• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tjena, tänkte fråga om denna är okej, borde det inte stå swiss made?
Vad vore ett skäligt pris för den (ska köpa)
 

Bilagor

  • Screenshot_20170508-172410.png
    Screenshot_20170508-172410.png
    195 KB · Visningar: 189

Martin Lovasz

Audemars
Okej schysst, har du någon aning vad dem brukar gå för? (du kan allt helt otroligt)
Inte helt lätt att säga för de kommer så sällan upp till försäljning men ca 5000kr skulle jag tro. Saker som boettens skick avgör detta och är den väl använd och ytan är nedsliten skulle jag inte bjuda på den och det är alltid bättre att hitta en modell i stål och inte pläterad eller i krom.

Jag bara låtsas veta. :)
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Inte helt lätt att säga för de kommer så sällan upp till försäljning men ca 5000kr skulle jag tro. Saker som boettens skick avgör detta och är den väl använd och ytan är nedsliten skulle jag inte bjuda på den och det är alltid bättre att hitta en modell i stål och inte pläterad eller i krom.

Jag bara låtsas veta. :)
Så här ser baksidan ut
Edit :kom på att jag kan ju bara länka istället
http://www.tradera.com/item/190132/281403447/vintage-bulova-oceanographer-666-dykarur-1970-
 

Bilagor

  • Screenshot_20170508-195223.png
    Screenshot_20170508-195223.png
    135.2 KB · Visningar: 72

Husse

Patek
Lägg gärna till en länk, men ha alltid en bild från annonsen med i inlägget. Då finns all information kvar om just denna klocka/ annons här på forumet. Det är ovärderlig för oss alla!
Hoppas att du kommer till ett bra beslut angående köp!
PS @Martin Lovasz har otroliga kunskaper! Vi är alla djupt imponerade av honom:). Dessutom är han trevlig! DS
 

Martin Lovasz

Audemars
Exakt samma kama sutra tavlor kan man hitta på massor av olika märken och modeller från Indien. Var nog en massindustri där ett tag att pumpa ut dessa tavlor.
 

Husse

Patek

Är dom blinda?
Det här är inte ok längre. De verkar som om nån har en deal med dem och därigenom kan pumpa ur dessa dyng-ur på marknaden. Både säljaren och auktionskammaren tjänar ju en hacka på klockorna, bedrövligt!
 
Topp