Alwexthiva
Basic
Kan säkert vara så, smaken på vad som är snyggt och ej är inte direkt konstantLänken växer på en, för 5 år sen tyckte jag dom såg hemska ut, men nu för tiden börjar dom se helt ok ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan säkert vara så, smaken på vad som är snyggt och ej är inte direkt konstantLänken växer på en, för 5 år sen tyckte jag dom såg hemska ut, men nu för tiden börjar dom se helt ok ut
Nejdå, inte på något sätt det fulaste jag vet, men jag tycker ändå att en tjock slät bezel är lite repellerande. Känns det inte lite som slöseri med utrymme på något sätt?
Huh som i ”Ja men det ligger kanske ändå något i det du säger” eller Huh som i ”vafan snackaru om?” ?
Alla har ju rätt till sin egen åsikt men kommentaren …tjock slät bezel är lite repellerande. Känns det inte lite som slöseri med utrymme på något sätt? tyckte jag var ”Huh” (konstigt) just i denna tråd då det är en av de populäraste modellerna och sitter på en mängd andra populära referenser från samma tillverkare. Förstår inte vad som är slöseri med utrymme? Är en vridring bättre använt utrymme?Huh som i ”Ja men det ligger kanske ändå något i det du säger” eller Huh som i ”vafan snackaru om?” ?
Ja, en vridning är enligt mig bättre använt utrymme! Den har en tydlig funktion.Alla har ju rätt till sin egen åsikt men kommentaren …tjock slät bezel är lite repellerande. Känns det inte lite som slöseri med utrymme på något sätt? tyckte jag var ”Huh” (konstigt) just i denna tråd då det är en av de populäraste modellerna och sitter på en mängd andra populära referenser från samma tillverkare. Förstår inte vad som är slöseri med utrymme? Är en vridring bättre använt utrymme?
Med det sagt får ju alla självklart tycka som de vill.
Bred glasring är ju ett väldigt medvetet designval. Det är en detalj jag alltid jagar på äldre ur, får klockorna att se charmigt knubbiga/verktygsaktiga ut. För smal glasring ser alltid sämre ut enligt mig tex.Ja, en vridning är enligt mig bättre använt utrymme! Den har en tydlig funktion.
Jag tycker bara att man skulle kunna hitta på något med mer tanke bakom, inte bara en polerad tjock stålring, utan något nyttigare. Kanske mindre klocka, eller mer urtavla. Eller ha en tydlig designidé med lite vinklar som ”grammar of design till exempel.
Förstår fortfarande inte vad du menar med ”bättre använt utrymme”… Är tjocka bandhorn som på klockan du postade då slöseri med utrymme?Ja, en vridning är enligt mig bättre använt utrymme! Den har en tydlig funktion.
Jag tycker bara att man skulle kunna hitta på något med mer tanke bakom, inte bara en polerad tjock stålring, utan något nyttigare. Kanske mindre klocka, eller mer urtavla. Eller ha en tydlig designidé med lite vinklar som ”grammar of design till exempel.
Jo, det vore tämligen lustigt om de inte var medvetet. Okej! Det är svårt att vara en designer när alla har olika smak. Men om jag var designern skulle jag klura ut något sätt att undvika en stor blank metallyta.Bred glasring är ju ett väldigt medvetet designval. Det är en detalj jag alltid jagar på äldre ur, får klockorna att se charmigt knubbiga/verktygsaktiga ut. För smal glasring ser alltid sämre ut enligt mig tex.
Ogillar man blanka ytor ska man hålla sig borta från de moderna breitlingblanka rollarna.Jo, det vore tämligen lustigt om de inte var medvetet. Okej! Det är svårt att vara en designer när alla har olika smak. Men om jag var designern skulle jag klura ut något sätt att undvika en stor blank metallyta.
Tänk dig volkswagen passat 2006 VS 2016, så ser jag på det designspråket.
Jag vet att inte riktigt själv ännu. Tänk dig bilexemplet ovan…Förstår fortfarande inte vad du menar med ”bättre använt utrymme”… Är tjocka bandhorn som på klockan du postade då slöseri med utrymme?
