• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulursvarningar

Buyers beware.
51AC17C9-97E6-42E2-B261-C81CCAE54324.png
BEB16413-42FC-42AB-A1C3-46D2544ED34C.png
77E52D31-4B71-46C9-9F20-9DCE5E91F03E.png
Dom kunde i alla fall lära sig att stava om dom skall måla om tavlor.

Hej

tänkte fråga er (och kanske varna om någon här budar) om den här Omegan som går ut snart på Tradera. Den är väl varken en Omega eller i guld? Känns falsk rakt igenom men priset börjar ändå dra iväg så jag kanske har fel?
https://www.tradera.com/item/396486227

CADCAD9A-543D-4D6C-BF3E-6ABD4479924F.jpeg

453309BE-1679-44C7-8CF6-B9581C8E961F.jpeg

Nej. Rent hittepå.
...vilket det spontant känns sm att säljaren är ganska väl medveten om. Den ligger inte i fokus, men ändå så pass bra att man ska kunna snappa upp.

Har anmält nu. Får väl se om den hinner släckas.

2173D209-D948-4B3F-A7CF-1937E46B739B.jpeg

Frågar åt mig själv.
Fick ett gäng såna här med i en NOS-samling jag köpte för ett tag sen.

Har sett dem tidigare, men det behöver ju inte innebära att de är kosher för det.
Udda är de oavsett.

Solblekta är de ju också, efter att ha suttit i en monter. Men det har ju egentligen inget med saken att göra.

Kan bara nämna att jag anmälde ovanstående Camaro-bastarder till Chrono24 och den ena är redan borta och den andra anmälde jag en gång till och fick då detta svar:
"Thank you for your message.
You have indicated that you wish to report this watch as suspicious.
We investigated your comments and would like to inform you, that the ad has been removed from the website in the meantime.
Thank you very much for your support."

Kul att de resonerar på detta sätt tycker jag och hoppas det bidrar till att stämma i bäckenet! :)

Kan bara nämna att jag anmälde ovanstående Camaro-bastarder till Chrono24 och den ena är redan borta och den andra anmälde jag en gång till och fick då detta svar:
"Thank you for your message.
You have indicated that you wish to report this watch as suspicious.
We investigated your comments and would like to inform you, that the ad has been removed from the website in the meantime.
Thank you very much for your support."

Kul att de resonerar på detta sätt tycker jag och hoppas det bidrar till att stämma i bäckenet! :)

Lå bra att det händer något, så inte vanligt/ovetande folk (som jag) slipper bli lurad.
Jag tackar för KS kunskaper, har hjälpt mig så, tack!

Lå bra att det händer något, så inte vanligt/ovetande folk (som jag) slipper bli lurad.
Jag tackar för KS kunskaper, har hjälpt mig så, tack!
Precis, det är det som är styrkan i såna communities..många som är bra på litegrann blir en massa samlad kunskap!
Kudos till KS! :woot:

Såvitt jag vet finns inte tråden för att ifrågasätta eller fråga om annonser på k/s så lägger den här. Ber om ursäkt ifall helt wack! Tänker bara att även vår fina k/s ska hållas lite koll på. Jag frågar nu alltså! :) @mr.elcar Denna Tudor Big Rose's tavla måste ju vara ommålad va!?
https://klocksnack.se/threads/tudor-big-rose-citizen-bullhead-panda-såld-certina-ds-tt-atlantic-prisbump.129104/
@Oskar89 Visst är det samma Tudor som @mr.elcar sålde och uppgav som sannolikt ommålad som du säljer nu? Har citerat mitt första inlägg och efter det följer en hel del om just den tavlan. Jag hade ansett det ovan skäl nog att nämna. Du kanske har förvärvat klockan på annat håll? Inte samma? tycker du? :)

Senast ändrad:
@Oskar89 Visst är det samma Tudor som @mr.elcar sålde och uppgav som sannolikt ommålad som du säljer nu? Har citerat mitt första inlägg och efter det följer en hel del om just den tavlan. Jag hade ansett det ovan skäl nog att nämna. Du kanske har förvärvat Vadden på annat håll? Inte samma? tycker du? :)
Jo det stämmer helt klart ska skriva med det. Försökte få med infon och tack för att du påpekade det. Blev för mycket klock köp nu och möjligt husköp så fick bli direktflip på några.

2173D209-D948-4B3F-A7CF-1937E46B739B.jpeg

Frågar åt mig själv.
Fick ett gäng såna här med i en NOS-samling jag köpte för ett tag sen.

Har sett dem tidigare, men det behöver ju inte innebära att de är kosher för det.
Udda är de oavsett.

Solblekta är de ju också, efter att ha suttit i en monter. Men det har ju egentligen inget med saken att göra.
Vill minnas att jag sett de där banden på elektroniska omegaur, vågar inte ta gift på det, men kan kanske ge något att kolla åt det hållet.

@Oskar89 Visst är det samma Tudor som @mr.elcar sålde och uppgav som sannolikt ommålad som du säljer nu? Har citerat mitt första inlägg och efter det följer en hel del om just den tavlan. Jag hade ansett det ovan skäl nog att nämna. Du kanske har förvärvat klockan på annat håll? Inte samma? tycker du? :)
Sålde Tudorn på tratten, uppenbarligen till @Oskar89 för några lappar mindre än vad han nu begär. Tröttnade du på Tudorn så fort @Oskar89, du fick den ju igår? ;):D

För liten på mig trodde inte det skulle vara så stor skillnad på typ omegas pie pan 35mm och denna. Samt husköp på g.

Tillbaka
Topp