• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
39BB02A3-927E-4E3D-98A0-882B13F5449D.jpeg


Tyckte att detta såg lite sådär ut, som sagt.
Tar i lite när jag säger att jag kunnat skriva ”600” mindre kladdigt än detta på frihand. Men bara lite...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
39BB02A3-927E-4E3D-98A0-882B13F5449D.jpeg

Tyckte att detta såg lite sådär ut, som sagt.
Tar i lite när jag säger att jag kunnat skriva ”600” mindre kladdigt än detta på frihand. Men bara lite...
Jag hade inte köpt den om jag inte hittat fler likadana. Trycket är dock väldigt skarpt, lätt att luras av för bra bilder. Det som är lite udda är att seamaster och 600 har tryckt i olika omgångar.
 

klevis

Omega
2-Faktor
Jag hade inte köpt den om jag inte hittat fler likadana. Trycket är dock väldigt skarpt, lätt att luras av för bra bilder. Det som är lite udda är att seamaster och 600 har tryckt i olika omgångar.

Tittade just på denna klocka och tänkte fan, det här är något för fulurstråden. Se på fan, den finns ju redan representerad här! :D
Tyckte att den var väldigt crisp för att vara en Omega från 70 talet. Desutom så sitter ju ett Omega märke i glaset, något jag inte tror gjordes på den tiden. Så min gissning är att den varit inne för service hos Omega som bytt glas till nytt med Omega logga och att de fixat tavlan?

/K
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tittade just på denna klocka och tänkte fan, det här är något för fulurstråden. Se på fan, den finns ju redan representerad här! :D
Tyckte att den var väldigt crisp för att vara en Omega från 70 talet. Desutom så sitter ju ett Omega märke i glaset, något jag inte tror gjordes på den tiden. Så min gissning är att den varit inne för service hos Omega som bytt glas till nytt med Omega logga och att de fixat tavlan?

/K
Visst hade originalglasen en logga i centrum på denna tid.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Jag gissar (vilt) att V.P. är med på KS.
Någon som vet?
...Kanske.
Jag har iaf en oplockad gås med honom. En Seiko som visade sig inte riktigt vara något att ha. Inga stora pengar och den fungerade i flera veckor efter köpet så jag kände att det inte var lönt att gnälla. Efter det har jag sett lite andra tveksamma försäljningar ifrån V.P. Tradera borde ta honom i örat.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Nu skriver i och för sig denne V.P i texten att tavlan är "renoverad". Påståendet om Luftwaffe är förstås helt bedrägligt. Tycks vara högsta mode att beskriva allt i klockväg som militärklocka.
Det finns andra på¨tradera som har satt i system med bedrägliga påståenden om "militärklockor" och liknande i en omfattning som ger intryck av att det är yrkesmässiga företag, minns inte för ögonblicket vad de kallar sig. De borde ju verkligen klämmas åt.

Såg dem inte nu. Kanske har de slutat med sin verksamhet?
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Nu skriver i och för sig denne V.P i texten att tavlan är "renoverad". Påståendet om Luftwaffe är förstås helt bedrägligt. Tycks vara högsta mode att beskriva allt i klockväg som militärklocka.
Det finns andra på¨tradera som har satt i system med bedrägliga påståenden om "militärklockor" och liknande i en omfattning som ger intryck av att det är yrkesmässiga företag, minns inte för ögonblicket vad de kallar sig. De borde ju verkligen klämmas åt.

Såg dem inte nu. Kanske har de slutat med sin verksamhet?
Till det kommer allt Mumbaivintage som folk bjuder hejvilt på.
 
Topp