• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Låter jättebra @Stroboman! Och jag har lite kontakter med Indienanknytning att undersöka. Vad har du för källor på tillverkningen? PM:a mig om du vill.
Nu kör vi! :cool:
 

Husse

Patek
Uppdatering angående våra hatade Indien Orisar osv.
Har under förmiddagen varit i kontakt med Swede Watch. De jobbar enbart mot tillverkare, säljkedjan bryr de sig inte om! :mad:
UG och Plus har snart sommaruppehåll, så nu kommer jag att kontakta AB och Expressen.
Nu går det hela ut på att i första hand få konsumentledet att förstå att detta bara är fake och inget äkta!
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Bra jobbat @Stroboman!
Jag har inte hunnit med min Indiendel ännu men det kommer.
Utöver UG och Plus skulle jag kunna tänka mig Plånboken i P1 också men det är kanhända semester där också.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Denna känns ju sådär alltså... Den kan väl ändå int vara korrekt? :hungover:
Screenshot_2017-05-31-17-59-59.png
Screenshot_2017-05-31-18-00-06.png
 

Husse

Patek
Tror att allt stämmer på den faktiskt! Man kan tycka vad man vill om den och jag förstår att du reagerar. Det är tydligen en ref 156.0003 med cal 715.
Men att sälja en så pass speciell Omega med så dåliga bilder och den prislappen?!
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/1406/vara/350075
Käns som att säljaren har liiite dålig koll på prisbilden. Eller kan den vara så dum så att den chansar och tror att en köpare i den prisklassen inte kollar?
 

Tunnel

Omega
Allmänt känt att indier målar upp och sätter ihop franken klockor, Detta är dock inte franken utan "ny" produktion, kan komma ifrån vilket asiatiskt land som helst :)

Klockorna har helt nya boetter som ser likadana ut, samma visare, uppenbart hemtryckta tavlor och risiga ST urverk som inte passar caset utan behöver plastring, är väl mest plagiat vi pratar om här. Har mailat tradera angående alla annonser som ligger ute.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Och en print screen för framtida lärande och varnande ;)

IMG_1086.PNG
För att förtydliga så är det alltså en Amphibiaboett med en tavla från en Komandirskie. Delarna (förutom visarna som är svåra att se) är Vostok. Den lämnade dock inte fabriken som bilden ovan! Klockan är från slutet av 80-talet och inte från 1960-talet! Det är mycket lätt att byta delar på Vostok. Det är inget fel i sig, men det är bra att veta om du vill skaffa en genuin vintage Amphibia eller Komandirskie. Bezeln stämmer med en amphibiaboett och inte en Komandirskie.
 

mps

Cartier
Anar lite ironi om Indienklockorna ;)@mps
Nej nej.
Är som de brukar säga i USA....why pay retail?
När det finns renoverade ur för 200:- i Indien.
Höll på att köpa en Breitling genom grannen när han nämnde att de kostade 400:- där han var i Thailand.
Varför betala fullpris när det finns fulpris :)
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Nej nej.
Är som de brukar säga i USA....why pay retail?
När det finns renoverade ur för 200:- i Indien.
Höll på att köpa en Breitling genom grannen när han nämnde att de kostade 400:- där han var i Thailand.
Varför betala fullpris när det finns fulpris :)
Tja, fulpris var ordet. Vill man stödja barnarbete och kontraktslaveri så...
 

AMG63

Cartier
14060..i min värd så är den utan datum...så dvs att det inte är en 14060 el 114060 o då är det ju helt fel klocka.
 
Topp