Min vän, jag har förklarat läget ovan. Jag borde har skrivit att det är en mod, men missade helt enkelt detta pga förbiseende (exakt hur/om den är moddad utöver tavlan vet jag inte - har inte brytt mig om att forska i den saken). Huruvida boetten är NOS eller ej kan jag inte uttala mig om, och gör inte heller detta i annonsen. FÖR MIG, när jag har klockan i handen och synar den, ser den ut att vara i superbt skick. Du må vara av annan uppfattning utifrån foto. Det förändrar inte min bedömning.
Vi måste hålla koncepten och proportionerna här - vi talar om en många år gammal vintage Citizen värd ca 1000 kr, inte en Rolex för 150 ggr det beloppet. Denna klockas värde är väl närmast ”dekorativt” eller ett ”bruksvärde”, inte mer än så. Det förstår alla utifrån enbart det ringa pris den betingar, även om man inte sedan tidigare känner till tillverkaren Citizen.
Denna striden tycker jag du ska låta vara över. Det finns mycket annat, allvarligare att anmärka när det gäller handel med begagnade klockor, tex häleri av rånbyten, fakes, etc. En gammal citizen där köparen dessutom är helt införstådd med att det är en mod kanske inte är något att ligga sömnlös över... Allt gott, och låt nu saken bero. Vh Erik