ConElPueblo
Silver
Jeg mener at kunne huske, at nogle franske boetter er større end de vanlige, schweiziske referencer, hvilket passer godt med sælgers beskrivelse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utsidan visas som sagt inte och insidan av det ser märkligt ut.Det er ikke et Constellation-boett. Ser helt forkert ud. Kan muligvis være fransk eller noget andet, men når sælger kun sender billeder af bakboett på opfordring, så ved han udmærket godt, at den ikke er i orden.
Vet ej, men i den här gamla tråden är det flera som är missnöjda med sina "nyservade" köp från vignale60Är inte vignale60 medlem här? Ingen som vet?
Borta. Såld?
https://www.tradera.com/item/190619/376265308/cartier-paris-925
Vet inte hur många gånger jag anmält denna nu. Lite olika säljare och prissättning bara.
Feel free att dra ett strå till stacken, för av någon anledning verkar de inte bry sig om att plocka ner den, denna gången.
Nja, finns en del som ser ut så där så jag skulle tro det är korrekt? Tycker tavlan ser bra ut i övrigt också.Den här tavlan var ju fin..... Kreativt att sätta small rose logga på kl 12 indexet...eller är det korrekt?? Har aldrig sett tidigare iaf.
https://www.tradera.com/item/190123/376681341/tudor-prince-oysterdate-ref-7996-1968
Nja, finns en del som ser ut så där så jag skulle tro det är korrekt? Tycker tavlan ser bra ut i övrigt också.
Kronan trycker jag ser lite överdimensionerad ut. En senare kanske.det verkar stämma som du säger. Reagerade också på -T SWISS T- märkningen på bild två men det är nog bara plexit som spökar till vinklarna. Men är kronan korrekt verkligen?
Fejk som fan. Det vet säkert säljaren inte om dock. Någon djärv och snäll själ kan ju gärna skriva till säljaren och förklara hur det tyvärr ligger till.. (Cortébert gick i konkurs i quartzkrisen och hann aldrig tillverka ett enda quartzur. Nu försöker kineser från typ Wish och liknande ta över varumärket)
https://www.tradera.com/item/341996/377105997/cortebert-swiss-made
Må så vara, jag har inte riktigt koll på det men det riktiga Cortebert gick i konkurs 72-73 nån gång? Att någon förmodat mycket yngre släkting som stod som arvtagare valde att sälja varumärket för en snabb slant till några kinesiska massproducenter en sisådär 4-5 decennier senare tycker jag knappast räknas. Finns ingen heder i det när det inte finns någonting kvar av produktionen, och de dessutom ägnar sig åt wish-klockor mer eller mindre.Fast har de inte de facto köpt varumärket?
Inbillar mig att jag läst det nånstans.
Då blir det ju lite magstarkt att kontakta säljare eller Tradera om detta. Att däremot skriva och varna här, är så klart inte fel.
Oavsett lär den väl inte säljas iom utropspris och spricka i glas.
Må så vara, jag har inte riktigt koll på det men det riktiga Cortebert gick i konkurs 72-73 nån gång? Att någon förmodat mycket yngre släkting som stod som arvtagare valde att sälja varumärket för en snabb slant till några kinesiska massproducenter en sisådär 4-5 decennier senare tycker jag knappast räknas. Finns ingen heder i det när det inte finns någonting kvar av produktionen, och de dessutom ägnar sig åt wish-klockor mer eller mindre.
EDIT: Man kan ju önska att de köpt varumärket, men även allting NOS som fanns att tillgå och utvecklat ett nygammalt kvalitetsmärke istället.
Jag lyckas inte hitta några tecken på att något kinesiskt företag äger märket. Det tycks vara italienska Perseo som äger det, men de använder inte namnet.Inte så att jag inte håller med om vad du skriver egentligen, men "Fejk som fan" är ju lite väl hårt om det nu visar sig att de faktiskt har rättigheter att använda varumärket.
Hmm, jag har hört samma rykte förut. Kanske inte stämmer dårå. Men ja, för att summera så produceras det en hel del moderna ur i Kina under namnet Cortébert som inte har ett skvatt att göra med det forna Cortébert. Speciellt inte vad gäller kvalité.Jag lyckas inte hitta några tecken på att något kinesiskt företag äger märket. Det tycks vara italienska Perseo som äger det, men de använder inte namnet.
Problemet ligger ju i att köpare blir lurade och tror att de köper en klocka från ett historiskt märke med bra kvalité när det inte stämmer.Inte så att jag inte håller med om vad du skriver egentligen, men "Fejk som fan" är ju lite väl hårt om det nu visar sig att de faktiskt har rättigheter att använda varumärket.
Finns massa märken som gått samma öde till mötes, köpts upp av större företag och flyttat produktion till Asien. Inget konstigt.Problemet ligger ju i att köpare blir lurade och tror att de köper en klocka från ett historiskt märke med bra kvalité när det inte stämmer.
Att det går nästan 50 år emellan och ifrån ett Cortébert som tillverkade välrespekterade egna urverk till ett Cortébert som köper in det absolut billigaste skitquartzverket som går att hitta.. jo, det tycker jag är ganska konstigt.Finns massa märken som gått samma öde till mötes, köpts upp av större företag och flyttat produktion till Asien. Inget konstigt.
https://klocksnack.se/threads/identifieringstråden.102033/page-26#post-3081620Fejk som fan. Det vet säkert säljaren inte om dock. Någon djärv och snäll själ kan ju gärna skriva till säljaren och förklara hur det tyvärr ligger till.. (Cortébert gick i konkurs i quartzkrisen och hann aldrig tillverka ett enda quartzur. Nu försöker kineser från typ Wish och liknande ta över varumärket)
https://www.tradera.com/item/341996/377105997/cortebert-swiss-made
Även den på Auktionsverket? Visarna är definitivt fel också. På de ovan stod inget om renoverade tavlor
Sålde ju även denna för några dagar sedan.
Inget jag betalat 3.4k plus avgifter för...
Det stod dock tydligt ”Ommålad urtavla”, så jag har inga problem med det i sak. To each his own.
EDIT
Däremot inte så mycket om visarna - vilka väl också är knasiga(?)
Yes, också SAV.Även den på Auktionsverket? Visarna är definitivt fel också. På de ovan stod inget om renoverade tavlor
Kan en sån här vara äkta?
Ogillar Wish, men ville kolla om det fanns några äkta klockor. Detta var den enda som jag kunde hitta som var äkta och som jag gillar. Blir dock osäker med tanke på pris..
Är det riskfritt att testa?
Vet ej, men i den här gamla tråden är det flera som är missnöjda med sina "nyservade" köp från vignale60
https://klocksnack.se/threads/omega-som-tappar-i-tid.43798/