• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Point Blank

Cartier
1250_001_front.jpg

Hubolt gör riktigt fula klockor. Förstår inte hur betalar så mycket för det där skräpet.
 

Chagall

Cartier
Rolex DayDate är en objektivt ful modell. Usch, vilken jäkla styggelse. Kommer få mycket hat för detta här dock. Alla referenser.
image.jpg

(Bilden passade in bra i sammanhanget, och ägaren som är medlem här på KS bör inte ta det personligen. Förlåt isf.)
 
Senast ändrad:

UncleBear

Panerai
Inte fulast men mest porrig, har jag gett bort i kväll. Paul Smith Quarts. Har ännu inte fått mottagarens adress ännu men det löser sig säkert...
image.jpg
 

Räven

Cartier
Allting som bär en Ferrari-logo, men som inte är en Ferrari-bil, är per automatik jävligt fult. Men det här, det är långt bortom fult. Det får mig att fekalvomera… i kaskader. Fick projektgruppen en unison stroke, en sondmatning med LSD, påhälsning av Donatella Versace iförd bombbälte - VAD?!
image.jpg
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Alla AP royal oak offshore är förbannat fula och gjort mig ointresserad av märket. Det och en ändlös radda av "limiterade" upplagor för hip hop stjärnor, NBA proffs, butiker och fan o hans moster (trots de enormt vackra royal oak-klockorna och royal oak chronos).
Men detta är en förebannad blasfemi:

maxresdefault.jpg


Finns nog inget vidrigare än en redan vulgär klocka iklädd nån jävla clown-dräkt.
 

Apansson

Torpare
Finns ju fula klockor som bara är rent objektiva skämt, jag tycker det är roligare att diskutera de klockor som faktiskt används av många och inte är skapade som någon sorts vulgär-plojgrej (typ alla hublot, muppiga AP ROO etc). @Målarn har en jävligt bra kandidat där i SMP GMT, jävlar vad ful den är. SMP i allmänhet som @Spencer66 säger också, fast jag tror fan att den klockan skulle kunnat vara helt ok om det inte vore för den där gräsliga länken. Vill minnas att @Hebbe har några schyssta bilder på en SMP med en speedy-länk som ser bra ut?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Finns ju fula klockor som bara är rent objektiva skämt, jag tycker det är roligare att diskutera de klockor som faktiskt används av många och inte är skapade som någon sorts vulgär-plojgrej (typ alla hublot, muppiga AP ROO etc). @Målarn har en jävligt bra kandidat där i SMP GMT, jävlar vad ful den är. SMP i allmänhet som @Spencer66 säger också, fast jag tror fan att den klockan skulle kunnat vara helt ok om det inte vore för den där gräsliga länken. Vill minnas att @Hebbe har några schyssta bilder på en SMP med en speedy-länk som ser bra ut?
Jo visst...jag har en liten hatkärlek till SMP:n. Lite av min akilleshäl ;). Med annan länk o kanske fyllda visare hade den varit en keeper. Ska jag äga en igen får nig fan Omega komma med en ny modell. Dock flyger nuvarande modellen betydligt högre än den gamla. Speciellt den blå har en grymt bra tavla. Med 2554.50 länk blir den bättre. Bjuckar på 2 bilder som är rätt kassa.
IMG_4950.JPG
IMG_4951.JPG
 

mega

Rolex
Tycker den "vanliga" blåa SMP:n är rätt cool på sitt eget speciella sätt.
Däremot är 2254.50 svinläcker med sin svarta vågtavla, stora tydliga lumefyllda index och dom ballaste fyllda svärdvisarna i klockvärldshistorien. Och denröda spetsen på sekundvisaren, höll på att glömma den. Just det, boettlocket är också stenhårt.
Har haft en och ångrar att jag sålde den.
Så vad säger ni SMP-haters, är inte denna lite cool ?
(Inte mina bilder)

Dscn8263a.jpg


37371_184_nj13back_zps7761c396.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Rolex DayDate är en objektivt ful modell. Usch, vilken jäkla styggelse. Kommer få mycket hat för detta här dock. Alla referenser.
image.jpg
(Bilden passade in bra i sammanhanget, och ägaren som är medlem här på KS bör inte ta det personligen. Förlåt isf.)
Märks att du är ung. Du kanske förstår bättre sen när du växt upp. ;)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
:nailbiting:
Alla AP royal oak offshore är förbannat fula och gjort mig ointresserad av märket. Det och en ändlös radda av "limiterade" upplagor för hip hop stjärnor, NBA proffs, butiker och fan o hans moster (trots de enormt vackra royal oak-klockorna och royal oak chronos).
Men detta är en förebannad blasfemi:

maxresdefault.jpg


Finns nog inget vidrigare än en redan vulgär klocka iklädd nån jävla clown-dräkt.
Det ser ut som boetten och länken blivit doppade i blåbärssoppa :nailbiting:
 
Topp