• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fulursvarningar

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Skön ommålning på denna Conquest Calendar - helt utan datum! :D

A54CF825-5D56-4612-89ED-A50979179B0C.png
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Fejktavla på den här. Det kanske borde ha angetts för säkerhets skull istället för den diffusa friskrivning som är nu. Är det något mer som är knas?
853522EC-C135-4528-9DF7-1DFD1A3A6505.png

ACCA8AE5-5441-43D7-ADD6-0C0663E45D71.png

372A6F8C-3507-4A7F-A57B-4CF0CE0DB900.png
Måste ju konstatera att det verkar lönsamt att inte vara transparent kring sådant här. Hade den ens gått för hälften om det framgått vilka delar som inte var korrekta?
494BE68C-1BB7-4E6F-94BE-B73561AD87D2.jpeg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Måste ju konstatera att det verkar lönsamt att inte vara transparent kring sådant här. Hade den ens gått för hälften om det framgått vilka delar som inte var korrekta?
494BE68C-1BB7-4E6F-94BE-B73561AD87D2.jpeg

Faktum är att jag har börjat dra öronen åt mig när jag ser annonser där man letat upp en originalbox, länkar i bra skick, flashiga bilder mm. Känns som man försöker sminka grisen. Ser det oftast på instagram.
 

Exxet

Rolex
Måste ju konstatera att det verkar lönsamt att inte vara transparent kring sådant här. Hade den ens gått för hälften om det framgått vilka delar som inte var korrekta?
494BE68C-1BB7-4E6F-94BE-B73561AD87D2.jpeg
En enkel fråga: Hur tycker du säljaren skulle uttryckt sig i annonsen? är den första att inte gilla s k Mumbaiklockor och dylikt,
alla har ju inte doktorerat på en viss modell, och det händer ju att köpare inte läser texten speciellt väl.
Den har ju en av dom "bättre" faketavlorna jag sett på senaste tiden som kan lura många, skulle själv inte köpa den för det priset.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
En enkel fråga: Hur tycker du säljaren skulle uttryckt sig i annonsen? är den första att inte gilla s k Mumbaiklockor och dylikt,
alla har ju inte doktorerat på en viss modell, och det händer ju att köpare inte läser texten speciellt väl.
Den har ju en av dom "bättre" faketavlorna jag sett på senaste tiden som kan lura många, skulle själv inte köpa den för det priset.
Jag hänger inte riktigt med. Menar du att det är en okej beskrivning?
 

Exxet

Rolex
Jag hänger inte riktigt med. Menar du att det är en okej beskrivning?
Om man säger så här, har sett värre beskrivningar, typ helt original sen ny m m, raden: Urtavlan förmodas vara utbytt nån gång under årens lopp. den är väl inte så svår att förstå, och säljaren kanske inte vet om den är utbytt eller inte och skriver så, han kan ju köpt den i tron att den är okej.

Utger mig inte för att vara någon expert men har hyfsad pejl på dessa, så kanske inte helt okej beskrivning men inte helt åt H*****e heller.

Så hur skulle du skriva om du skulle sälja den?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Om man säger så här, har sett värre beskrivningar, typ helt original sen ny m m, raden: Urtavlan förmodas vara utbytt nån gång under årens lopp. den är väl inte så svår att förstå, och säljaren kanske inte vet om den är utbytt eller inte och skriver så, han kan ju köpt den i tron att den är okej.

Utger mig inte för att vara någon expert men har hyfsad pejl på dessa, så kanske inte helt okej beskrivning men inte helt åt H*****e heller.

Så hur skulle du skriva om du skulle sälja den?
Det skulle jag inte. Den här togs ner direkt när den dök upp på Klocksnack K&S och säljaren har tagit den i retur pga fejktavlan. Men "varumärkesförfalskning" eller något liknande kanske hade varit lämpligt. Något som gjorde det tydligare att tavlan inte bara var utbytt utan även att den inte lämnat Seikos fabriker.
 

Exxet

Rolex
Det skulle jag inte. Den här togs ner direkt när den dök upp på Klocksnack K&S och säljaren har tagit den i retur pga fejktavlan. Men "varumärkesförfalskning" eller något liknande kanske hade varit lämpligt. Något som gjorde det tydligare att tavlan inte bara var utbytt utan även att den inte lämnat Seikos fabriker.
Förstår inte riktigt: Det skulle jag inte. Och är det en K S are som vet att det är en faketavla och försöker sälja den är det ju inte kul, men man har ju ett ansvar själv som köpare att kolla upp saker och ting, det finns ju många som köper en klocka bara för att den ser fin ut och skiter i om det är original eller inte.
Själv har jag inga problem med att folk säljer klockor som har utbytta delar o s v bara det står klart och tydligt i beskrivningen.

Bra överskrift till en annons: Varumärkesförfalskad Seiko.:wideyed:
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Så du tycker att jag har ett ohederligt sätt att debattera? och varför inte beskriva hur man får annonsera.
Ja den här gången iallafall. Du målar upp någon slags nidbild av vad jag faktiskt har skrivit och smetar den på mig. Blir förvånad för jag tycker att du brukar vara vettig.
 

Mandunko

Cartier
2-Faktor
Nu verkar ju just den där klockan ha en bakgrund här på KS så följande scenario funkar inte, men ändå, scenario: en person med dålig koll köper den där poguen på typ eBay ovetande om att den har utbytta delar.

Två år senare säljer hen den på tratten. Nämner såklart inget om utbytta delar eftersom personen helt enkelt inte har så bra koll.

Gör personen fel?
 

Exxet

Rolex
Ja den här gången iallafall. Du målar upp någon slags nidbild av vad jag faktiskt har skrivit och smetar den på mig. Blir förvånad för jag tycker att du brukar vara vettig.
Ber uppriktigt om ursäkt om du känner så, inte min mening, men om man mer eller mindre totalsågar något tycker jag i a f att man ska beskriva vad som är fel, har inte använt några okvädningsord eller dylikt, men anses ohederlig av dig.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Ber uppriktigt om ursäkt om du känner så, inte min mening, men om man mer eller mindre totalsågar något tycker jag i a f att man ska beskriva vad som är fel, har inte använt några okvädningsord eller dylikt, men anses ohederlig av dig.
För att vara tydlig så tycker jag att det är för diffust. En utbytt tavla kan ju betyda äkta Seiko men från en annan referens eller kanske en servicetavla, om nu Seiko ägnat sig åt sådant.
 

Exxet

Rolex
För att vara tydlig så tycker jag att det är för diffust. En utbytt tavla kan ju betyda äkta Seiko men från en annan referens eller kanske en servicetavla, om nu Seiko ägnat sig åt sådant.
Hela det här ämnet är diffust, vore konstigt om inte Seiko hade servicetavlor, det mest vanliga exemplet är väl från tidiga Proofmodeller med tvådelad chronosekund, den byttes nästan alltid till en enkel visare om den varit inne på service, ska visst ha varit svårt få den att sitta fast efter att den demonterats.
Visste inte att den här klockan hade cirkulerat på K S tidigare, och själv tycker jag tavlan är det enda som är galet på den, bilderna är ju inte dom bästa så jag kan ju ha fel.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Något känns off här? Eller är klockorna bara extremt slitna och sönderpolerade?


1654852678900.png

1654852425606.png



 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Något känns off här? Eller är klockorna bara extremt slitna och sönderpolerade?


1654852678900.png

1654852425606.png



Vad är det du menar är "off" mer specifikt - i ljuset av att du postar i fulurstråden?
 
Topp