• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fulursvarningar

Denna var inte rar...
204786_1.jpg

https://sa.auction2000.se/auk/w.object?inC=SA&inA=20200526_2113&inO=512

Dessutom pimpad med Omega 6:eek:r och 9:eek:r när tavlan ändå skall bättras.
Kromad boett. Tycks vara någon generisk dykar/skindiver boett då graveringen återfinns på diverse obskyra märken. Silony, Arlington och Yema tex;
vintage-silony-super-21-mans-watch_360_1f71ec57c429a0fe1c8dd4288a598f4d.jpg
Scuba_diver_watch_1024x1024@2x.jpg
621-Yema-Dive-Watch-5959_1024x.jpg

67B0C49B-9DFA-4D29-B4FB-0E13D798ADBD.png

Ramlade över samma åbäke i en äldre auktion.
Det är en bra slant att betala för någonting sånt.
Det borde ju ändå kräva ett visst intresse för att ge sig på att bjuda på en gammal klocka och sen hänga med upp till tre papp? Man behöver inte göra av med många kalorier för googla fram att den där är fucked up.

Visarna (tim och minut) ser nyare ut. Men klisterlappen, varför har man klämt dit den på en så sliten och använd klocka? Falsarium misstänker jag. Dykringen (insert) ser lite för fin ut också. Boettens bandhorn polerade helt klart, men det behöver ju inte betyda något fel. Vad mer, utveckla, du har väl en liknande?

Visarna (tim och minut) ser nyare ut. Men klisterlappen, varför har man klämt dit den på en så sliten och använd klocka? Falsarium misstänker jag. Dykringen (insert) ser lite för fin ut också. Boettens bandhorn polerade helt klart, men det behöver ju inte betyda något fel. Vad mer, utveckla, du har väl en liknande?
Tänkte det som en övning för vintagefolk. Men tänker som du. Det jag reagerar mest på är att den säljs som premiumskick med tillhörande prislapp. Har inte stenkoll, men de fel jag ser:
Nytt falskt klistermärke
Falsk vridring och inlägg
Tim och minutvisarna är nyare eller fått ny lysmassa
Sedan sådant som inte är så fel, tror man gjort något med lysmassan på tavlan om man ser till tavlans skick, men det är spekulation. Sedan är bandhornens ovansida nyslipade. Inget fel i det men känns lite som att det är gjort för att matcha den nya vridringen.

Jag har också en 6202a ja.

Tillbaka
Topp