• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Den här tar nog priset. MB&F horological machine. :wtf:

MBANDF_HM6-front-back.jpg

+1
Kräktes lite...:hungover:
 
Finns ju oändligt många tyvärr. Corum, Graham, Tag mfl har och producerar fortfarande sanslöst många klockor som fallit ur fulhetens träd och slagit i alla grenar på vägen ned.
Men denna är nog fortsatt ohotad när det gäller fulhet.
image.jpg


Skulle den sedan kombineras med en callisto-länk så är mardrömmen total.

Haha jag gillar den verkligen :D
 
På ren dryghet skulle det vara kul att köpa en Hublot Big Bang, enkom för den skull att jag tycker de är så fula.
Kanske skulle jag ändra åsikt på kuppen...
 
Squale som har egna snygga modeller borde verkligen sluta med SUB/GMT-kopiorna.. Denna är inte nådig..
Squale30AtmosPanamGMT2L.jpg


Fast Steinhart gör det ännu värre.. Med en smustgrå tavla och index från helvetet.. :wtf:
STEINHART%2BOcean%2BOne%2BVintage%2BDUAL%2B08.jpg
 
Med risk för att jag är sist på bollen beträffande denna film så vill jag ändå dela med mig av den som både innehåller helt otroliga komplikationer, men också några vansinnigt fula klockor. Tänker bland annat på klockan 1:59 in i filmen. Enjoy!
 
Va mycket Breitling-hat i denna tråd. Faktiskt fantastiskt kul. Älskar hatande. :D
Det roligaste är hatet mot en av de absolut trevligaste modellerna de släppt sista åren, Airwolf Raven.
Och mot rouleaux-länken som sitter på gamla ufo-chronomater, en av världens ballaste länkar. Är själv på jakt efter en sådan, men de har gått upp mkt i pris för folk börjar förstå hur retrocoola de är.

Den som tycker Airwolf Raven på Ocean Racer-strap tillhör de fulaste klockor som någonsin tillverkats behöver stamkort på Synsam alternativt avancerad ögonlaserkirurgi. :D
breitling-airwolf-raven-2009-basel1.jpg


Men för all del, sätt på subben och gåsjackan så ni inte sticker ut för mycket. ;)
 
Alla dessa modeller på tradera. Reklambilder på vattenrika action miljöer och sen läser man att klockan ej tål vatten!!!! Fula as. Både klockan och han som marknadsför sånt skit.
image.png
 
Tillbaka
Topp