• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

Rado

Omega
DW klockor får tummen ner av mig. Stör mig mer på allt som associeras med märket än själva utseendet.
Samma här. Skäms nästan lite över mig själv efter att ha sett en DW på någon och inser vilket hat jag har byggt upp.
Tyvärr blir jag fördomsfull och dömer personerna som bär dom också.
Jag var på en arbetsintervju på ett stort bolag förra sommaren och kunde inte sluta irritera mig på att han valt en DW av alla märken.
Tacka vet jag Seiko, Certina och Tissot om man vill ha klockor i lägre prisnivå.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Samma här. Skäms nästan lite över mig själv efter att ha sett en DW på någon och inser vilket hat jag har byggt upp.
Tyvärr blir jag fördomsfull och dömer personerna som bär dom också.
Jag var på en arbetsintervju på ett stort bolag förra sommaren och kunde inte sluta irritera mig på att han valt en DW av alla märken.
Tacka vet jag Seiko, Certina och Tissot om man vill ha klockor i lägre prisnivå.
Jag är på andra hållet, förstår inte hur man kan bry så mycket om vad andra han för klockor.
Är man inte intresserad av klockor köper man det man tycker är snyggt och tänker inte mer på det..

Vissa lägger hur mycket pengar som helst på möbler/bilar, kanske för de är intresserade.. jag tror inte de ser ner på/har ett hat mot folk som handlar på IKEA eller begagnade bilar hos Roffes bil på hörnet!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag är på andra hållet, förstår inte hur man kan bry så mycket om vad andra han för klockor.
Är man inte intresserad av klockor köper man det man tycker är snyggt och tänker inte mer på det..

Vissa lägger hur mycket pengar som helst på möbler/bilar, kanske för de är intresserade.. jag tror inte de ser ner på/har ett hat mot folk som handlar på IKEA eller begagnade bilar hos Roffes bil på hörnet!
Just det. Det klassiska misstaget att tro att alla som bär klockor har haft samma beslutsgrund bakom sitt val.
De flesta som bär klocka vill ju bara ha: en klocka.
Helst en som inte är så dyr men är snygg/cool/praktisk.

Detta gäller både vanliga Svenssons och Miljardärer.
De senare kanske inte bryr sig mycket om prislappen, men om de inte uppskattar lyxklockor lär de knappast köpa en även om de har råd.

Klockvalet är inte, vad än reklamen säger, en reflektion av din karaktär.
Det gäller också allt annat, förutom ord och handling.

Det sagt så håller jag med om att DW är bedrövliga klockor. Men det finns värre saker där ute. Louis Vuitton tex. ;)
@Rado
 

Rado

Omega
Just det. Det klassiska misstaget att tro att alla som bär klockor har haft samma beslutsgrund bakom sitt val.
De flesta som bär klocka vill ju bara ha: en klocka.
Helst en som inte är så dyr men är snygg/cool/praktisk.

Detta gäller både vanliga Svenssons och Miljardärer.
De senare kanske inte bryr sig mycket om prislappen, men om de inte uppskattar lyxklockor lär de knappast köpa en även om de har råd.

Klockvalet är inte, vad än reklamen säger, en reflektion av din karaktär.
Det gäller också allt annat, förutom ord och handling.

Det sagt så håller jag med om att DW är bedrövliga klockor. Men det finns värre saker där ute. Louis Vuitton tex. ;)
@Rado
Nej det är helt klart jag som är ute och cyklar på den punkten och som låter mitt agg mot DW gå ut över stackars oskyldiga människor. Jag tål bara inte märket och det som stör mig mest är hur lätt det är att påverka människor att köpa skräp för dyra pengar (mot för vad det är). Ja Louis Vuitton och Armani. Däremot så tror jag att de flesta, eller iaf många, som köper dessa klockor gör det i tron om att de köper bra kvalitet och häftig klocka.
 

Terimac

Omega
Samma här. Skäms nästan lite över mig själv efter att ha sett en DW på någon och inser vilket hat jag har byggt upp.
Tyvärr blir jag fördomsfull och dömer personerna som bär dom också.
Jag var på en arbetsintervju på ett stort bolag förra sommaren och kunde inte sluta irritera mig på att han valt en DW av alla märken.
Tacka vet jag Seiko, Certina och Tissot om man vill ha klockor i lägre prisnivå.
haha, nice att nån förstod mig :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nej det är helt klart jag som är ute och cyklar på den punkten och som låter mitt agg mot DW gå ut över stackars oskyldiga människor. Jag tål bara inte märket och det som stör mig mest är hur lätt det är att påverka människor att köpa skräp för dyra pengar (mot för vad det är). Ja Louis Vuitton och Armani. Däremot så tror jag att de flesta, eller iaf många, som köper dessa klockor gör det i tron om att de köper bra kvalitet och häftig klocka.
@Equilibrium Dax att börja försvara Luis Vuitton-klockor, det finns någon som inte förstår.

