Ska den inte heller göra vad jag kan se.Hårkorset går inte genom heller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska den inte heller göra vad jag kan se.Hårkorset går inte genom heller
Jag jämförde bara med katalogbilden du postade, men vintage omega gör jag inga som helst anspråk på att behärska.Ska den inte heller göra vad jag kan se.
Jag hade inte köpt den om jag inte hittat fler likadana. Trycket är dock väldigt skarpt, lätt att luras av för bra bilder. Det som är lite udda är att seamaster och 600 har tryckt i olika omgångar.
Tyckte att detta såg lite sådär ut, som sagt.
Tar i lite när jag säger att jag kunnat skriva ”600” mindre kladdigt än detta på frihand. Men bara lite...
Jag hade inte köpt den om jag inte hittat fler likadana. Trycket är dock väldigt skarpt, lätt att luras av för bra bilder. Det som är lite udda är att seamaster och 600 har tryckt i olika omgångar.
Visst hade originalglasen en logga i centrum på denna tid.Tittade just på denna klocka och tänkte fan, det här är något för fulurstråden. Se på fan, den finns ju redan representerad här!
Tyckte att den var väldigt crisp för att vara en Omega från 70 talet. Desutom så sitter ju ett Omega märke i glaset, något jag inte tror gjordes på den tiden. Så min gissning är att den varit inne för service hos Omega som bytt glas till nytt med Omega logga och att de fixat tavlan?
/K
Klart ommålad ja. Sedan är det där en fulsäljare så vet inte om det är äkta bud.Lönsamt att måla tavlor...
https://www.tradera.com/item/303624439
Edit: blir lite osäker men visst är denna ommålad, Omega ser skevt ut, Swiss made ocentrerat och inga lumepluppar.. Fel visare också...
Visst hade originalglasen en logga i centrum på denna tid.
Omegalogga på glaset har funnits bra mycket längre än så. Har en Omega från 1961 med originalglas som har logga, och är rätt säker på att även 50-talare har det.Där ser man, coolt att de gjordes redan då.
Glöm inte att den även fått ett ”fejkepitet”https://www.tradera.com/item/190204/303881966/seiko-automatisk-koreograf-nos-modell-helmet-
Märkligt att en NOS ändå har fått nya (felaktiga) visare, fejktavla, hemmagjord chapter ring, fejklänk och fulborstad/polerad boett.
Den tyckte jag var fantastisk. Lite som om en fyraåring eller Donald Trump fick se en bild på en Constellation och bygga vad de tyckte var en exakt kopia.
Wow, skrattade högt här hemma åt det därGlöm inte att den även fått ett ”fejkepitet”
Vem vill inte ha en ”Seiko koreograf”?
Sedan kan man dansa klockarvalsen!
Finns fina att köpa med mer ”feeling” imo, ebay
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1020649-omega-seamaster-600-red-cross-hair-armbandsur-34-mm
Meh. Nog hade väl denna fått en "Renoverad urtavla" under Wallhagens tid?
Känns tämligen nygjord. Populärt med svart och hårkors, så varför inte?
Hemskt!
Säljaren V.P Gör det igen!
Hall of Shame!Säljaren V.P Gör det igen!
Borde nästan hamna i något slags hall of fame i den här tråden.
Hade han bara skrivit "Liftwaffe" så hade den gått igenom hos mig...Hemskt!
Många okunniga som vill ha en ”Luftwaffe-klocka” som krigar om denna med den ovetandes glädje!
Upprörande, bra lume efter 70 år...
Anmäld!
...Kanske.Jag gissar (vilt) att V.P. är med på KS.
Någon som vet?
Till det kommer allt Mumbaivintage som folk bjuder hejvilt på.Nu skriver i och för sig denne V.P i texten att tavlan är "renoverad". Påståendet om Luftwaffe är förstås helt bedrägligt. Tycks vara högsta mode att beskriva allt i klockväg som militärklocka.
Det finns andra på¨tradera som har satt i system med bedrägliga påståenden om "militärklockor" och liknande i en omfattning som ger intryck av att det är yrkesmässiga företag, minns inte för ögonblicket vad de kallar sig. De borde ju verkligen klämmas åt.
Såg dem inte nu. Kanske har de slutat med sin verksamhet?