• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kreativ franken, men visst hade det varit en näve ganska roliga delar om priset varit lite lägre? Nästan hyfsad Superman(R)-tavla,
och visst är det samma MRP SA-boett som bl a Heuer använde?
https://www.ebay.fr/itm/Vintage-Yem...rofessional-Quartz-Watch-Orologio-Rare-11082/

s-l1600 (6).jpg

s-l1600 (4).jpg

s-l1600 (5).jpg

s-l1600 (3).jpg
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Aha, tack. Det förklarar varför jag inte hittade rätt. Då stämmer gravyren på baksidan också, det avser 1968-1993, så nåt slags 25-årsjubileum antagligen.
Kan tillägga att jag meddelade säljaren om detta, och fick ett besviket "Tack... är den inget värt då..." som svar. Denne har sedan lagt till en uppdatering om den troliga åldern. Säkert inte ett avsiktligt försök att vilseleda, snarare okunnighet. (Verkar annars sälja gamla mynt och annat krimskrams.)
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Man kan skratta åt eländet men det visar också att det är lätt för en okunnig att bli blåst på ebay. Säljaren har bra feedback och hävdar att tavlan är original. Yeah right...
614A6B41-F3AC-41F8-A440-92FD9E7611F3.jpeg
6A6BEBD1-A0BD-4200-9171-0A687298CEA9.jpeg

Ja sjukt tråkigt att en köpare blir blåst, att klockan gick för över 13k är ju bara knäppt. Antingen helt okunnig säljare eller bara girig med dålig moralisk kompass....
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor

Teppas79

Cartier
Ett märkligt frankenbygge med en dykartavla med texten "200 m" borttagen är tydligen en "fältklocka". Någon fulpolerad boett från en helt annan modell är tydligen "boett i nyskick". Hade kanske skrattat om jag sett den på Tradera eller liknande men på ett entusiastforum känns det mest trist.
https://klocksnack.se/threads/citizen-automatic-typ-fältklocka-grön.128372/
Ping @Teppas79
A9D4B511-7FEC-4204-9F82-4EF56116B726.jpeg

Jag har köpt den som benämnd ”field watch” och att det är någon form av ”mod” ser man väl på den. Jag ser dock inte alls att boetten skulle vara ”fulpolerad”, utan den ser för mig ut som i stort sett ny (och den angavs vara NOS, även om jag naturligtvis inte kan säga hur det är med den saken). Men jag har säkert inte alls samma erfarenhet som dig. Oavsett så tycker jag det är en ball klocka i bra skick för de små pengar den ändå kostar, och den fungerar utmärkt. Vh
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har köpt den som benämnd ”field watch” och att det är någon form av ”mod” ser man väl på den. Jag ser dock inte alls att boetten skulle vara ”fulpolerad”, utan den ser för mig ut som i stort sett ny (och den angavs vara NOS, även om jag naturligtvis inte kan säga hur det är med den saken). Men jag har säkert inte alls samma erfarenhet som dig. Oavsett så tycker jag det är en ball klocka i bra skick för de små pengar den ändå kostar, och den fungerar utmärkt. Vh
Om du visste att det var en franken varför skrev du inte det då? Är boetten från Citizen? Visarna?
 

Teppas79

Cartier
Jag borde möjligen ha skrivit ”fältklocka mod”, men tänkte helt enkelt inte på det eftersom det för mig var så uppenbart, bla eftersom det inte finns något som heter ”Citizen fältklocka” och pga utseendet på tavlan, men har självfallet informerat köparen om att det är just en mod. Vill absolut inte lura någon! Exakt på vilket sätt den är moddad utöver tavlan vet jag ej. För mig är franken en mod som är mindre smakfull, vilket åtminstone jag inte tycker stämmer på denna. Men du kan vara av en annan åsikt, det respekterar jag. Vh
 
Topp