa sig hur jävla ont man måste ha då för att vilja det.

Min lilla Mormor gick bort julen 2005 då var hon 86, min älskade mor gick bort i början av 2014, hon blev bara 71 år gammal. Men nu är dom på en bättre plats, där all cancer och sjukdomar är borta/botade och där man träffar sina nära och kära anhöriga igen.

Jag är inte troende för fem öre, och förmodligen för gammal för detta egentligen, men jag lever i tron att det finns ett Nangijala, för när det gör som ondast och avsaknaden av sina päron är störst, då gör det lättare att gå vidare., för man vet att man kommer att ses igen någon dag. Ni som sett Bröderna Lejonhjärta vet vad jag tuggar om, en underbar och varm film för övrigt som jag kan rekommendera för alla som inte sett den.

Som sagt var, CANCER är bajs, och har nästan kommit att bli en folksjukdom, det kan drabba vem som helst, när som helst, och hur som helst. Cancern skiter i religion, hudfärg, sexualitet om du är rik eller fattig etc, den drabbar alla, stor som liten. Att någon vettig människa, kan önska en annan medmänniska cancer, är för mig en gåta och så jävla puckat!

Jag är själv månadsgivare till cancerfonden, och jag slänger ganska ofta in en slant åt BCF också, alla borde ha 10kr över, man behöver inte skänka varje månad för att det ska göra nytta, någon gång ibland räcker långt, många bäckar små heter det.

För det är ingen hemlighet att det behövs massvis av kulor till forskning så dom kan hitta ett botemedel så vi kan få noll med dödlig utgång va det lider.


Nu blev det en rätt så tråkig FREDAGSTRÅD, sorry, men jag ville poängtera allvaret med denna sjukdom. Hoppas alla hade överseende med att inlägget var djupt från min sida....



Nog om detta, nu vill jag önska alla en mycket trevlig fredag och en riktig god helg. Det är dessutom Fredagen den 13, så var på er vakt där ute idag kära KLOCKSNACKARE ;):cool::p:cigar::wideyed:!


Ett stort tacka till @RicVin som gav mig tillfället att bidra med pengar till BCF och en start av Fredagstråden.

Är Sååååååååå fet jävla nice att slippa sitta och trycka <F5> och vänta på att fredagstråden ska starta, Hahaha!

Over and Out!


Mvh // Affe


Var riktigt svårt och välja klocka idag, ska jag chocka alla och ta någon annan, en den lille gröna.


Blir någon av dessa i aLLa faLL, Ole, dole, doff. Ole, dole, doff. Kinke, lane, koff. Koffe, lane, binke, bane. Ole, dole, doff!

DSC_6998.JPG













Näääääääääääääääääääääääääää!

Så klart man inte går ifrån gamla traditioner, det blir Day-Date´n idag oxå såklart, blir ingen riktig fredag utan den skulle jag säga!

DSC_7010.JPG
Jag skummade inlägget och trodde för ett ögonblick att du valde vilka av dessa du skulle auktionera ut... Semesterhjärna. Daydaten är ju helt fantastisk - trevlig fredag :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
image.jpg

Stålfredag för mig, reser lätt liksom. Och ja, cancer suger hårt och även jag är månadsgivare, inte bara till bcf utan även till cf. Svärföräldrar, svåger, mamma och vänner har alla gått bort i cancer. Min svåger var bara 13 och min mor 68, svärmor 65 och svärfar passerade inte ens 60. Deppiga grejer så här en fredag när planen är att chilla på stranden. Tjing!


Beklagar sorgen, mina tankar går till dig och dina anhörige! Bra jobbat med att skänka pengar :)!
 
Topp