Vad det gäller DW så tycker jag att det är bra att bäraren har valt en klocka hen tycker är snygg istället för en random Ur&Penn-klocka. Det visar på ett aktivt val. Därmed öppnas möjligheten upp att lära personen ifråga mer om klockor så att nästa val kan bli ännu bättre.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Louis Vuitton är helt ok klockor, mina har top grade ETA verk. Deras dyrare tidmätare sportar komplicerade inhouse verk.
6E23963E-F7FC-42F5-88B6-24C2C234E76D.jpeg
 

Denvy

Omega
Samma här. Skäms nästan lite över mig själv efter att ha sett en DW på någon och inser vilket hat jag har byggt upp.
Tyvärr blir jag fördomsfull och dömer personerna som bär dom också.
Jag var på en arbetsintervju på ett stort bolag förra sommaren och kunde inte sluta irritera mig på att han valt en DW av alla märken.
Tacka vet jag Seiko, Certina och Tissot om man vill ha klockor i lägre prisnivå.

Det kanske kommer som en chock men 99% av människor skiter i vad som sitter på armen. De har väl bara sett DW någon gång och tyckte den såg snygg ut.

Finns nog lika många som dömer dig med vilka kläder du har, bil du kör, möbler och inredning du har.

Det är bara vi klocknördar som bryr sig om klockor.
 

Rado

Omega
Det kanske kommer som en chock men 99% av människor skiter i vad som sitter på armen. De har väl bara sett DW någon gång och tyckte den såg snygg ut.

Finns nog lika många som dömer dig med vilka kläder du har, bil du kör, möbler och inredning du har.

Det är bara vi klocknördar som bryr sig om klockor.
Konstigt. Jag känner icke klocknördar som bryr sig.
För övrigt så är det helt ok att folk dömer mig för diverse saker. Det är så samhället fungerar och något man får räkna med.
 
Tycker det är fantastiskt vad DW har byggt upp. Att de fått fler att börja bära klocka igen är väl bra för återväxten för detta forum och hobbyn som helhet.

Inte minst har han tjänat en jävla massa pengar. Det får man lyfta på hatten för.
 
Senast ändrad:

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Jag nominerar:
  • Seiko SARB017 Alpinist
  • Tudor P01
  • AP Code 11:59
  • Rolex Yachtmaster 2

Seiko+Alpinist+SARB017+Watch+Vault+(1).jpg
P01.jpg
ap_6031526.jpg


Petite-Geneve-Petrovic-2020-03-02-rolex-yacht-master-ii-ref-116688-cover.jpg
Men inte är väl ändå AP:n SÅ ful att den kvalar in under den fulaste klockan som finns? Tråkig, absolut, men dina andra förslag är ändå i en helt annan liga måste jag nog tycka.

AP:n är mera en sån klocka man inte skulle komma ihåg hur den ser ut efter man tittat på den medan exempelvis Tudor ju är rent frånstötande på ett väldigt karaktäristiskt sätt.
 

3R1K

Cartier
2-Faktor
Men inte är väl ändå AP:n SÅ ful att den kvalar in under den fulaste klockan som finns? Tråkig, absolut, men dina andra förslag är ändå i en helt annan liga måste jag nog tycka.

AP:n är mera en sån klocka man inte skulle komma ihåg hur den ser ut efter man tittat på den medan exempelvis Tudor ju är rent frånstötande på ett väldigt karaktäristiskt sätt.

Fair kommentar, men tror att AP har mjölkat RO i så många år nu och äntligen kommit fram till en helt ny release, så är den bara sååååååå tråkig. Så jag är väl lite extra kritisk mot denna release. Estetiskt set den ju ut som en billig DW. Trots att den är fantastiskt noga utformad och imponerande på många sätt.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Valfri Diesel :dead:
Så otroligt fula att jag inte skulle kalla dem klocka än mindre lägga upp en bild. Once it has been seen it can’t be unseen.......
 
Senast ändrad:
Tycker man ska lyfta på hatten för diesels vilja att ge sina designers fria tyglar. Friskt vågat. Alt genialt då de tagit en corner av marknaden som ingen tänkt på. Vem vill liksom inte ha en klocka med länk som passar kedjan till plånboken! Successfull living!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Valfri Diesel :dead:
Så otroligt fula att jag inte skulle kalla dem klocka än mindre lägga upp en bild. Once it has been seen it can’t be unseen.......

Tycker man ska lyfta på hatten för diesels vilja att ge sina designers fria tyglar. Friskt vågat. Alt genialt då de tagit en corner av marknaden som ingen tänkt på. Vem vill liksom inte ha en klocka med länk som passar kedjan till plånboken! Successfull living!
Tycker de har sån bredd i sortimentet att det är svårt att avfärda alla modeller rakt av. De större har jag svårt för men tycker det finns några tuffa från 00-talet. En del roliga samarbeten också.
 
Topp