• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

TimC

Omega
Jag såg en fin Omega på tradera när det var ungefär 30 min kvar på auktionstiden, så det blev snabbt googlande efter samma modell och ifall utseendet stämmer överens. En sak jag märkte var att texten "automatic" och "Seamaster" såg ganska mörk och tjockt ut som om det fyllts i efteråt, kolla och döm själva.
omega.jpeg

Annars var väl inte kronan Seamaster original heller av vad jag kunde googla up, dock en omega. Nån som har koll och kan lära mig inför ett framtida köp? Omega verkar vara en riktig djungel om man inte är påläst och erfaren. Här är en bild jag jämförde med som verkar vara likvärdig modell.
omega2.jpeg
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jag såg en fin Omega på tradera när det var ungefär 30 min kvar på auktionstiden, så det blev snabbt googlande efter samma modell och ifall utseendet stämmer överens. En sak jag märkte var att texten "automatic" och "Seamaster" såg ganska mörk och tjockt ut som om det fyllts i efteråt, kolla och döm själva.
omega.jpeg

Annars var väl inte kronan Seamaster original heller av vad jag kunde googla up, dock en omega. Nån som har koll och kan lära mig inför ett framtida köp? Omega verkar vara en riktig djungel om man inte är påläst och erfaren. Här är en bild jag jämförde med som verkar vara likvärdig modell.
omega2.jpeg

Ja, den tavlan du pratar om är ommålad eller "bättrad". Ganska dåligt gjort också.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
ful-länk istället för ur men tänkte att det passade här.
Fake omega BoR såld på tradera (igen) Dessa verkar dyka upp lite då och då både på ebay och tradera.



1643159950529.png
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Visst är det här fejktavla och AM-insert samt -visare? Säljaren påstår att den är korrekt och att dessa delar suttit på klockan sedan den var ny.
Screenshot_20220308-131751.png

Även på Tradera.
474507810_a8ab9e46-1f28-47c2-bb5a-b65d4f898f7f.jpg
 
Senast ändrad:

Exxet

Rolex
Visst är det här fejktavla och AM-insert samt -visare? Säljaren påstår att den är korrekt och att dessa delar suttit på klockan sedan den var ny.
Screenshot_20220308-131751.png

Även på Tradera.
474507810_a8ab9e46-1f28-47c2-bb5a-b65d4f898f7f.jpg
Med tanke på att säljaren vill ha 6200:- för en 7002:a så vet personen nog inte så mycket om Seikosar, plus att den består av A M-delar så får man nog dra av ca 5500:- från priset för att komma ner till ett mer normalt sådant, så stay away.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Med tanke på att säljaren vill ha 6200:- för en 7002:a så vet personen nog inte så mycket om Seikosar, plus att den består av A M-delar så får man nog dra av ca 5500:- från priset för att komma ner till ett mer normalt sådant, så stay away.
Den varierar i pris. Det finns en avslutad annons på Tradera där den kostade tre-något. Men det var ju utan den otidsenliga boxen… 🤷‍♂️
 

Exxet

Rolex
Den varierar i pris. Det finns en avslutad annons på Tradera där den kostade tre-något. Men det var ju utan den otidsenliga boxen… 🤷‍♂️
Vet inte vad du hittar den nånstans, men det roliga är ju att den här säljaren har köpt 7002:an för 1483:- och nu vill ha 6200:- för den o_O
hittar i o f s en som gick för 1246:- även den med A M-delar, dom jag hittar är avslutade utan bud, men i min bok är dom inte värda mer än det jag skrev tidigare, är det bara fina originaldelar hoppar dom ju upp lite.
 
Inte original gmt. Skall vara backelitdiver ring på den. Går ofta sönder dock så vanligt att de saknas eller är bytta. Skulle själv vilja komma över en sådan för att ha delar till urverket då jag har en ok men med kasst urverk
I see! Ja jag var bra sugen men den gick alldeles för dyrt ändå. Men bara för att det nu är andra gången den kallas för GMT, är inte en GMT-bezel en med 24h-markering bara?
 

frommywrist

Panerai

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Fejktavla på den här. Det kanske borde ha angetts för säkerhets skull istället för den diffusa friskrivning som är nu. Är det något mer som är knas?
853522EC-C135-4528-9DF7-1DFD1A3A6505.png

ACCA8AE5-5441-43D7-ADD6-0C0663E45D71.png

372A6F8C-3507-4A7F-A57B-4CF0CE0DB900.png
 

Bilagor

  • 1658E8D0-C6C4-42E9-8F95-AD0C525C4136.png
    1658E8D0-C6C4-42E9-8F95-AD0C525C4136.png
    47 KB · Visningar: 9

Mvalkeinen

Breitling
Fejktavla på den här. Det kanske borde ha angetts för säkerhets skull istället för den diffusa friskrivning som är nu. Är det något mer som är knas?
853522EC-C135-4528-9DF7-1DFD1A3A6505.png

ACCA8AE5-5441-43D7-ADD6-0C0663E45D71.png

372A6F8C-3507-4A7F-A57B-4CF0CE0DB900.png
Kronan är ju med största sannolikhet ersatt med en AM.. hade varit enklare att se med lite närbilder :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Givet allting ovan så börjar jag nästan tvivla på boetten. ;)
Skämt åsido, men alla tveksamheter som tagits upp är nog anledningen till att jag inte vågat landa en fin 6139 ännu. Är ju en djungel, minst sagt.
 
Topp