• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

406CE0B6-39BF-4F30-A2F4-9CF4BC70F411.png
Ibland undrar man....

Blev skrämd av den här när jag surfade runt på tradera.
För endast 49:- blir du troligtvis singel men du hittar i alla fall hem med kompassen om du skulle gå vilse.
ful.jpg
Det mest häpnadsväckande med pjäser som denna är att någon faktiskt har utvecklat den, varit nöjd och sedan massproducerat den...UTAN att någon har sagt till.
Det är en rip-off på en relativt respekterad modell, Antiqua, från Vianney Halter. Givetvis inte för alla..

Antiqua.jpg

8DD9FE92-DBD4-46D4-B149-DF37470BDB69.jpeg

Omega SMP. Länken. Kronskydden. Heliumventilen. Visarna. Vågorna på tavlan. Vridringen. Insert. Färgen. Ful, ful, ful. Jag försöker bestämma mig för om chronon är värre, men dykarkronografer är alltid fel så den här är lite mer destillerad.

0731E22C-34E3-4D7E-A77B-DEBE8964591E.jpeg

Panerai Submersible. Ja, ni ser ju själva.
Omegan är faktiskt inte skitsnygg. Men paneraien, är du blind på ena ögat eller båda?!? Den är ju för fan precis hur läcker som helst!! Förhoppningvis mitt nästa inköp. Kul ändå att smaken kan vara så olika. Vilka är, i din mening, de snyggaste klockorna då??

Gällande de fulaste vet jag inte riktigt. Men fullkomligt avskyr smartklockor, framförallt applewatch. Tror dock inte det har med utseendet så mycket att göra. Snarare att jag personligen bara känner idioter som bär dem (de allra sämsta av mina kollegor)

Edit, autokorrigering

8DD9FE92-DBD4-46D4-B149-DF37470BDB69.jpeg

Omega SMP. Länken. Kronskydden. Heliumventilen. Visarna. Vågorna på tavlan. Vridringen. Insert. Färgen. Ful, ful, ful. Jag försöker bestämma mig för om chronon är värre, men dykarkronografer är alltid fel så den här är lite mer destillerad.

0731E22C-34E3-4D7E-A77B-DEBE8964591E.jpeg

Panerai Submersible. Ja, ni ser ju själva.
Dykarkronografer alltid fel? Påbjuder att du läser på lite om historien om dykarklockor.

Omegan är faktiskt inte skitsnygg. Men paneraien, är du blind på ena ögat eller båda?!? Den är ju för fan precis hur läcker som helst!! Förhoppningvis mitt nästa inköp. Kul ändå att smaken kan vara så olika. Vilka är, i din mening, de snyggaste klockorna då??

Gällande de fulaste vet jag inte riktigt. Men fullkomligt avskyr smartklockor, framförallt applewatch. Tror dock inte det har med utseendet så mycket att göra. Snarare att jag personligen bara känner idioter som bär dem (de allra sämsta av mina kollegor)

Edit, autokorrigering
Jag inser ju att båda klockorna har starkt följe såväl i som utanför klockkretsar, så det är därför de skaver lite extra hos mig. Vi kan nog alla vara överens om att många diesel, DW och liknande modeklockor är objektivt fulare, liksom alla fitbit och samsung/Garmin, men de här är dyra klockor som jag bara inte fattar från tillverkare som kan så mycket bättre.
Från omega är planet ocean redan mycket bättre, och seamaster 300 är fantastiskt vacker
EA7D7D0A-F118-4BF3-A7E3-0292DB14759D.jpeg

Panerai gillar jag generellt även om de är för stora för mig. Jag är inte så förtjust i luminors kronskydd, men radiomir är underbara och ju enklare desto bättre
BF6A527A-7D39-4C96-AE2D-DF7FA3DDDB67.jpeg

Jag inser ju att båda klockorna har starkt följe såväl i som utanför klockkretsar, så det är därför de skaver lite extra hos mig. Vi kan nog alla vara överens om att många diesel, DW och liknande modeklockor är objektivt fulare, liksom alla fitbit och samsung/Garmin, men de här är dyra klockor som jag bara inte fattar från tillverkare som kan så mycket bättre.
Från omega är planet ocean redan mycket bättre, och seamaster 300 är fantastiskt vacker
EA7D7D0A-F118-4BF3-A7E3-0292DB14759D.jpeg

Panerai gillar jag generellt även om de är för stora för mig. Jag är inte så förtjust i luminors kronskydd, men radiomir är underbara och ju enklare desto bättre
BF6A527A-7D39-4C96-AE2D-DF7FA3DDDB67.jpeg
...och så radar du upp kopior.

Konstigt hur smaken kan vara så olika. Öppnar tråden och i första inlägget får man syn på en Tag Heuer S/el Mclaren som är hur cool som helst.
Sen går man till sista sidan och visst klockorna i första inläggen är visserligen ganska gräsliga men lite längre ner ser man en SMP 300 och en i mitt tycke ganska snygg Panerai (är annars inte stormförtjust i Panerai annars). Förstår att alla inte gillar dessa modeller men att någon ska tycka att t.ex. en SMP 300 är det fulaste klockan som gjorts har jag svårt att tro.

Personligen väljer jag en SMP300 framför denna till exempel
catalogshot_m.jpg

Konstigt hur smaken kan vara så olika. Öppnar tråden och i första inlägget får man syn på en Tag Heuer S/el Mclaren som är hur cool som helst.
Sen går man till sista sidan och visst klockorna i första inläggen är visserligen ganska gräsliga men lite längre ner ser man en SMP 300 och en i mitt tycke ganska snygg Panerai (är annars inte stormförtjust i Panerai annars). Förstår att alla inte gillar dessa modeller men att någon ska tycka att t.ex. en SMP 300 är det fulaste klockan som gjorts har jag svårt att tro.

Personligen väljer jag en SMP300 framför denna till exempel
catalogshot_m.jpg
Som ägare till en SMP så tycker jag att SMP är fula klockor. Men ändå har den en kraft som drar en till sig. Fulsnygg beskriver SMP bra.

Det är ju skillnad på ful och fulsnygg. Men måste säga att det var lite skoj med lysmassa i XII-indexet på den där, tror inte jag sett det förut.
Hade en kollega som hade TVÅ Nabucco. Då tyckte jag att dom var coola!
En hade en konstig boett av både kolfiber och stål med mittlänkar i kolfiber!
Sen var det en sak till. Tror den var 46mm med elak krona och pushers!

Som ägare till en SMP så tycker jag att SMP är fula klockor. Men ändå har den en kraft som drar en till sig. Fulsnygg beskriver SMP bra.
Har haft ett par också dock bara modellerna innan de började med keramiska dykarringar. Och visst, även om jag tycker benämningen "fulsnygg" är lite hård mot klockan så får jag väl ändå hålla med till viss del. Har också lite förkärlek till modellen, var en av de första klockorna jag lärde mig känna igen. Visste vad en Seamaster var långt innan jag ens visste om att Rolex gjorde dykarklockor. Tänkte då att Rolex endast var för sliskiga börsmäklare. Nu har jag lärt mig att det bara delvis är sant ;)

Tyvärr har jag ingen Seamaster kvar, kanske lite för att, som du säger, de är fulsnygga. Tycker klockan ser grym ut på länk men eftersom jag av någon anledning har lite svårt att bära klockor med länk gick det helt enkelt inte. Hittade aldrig något band som kändes rätt till klockan.

Tillbaka
Topp