• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ja, den skulle jag säga är ommålad ganska tydligt. Detta om inte bilden överdriver så är text, hårkors och minutmarkeringar tämligen grovt gjorda. Skulle inte betala originalskickspris för den.
Man kan också se hur oxiderad och åldrad ramen till datumet är i förhållande till tavlan i övrigt.

Observera att detta inte nödvändigtvis är en varning.
Lämnar vidöppet för att jag aldrig direkt jagat dessa, och därför inte skärskådat modellen något vidare.

Men när jag ramlade över ”Shucks” macrobild i Instaflödet så tyckte jag ändå att någonting kändes lite off.
MOY hit och MOY dit har jag försökt läsa på om nån gång, men har också förstått att det inte alltid är giltigt.

Vissa grejer tycker jag känns rätt bra, men kan ändå tycka att hårkorset känns lite kladdigt, att det är lite väl nära ”L” i Constellation, att stjärnan sitter lite snett och att Automatic inte riktigt sitter som jag tyckt att det borde.
Sen tycker jag också att det är lite väl runt med kommentarer (0) på hans inlägg.

Discuss! ;)
https://www.shucktheoyster.com/omega-constellation-chronometer-vintage-168-005-3/
https://www.shucktheoyster.com/omega-constellation-chronometer-vintage-168-005-3/

90C2FB74-945E-4FF3-B31B-C374FF5D754F.png


3B2DD19B-DE1A-4138-AFF8-5D741B4FB632.png
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Framåt får någon annan berätta om hans klockor. :)
Block-hammaren är snabb och obeveklig.

Tyckte ändå att jag var högst diplomatisk i mitt inlägg:

”Not that it matters, as long as the presumptive buyer is aware - but this dial is done up, no?”

Synd. Kommer att sakna hans fina bilder - och för all del också fina klockor.
 
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Framåt får någon annan berätta om hans klockor. :)
Block-hammaren är snabb och obeveklig.

Tyckte ändå att jag var högst diplomatisk i mitt inlägg:

”Not that it matters, as long as the presumptive buyer is aware - but this dial is done up, no?”

Synd. Kommer att sakna hans fina bilder - och för all del också fina klockor.
:facepalm:
Nånstans så är det ju ganska idiotiskt. Tycker det ska finnas en helt ok marknad där kunder som premierar mint skick möter de som renoverar risiga exemplar på ett skickligt sätt (eller pusslar ihop bra ex utav två mediokra tex) så länge alla spelar med öppna kort. Men det är klart att sanningen är väl att det är svårt/svårare att få ut rejäl profit efter man lagt ner arbete om man inte falskt presenterar slutprodukten som "mint originalskick".
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Spännande med ett tillhörande äkthetsintyg också, undrar om den tar med tavlan?
Den här har diskuterats när den fanns på K&S för 120' och när den dök upp på Tradera för 60' förra året. Vill minnas att någon fått se intyget och att det inte tog ställning i frågan om tavlan utan mer bara beskrev den. Något i stil med att den var signerad Rolex på framsidan och Singer på baksidan.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Den här har diskuterats när den fanns på K&S för 120' och när den dök upp på Tradera för 60' förra året. Vill minnas att någon fått se intyget och att det inte tog ställning i frågan om tavlan utan mer bara beskrev den. Något i stil med att den var signerad Rolex på framsidan och Singer på baksidan.
Vem var det som försökte sälja den här på ks? Är det samma säljer som nu försöker på tradera?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Otroligt dålig dag på jobbet för...

Expert
Alfonso Minondo

:rolleyes:
"Expert" betyder något annat i auktionssammanhang än i ordboken tror jag.

"Alfonso Minondo never imagined he’d fall in love with watches. Yet there he was, in the shop of his Swiss friend, awestruck by his vintage collection. Something about them fascinated Alfonso so much that he just couldn’t forget about it. The very same friend gave him his first watch as a present: an automatic from the 70s, a Rado Manhattan marking the start of his collection. Back home in Spain, Alfonso started working in an Omega Group certified workshop, where he learned all the tricks of the trade: repairing, appraising and trading on a daily basis. Alfonso Minondo has always been a team player. That’s why he enjoys working with his fellow experts at Catawiki. Together, they make the best auctions possible. For Alfonso, this means being absolutely sure of the quality and originality of his lots. That’s why he demands to know all of the specifics, with detailed photographs to back them up. From his network of fellow collectors, Alfonso knows the broad range of watches, timepieces and chronographs they like to collect. This inspires him to make varied auctions, with unique models that you’ll find impossible to resist.

  • 6+ years of professional experience
  • Avid collector
  • Large network"
 
Topp