• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulaste klockan ni vet?

AGipal

Omega
Du är kanske lite väl hård.. men hur som helst så gillade jag Seamaster tills någon kommenterade länken förut och det började växa på mig att den faktiskt är ful.. sen har även visarna kommit med tiden..
 

AGipal

Omega
8DD9FE92-DBD4-46D4-B149-DF37470BDB69.jpeg

Omega SMP. Länken. Kronskydden. Heliumventilen. Visarna. Vågorna på tavlan. Vridringen. Insert. Färgen. Ful, ful, ful. Jag försöker bestämma mig för om chronon är värre, men dykarkronografer är alltid fel så den här är lite mer destillerad.

0731E22C-34E3-4D7E-A77B-DEBE8964591E.jpeg

Panerai Submersible. Ja, ni ser ju själva.
Missade såklart att citera, som vanligt 😊
 

JOT

Omega
Hublot LaFerrari är inte toksnygg. Ser ut som en korsning som inte borde existera. Ronaldo har en hublot, vet inte om han har en LaFerrari än, Zlatan kanske är på tur?🙈
"One ferrari watch to rule them all"
 

Bilagor

  • CA38B331-F0BD-4F91-A616-A29E55C2A892.jpeg
    CA38B331-F0BD-4F91-A616-A29E55C2A892.jpeg
    73.4 KB · Visningar: 29

Patric J

Rolex
2-Faktor
Jag minns inte varifrån jag skärmprintade denna klocka, om det är från detta forum eller någon annanstans ifrån. Men ja, detta är nog den absolut fulaste och tråkigaste klocka jag vet. Om det är nån här på forumet som äger den, så ta det inte personligt!..

Jo förresten; ser nu att det är härifrån jag printat den.

Screenshot_20210907-090855_Gallery.jpg
 

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Jag minns inte varifrån jag skärmprintade denna klocka, om det är från detta forum eller någon annanstans ifrån. Men ja, detta är nog den absolut fulaste och tråkigaste klocka jag vet. Om det är nån här på forumet som äger den, så ta det inte personligt!..

Jo förresten; ser nu att det är härifrån jag printat den.

Screenshot_20210907-090855_Gallery.jpg
Ändå lite cool.
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
8DD9FE92-DBD4-46D4-B149-DF37470BDB69.jpeg

Omega SMP. Länken. Kronskydden. Heliumventilen. Visarna. Vågorna på tavlan. Vridringen. Insert. Färgen. Ful, ful, ful. Jag försöker bestämma mig för om chronon är värre, men dykarkronografer är alltid fel så den här är lite mer destillerad.

0731E22C-34E3-4D7E-A77B-DEBE8964591E.jpeg

Panerai Submersible. Ja, ni ser ju själva.
Detta blir ju följaktligen OT, men jag blir nyfiken på vad du tycker är snygga klockor?

1631213255377.png

Seiko monster gen 1 är en klocka jag alltid tyckt varit ganska ful.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
8DD9FE92-DBD4-46D4-B149-DF37470BDB69.jpeg

Omega SMP. Länken. Kronskydden. Heliumventilen. Visarna. Vågorna på tavlan. Vridringen. Insert. Färgen. Ful, ful, ful. Jag försöker bestämma mig för om chronon är värre, men dykarkronografer är alltid fel så den här är lite mer destillerad.

0731E22C-34E3-4D7E-A77B-DEBE8964591E.jpeg

Panerai Submersible. Ja, ni ser ju själva.
Haha jag tycker båda dom där klockorna är ganska trevliga, speciellt seamastern. :)

(Förutom länken, den kan inte ens en mor älska)
 

Txistorra

Omega
Du är kanske lite väl hård.. men hur som helst så gillade jag Seamaster tills någon kommenterade länken förut och det började växa på mig att den faktiskt är ful.. sen har även visarna kommit med tiden..
Tycker nästan samtliga komponenter är sjukt fula på den klockan, men tillsammans blir det ändå snyggt IMO. Tex länken per se ser förskräcklig ut, men det funkar liksom på något vis.
 
Ändå coolare att stövla fram med en sån än en vanlig daytona. Förutsatt att det är äkta mandariner/citriner etc. 😜en mycket ocool kille
Ändå coolare att stövla fram med en sån än en vanlig daytona. Förutsatt att det är
Ändå coolare att stövla fram med en sån än en vanlig daytona. Förutsatt att det är äkta mandariner/citriner etc. 😜
Usch!
 

Alwexthiva

Breitling
Vad är den fulaste klockan ni vet. Jag snackar alltså om modell eller kollektion av modeller från riktiga klocktillverkare, (alltså inga mushroombrands, parfymklockor eller liknande).

Personligen tycker jag TAG Heuer Link-modellerna, speciellt de lite äldre, är det fulaste som finns.

3417.jpg
Det där var en riktigt risig länk, jag är inget stort fan av vita urtavlor överhuvudtaget 😑
 
Topp