@Grafton @Cougan @Tripeiro. @JohanSA
@Rozzy @URsinne @North
Ang: Omega constellation
Oj, inte varit inne här sedan jag undrade om just denna klocka. Nej det var inte min annons. Lämnade tillbaka samma dag jag fick den.
Var hos en urmakare i staden jag bor i, skrev ner det han sa i stora drag:
Kaliber 561 i ej 564 som säljaren påstod.
Rätt urverk till boetten, Saker som är i stämmer. Men ej toppskick. Urtavlan renoverad, inte bra gjord. Verket måste ner lite mer. Slår i. Serienr bör stämma. Rotorn glappar. Slår i skruvarna, borde vara andra skruvar.
Kronan går ej att skruva ordentligt. Går ej att dra åt bakboetten ordentligt. Tavlan renoverad och sitter sned. Måste byta packning.
Oklart om det blir lagad om de hittar rätt skruvar samt får rotorn att sluta glappa.
Att laga kostar över 1000kr.
Urmakaren rekommenderade att jag skulle lämna tillbaka klockan.
När jag hörde detta hörde jag direkt av mig till säljaren och berättade detta, han hade ingen aning påstod han. Han sade att det bara var att lämna tillbaka. Hämtade ut den runt lunchtid, var hos urmakaren direkt, postade tillbaka runt 15:00-fikat. Fick 3900kr tillbaka, vilket var det jag betalade.
Lade detta bakom mig då, var glad att jag inte blev lurad på pengarna bara. Inte tänkt på att jag skrev här sedan dess. Precis fått ett klockintresse så varningsflaggorna märkte jag först efter att jag slog till. Att stjärnan inte var korrekt osv. Misstänkte redan innan den kom fram att det var något lurt, vilket visade sig stämma.
Antar att det var samma person som jag köpte den av som sedan annonserat om på blocket. Inte okej alls faktiskt. Oärligt, skulle aldrig kunna sälja något som jag vet inte är det jag påstår.
Bara att hoppas på att köparen pratade med en urmakare direkt när hen fick den.