• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

Warwian

Cartier
Definitivt ommålad, och vettetusan om det är en UN över huvud taget? Ingen märkning som tyder på det på boettlocket, billigt förgyllt. Har uppfattningen att UN alltid hållit en viss standard. Men helt säkert kan jag inte säga. Kanske @Warwian kan svara som tycks kunna en hel del om ämnet;
https://klocksnack.se/threads/ulysse-nardin-bildtung.32950/
Håller med till 100%, Rozzy! Jag tvivlar också att det är en UN över huvud taget. UN gjorde mycket pläterat, men denna stämmer inte in på vad jag sett.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
-"Mycket fint skick"..
Inte falsk, men skräckexempel på renoverad och sönderpolerad klocka.. Huga :nailbiting:
Sedan undrar jag vad det är för en krona? Ser för stor ut.
https://auctionet.com/sv/1175109-herrarmbandsur-omega-constellation-pie-pan-18k/images#image_3
hd_item_1175109_7169caf88b.jpg
hd_item_1175109_818d212486.jpg
 

Psykel

Patek

Ekberget

Cartier
Tycker intne den ser likadan ut, iaf inte lika hög?

Din ser korrekt ut, så som den ska. Den andra kronan är högre och större?
Ja den andra kanske ser lite biffigare ut.
Nu minns jag inte om den är 8-kantig eller så men designen är ju lik iaf. Sen är ju den där i 18k. Kan ju haft en egen krona på dem kontra de i GP? Kanske skulle posta den där på omegatråden
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Omöjligt att säga 100% om verket, men inget av det vi tittar på är Omega. Det törs jag garantera.
Berätta gärna för oss som inte är experter vad det är som är fel. :) Efter att ha kollat på lite andra bilder på samma modell gissar jag
  • Omega-tecknet ser inte rätt ut
  • De Ville i fel typsnitt
  • Det står inte Seamaster på urtavlan
  • "WATER RESIST"? Har det någonsin stått på en sådan? (och inte "RESISTANT" dessutom)
  • Ser allmänt lite handmålat ut
Missade jag något/hade fel om något?
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Berätta gärna för oss som inte är experter vad det är som är fel. :) Efter att ha kollat på lite andra bilder på samma modell gissar jag
  • Omega-tecknet ser inte rätt ut
  • De Ville i fel typsnitt
  • Det står inte Seamaster på urtavlan
  • "WATER RESIST"? Har det någonsin stått på en sådan? (och inte "RESISTANT" dessutom)
  • Ser allmänt lite handmålat ut
Missade jag något/hade fel om något?
Boetten ser lite tunn ut för att husera ett mekaniskt verk, och jag gissar att det kanske är därför man tagit bort sekundvisaren (även om det är minst lika troligt att den trillat av). Boett och krona är kromade. Klockan skulle passa bättre med "Allers" eller "Damernas värld" på tavlan än omega.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Boetten ser lite tunn ut för att husera ett mekaniskt verk, och jag gissar att det kanske är därför man tagit bort sekundvisaren (även om det är minst lika troligt att den trillat av). Boett och krona är kromade. Klockan skulle passa bättre med "Allers" eller "Damernas värld" på tavlan än omega.
Aha. Jag kom inte längre än till framsidan, så boett och baksida tittade jag inte ens på (förutom att notera ett rätt skabbigt skick). Men jag missade ju sekundvisaren, det var ju uppenbart också.
 

ConElPueblo

Panerai
-"Mycket fint skick"..
Inte falsk, men skräckexempel på renoverad och sönderpolerad klocka.. Huga :nailbiting:
Sedan undrar jag vad det är för en krona? Ser för stor ut.
https://auctionet.com/sv/1175109-herrarmbandsur-omega-constellation-pie-pan-18k/images#image_3
hd_item_1175109_7169caf88b.jpg
hd_item_1175109_818d212486.jpg

Kronan ligner en erstatningskrona til cal. 50X Constellations. Den @Ekberget viser er en korrekt erstatningskrona til cal. 55X. De originale kroner er endnu smallere og komplet umulige at skrue på, i bedste Omega tradition :banghead:

På den viste Constellation er der desuden et mis-match mellem visare og tavla; der er ikke lume på visare, men det er der på tavlan...


Boetten ser lite tunn ut för att husera ett mekaniskt verk, och jag gissar att det kanske är därför man tagit bort sekundvisaren (även om det är minst lika troligt att den trillat av). Boett och krona är kromade. Klockan skulle passa bättre med "Allers" eller "Damernas värld" på tavlan än omega.

Jeg tror at det kunne være en ommaled dame-Omega, men bagkassen ser underlig ud? Boett er ikke kromat, men bare beskidt.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Kronan ligner en erstatningskrona til cal. 50X Constellations. Den @Ekberget viser er en korrekt erstatningskrona til cal. 55X. De originale kroner er endnu smallere og komplet umulige at skrue på, i bedste Omega tradition :banghead:

På den viste Constellation er der desuden et mis-match mellem visare og tavla; der er ikke lume på visare, men det er der på tavlan...




Jeg tror at det kunne være en ommaled dame-Omega, men bagkassen ser underlig ud? Boett er ikke kromat, men bare beskidt.
Är du säker? Jag tycker det är en tydlig skillnad i ton mellan boett och baklock (som jag antar är stål)
 
Topp