Kan förstå om du söker mer variation i designen på ringen som t ex VC Overseas men jag ser inte ”nyttan” i det utöver själva designen. (Sen tror jag faktiskt Rolex skulle kalla deras slantade stålring för tydlig designidé om du frågar dem.)
Svårt. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det. Att undvika allt som alla kan tycka olika om är också tråkigt.Ogillar man blanka ytor ska man hålla sig borta från de moderna breitlingblanka rollarna.
Helt oinsatt och ointresserad av olika Volkswagen modeller så jag förstår inte riktigt din poäng då du inte bifogar bilder men jag gissar att du då ogillar mycket metall utan funktion eller tydligt designspråk på klockor.Jag vet att inte riktigt själv ännu. Tänk dig bilexemplet ovan…
Jupp! Slät ring på stora DJ ser förjävligt utNejdå, inte på något sätt det fulaste jag vet, men jag tycker ändå att en tjock slät bezel är lite repellerande. Känns det inte lite som slöseri med utrymme på något sätt?
Rätt få verktygsur som är just vackra, men taskigt att kalla min klocka världens fulaste genom tiderna. Dock helt ok att tycka så och den designades för att vara ett tufft verktygsur.Såg dessa diskuteras i någon tråd och måste säga att de är allt annat än vackra.tror de är svensktillverkade dock vilket är lite kul Bolm heter mörket
Jag tänkte mig något i stil med hur man använder ytorna på äldre respektive nyare bilar. Inte bara plåt för att det måste vara plåt där, utan lite veck osv för att ge bilen en helhet.Helt oinsatt och ointresserad av olika Volkswagen modeller så jag förstår inte riktigt din poäng då du inte bifogar bilder men jag gissar att du då ogillar mycket metall utan funktion eller tydligt designspråk på klockor.
Är du bolm?borde inte din profil visa det på namnet eller är klockan din? Ja tycker det, tjocka ringen ser väldigt klumpig ut tyvärr.Rätt få verktygsur som är just vackra, men taskigt att kalla min klocka världens fulaste genom tiderna. Dock helt ok att tycka så och den designades för att vara ett tufft verktygsur.
Man kan även notera min förkärlek för breda glasringar, som nämndes ovan.
Yes, jag som äger företaget. Vridringen skall var klumpig, långt ifrån vacker.Är du bolm?borde inte din profil visa det på namnet eller är klockan din? Ja tycker det, tjocka ringen ser väldigt klumpig ut tyvärr.
Bra jobbat att göra det många drömmer omYes, jag som äger företaget. Vridringen skall var klumpig, långt ifrån vacker.
Riktigt bra.Yes, jag som äger företaget. Vridringen skall var klumpig, långt ifrån vacker.
Men det gäller väl lite hela märket generellt, sett till vad de kostar att köpa (och ayt äga)?Dyra klockor är ju ingen garanti för schysst design! Här ser vi Richard Mille RM028
Den är annorlunda och man blir glad av den, således en från mig!Lite vågat så slänger jag in min egna Louis Erard/Alain Silberstein.
Jag får iaf väldigt blandade kommentarer om den även om jag tycker den är skitkul
Generellt håller jag inte heller med Tisdag i resonemanget smakmässigt men just vad gäller DJ i 41 stämmer det på pricken tycker jag. Den klockan skulle aldrig ha tillverkats.Alla har ju rätt till sin egen åsikt men kommentaren …tjock slät bezel är lite repellerande. Känns det inte lite som slöseri med utrymme på något sätt? tyckte jag var ”Huh” (konstigt) just i denna tråd då det är en av de populäraste modellerna och sitter på en mängd andra populära referenser från samma tillverkare. Förstår inte vad som är slöseri med utrymme? Är en vridring bättre använt utrymme?
Med det sagt får ju alla självklart tycka som de vill.
Så har vi Jacob & C/o.Bra för Alex Holm I guess.