• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Taxman

Rolex
2-Faktor
16613-rolex-submariner-fd-bl-f2.jpg

Har du slagit i huvvet eller?! TT subben är ju vacker som en gryning i maj! :D ;)

För övrigt mår man ju dåligt av å läsa den här tråden. Så många otroligt fula klockor på ett å samma ställe.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
De jag har sett från AP här på KS har varit den där hemska sorten som ser ut att vara designade på 80-talet. De är lika heta som fälgarna på en Ferrari Testarossa.

Då förslår jag att du masar dig iväg till en butik som saluför AP eller går på en GTG så att du får klämma å känna lite på Royal Oak och Royal Oak Chronograph. Det är fan underbara klockor.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Då förslår jag att du masar dig iväg till en butik som saluför AP eller går på en GTG så att du får klämma å känna lite på Royal Oak och Royal Oak Chronograph. Det är fan underbara klockor.
Eller så får ni bara acceptera att jag inte gillar AP, det var ju trots allt fula klockor tråden handlade om :)

(Googlad AP Royal Oak lite snabbt och hur gärna jag än vill gilla ett sånt fint märke så går det bara inte. Ser för jäkliga ut)
 

bartoldous

Cartier

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Eller så får ni bara acceptera att jag inte gillar AP, det var ju trots allt fula klockor tråden handlade om :)

(Googlad AP Royal Oak lite snabbt och hur gärna jag än vill gilla ett sånt fint märke så går det bara inte. Ser för jäkliga ut)
Jag accepterar det, men innan du dömmer ut ett helt märke så kolla runt. AP har en del ur förutom RO/ROO. Titta exempelvis på denna AP och detaljerna. http://www.audemarspiguet.com/en/watch-collection/jules-audemars/15170OR.OO.A809CR.01
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor

Stefan S

Patek
2-Faktor
Man kan ogilla modeller av div orsaker men flera ni tagit upp kan väl ändå inte vara det fulaste ni vet (AP, SMP...)? Fram med dom riktiga kräkmedeln! Invicta ligger bra till. Här skall ni ha i åtanke också att den är 5cm bred och 2cm hög. Glasbaksida så man kan beskåda det vackra kvartsverket :) Skall också länka till uret.se och dess pris där :eek: http://www.uret.se/invicta-subaqua-skelettskuren-stal-o5000-mm-p-53756.html

5705306554.jpg
5733752332.jpg
 

Dr Trassel

Breitling
Man kan ogilla modeller av div orsaker men flera ni tagit upp kan väl ändå inte vara det fulaste ni vet (AP, SMP...)? Fram med dom riktiga kräkmedeln! Invicta ligger bra till. Här skall ni ha i åtanke också att den är 5cm bred och 2cm hög. Glasbaksida så man kan beskåda det vackra kvartsverket :) Skall också länka till uret.se och dess pris där :eek: http://www.uret.se/invicta-subaqua-skelettskuren-stal-o5000-mm-p-53756.html

5705306554.jpg
5733752332.jpg
Oh fy fan och nästan 50 papp ska dom ha:confused:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
två jätteläckra klockor ju....



Va mycket Breitling-hat i denna tråd. Faktiskt fantastiskt kul. Älskar hatande. :D
Det roligaste är hatet mot en av de absolut trevligaste modellerna de släppt sista åren, Airwolf Raven.
Och mot rouleaux-länken som sitter på gamla ufo-chronomater, en av världens ballaste länkar. Är själv på jakt efter en sådan, men de har gått upp mkt i pris för folk börjar förstå hur retrocoola de är.

Den som tycker Airwolf Raven på Ocean Racer-strap tillhör de fulaste klockor som någonsin tillverkats behöver stamkort på Synsam alternativt avancerad ögonlaserkirurgi. :D
breitling-airwolf-raven-2009-basel1.jpg


Men för all del, sätt på subben och gåsjackan så ni inte sticker ut för mycket. ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
tur smaken är olika...
Nej, detta handlar inte om smak. Det finns missbildade metallbelagda plastklockor som är kopior av de ovan nämnda uren. Det finns även pälsbelagda stenur. Man kan omöjligen tycka att Rolexen eller Seikon är fulare än dessa. Därför har ni tyvärr fel, oavsett vilken smak ni har när det kommer till armbandsur.
 

Chagall

Cartier
Nej, detta handlar inte om smak. Det finns missbildade metallbelagda plastklockor som är kopior av de ovan nämnda uren. Det finns även pälsbelagda stenur. Man kan omöjligen tycka att Rolexen eller Seikon är fulare än dessa. Därför har ni tyvärr fel, oavsett vilken smak ni har när det kommer till armbandsur.
Det finns betydligt värre ur, ja. Men smaken är verkligen annorlunda...
 

ScubaKing

Audemars
Nej, detta handlar inte om smak. Det finns missbildade metallbelagda plastklockor som är kopior av de ovan nämnda uren. Det finns även pälsbelagda stenur. Man kan omöjligen tycka att Rolexen eller Seikon är fulare än dessa. Därför har ni tyvärr fel, oavsett vilken smak ni har när det kommer till armbandsur.

Det spelar ju ingen roll om det finns "fulare ur", för att bilda sig en uppfattning om en klocka måste man ju ha sett den. Frågan blir då vilket är det fulaste uret, då måste man ju ha sett klockan och bildat sig en uppfattning. Jag har personligen inte sett stenklockor med päls på och kan därför inte säga något om det. Däremot har jag sett Rolex Eplorer 2 flera gånger och kan säga att jag inte tycker den är estetiskt tilltalande.
 
Topp