• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GADA tips i olika prisklasser

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Bra sammanställning, @lladron!!
Var igång och letade ett tag efter en ultimat GADA, men ville ha skruvkrona, minst 200m WR och svart tavla med stickindex...
Låter ju lätt?? Fan helt omöjligt...
Sinn EZM 3F är ganska nära din spec:
https://www.sinn.de/en/Instrument_Watches/EZM_3F.htm

EZM-3F_V.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det för att du är rädd om den? Perfekt GADA annars ju!
Absolut inte. Skit samma om den blir repig för den ska ändå aldrig säljas. Av någon märklig anledning dras jag till de andra klockorna i samlingen, jag verkar ha fått något typ av titan-fetisch. Ett klart minus är även att det tar ett halvår att ställa datumet när klockan har stannat.
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Absolut inte. Skit samma om den blir repig för den ska ändå aldrig säljas. Av någon märklig anledning dras jag till de andra klockorna i samlingen, jag verkar ha fått något typ av titan-fetisch. Ett klart minus är även att det tar ett halvår att ställa datumet när klockan har stannat.
Okej, förstår! Jag hade för mig att du inte gillade titanklockor för att dom känns lätta, men det förändras ju :)
Funderade på det där också, datum är inte speciellt nödvändigt på GADA..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, förstår! Jag hade för mig att du inte gillade titanklockor för att dom känns lätta, men det förändras ju :)
Funderade på det där också, datum är inte speciellt nödvändigt på GADA..
A435BE1D-E510-4CD2-ABED-7C61362DF9AD.jpeg

JAG VET! Hatar ju titan men ändå har jag 4 klockor i titan och älskar dem. :D
Fattar inte vad som hände, “acquired taste” antar jag.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fortis Spacematic - agerat GADA 4 år i sträck. Badat medelhav, karibiskt hav, kallt svenskt hav, bastubad, isvak, skidat, klättrat, jobbat, gift mig, allt med denna underbara klocka.
Bra alternativ till ex Hamilton, ligger runt 6-7000:- beg.
Skärmavbild 2018-04-04 kl. 21.43.07.png

  • Vattentät, helst 100m eller mer. check
  • Tunn, för att glida under skjortärmen. check
  • Runt 40mm, för att passa i alla situationer. (Beror ju på vad man föredrar så klart). mäter perfekta 40 mm
  • Lätt att variera med olika klockarmband. check
  • Svart eller vit urtavla. ja
  • Ofta med datum. (Inget måste). check
 

lladron

Cartier
2-Faktor
Fortis Spacematic - agerat GADA 4 år i sträck. Badat medelhav, karibiskt hav, kallt svenskt hav, bastubad, isvak, skidat, klättrat, jobbat, gift mig, allt med denna underbara klocka.
Bra alternativ till ex Hamilton, ligger runt 6-7000:- beg.
Skärmavbild 2018-04-04 kl. 21.43.07.png

  • Vattentät, helst 100m eller mer. check
  • Tunn, för att glida under skjortärmen. check
  • Runt 40mm, för att passa i alla situationer. (Beror ju på vad man föredrar så klart). mäter perfekta 40 mm
  • Lätt att variera med olika klockarmband. check
  • Svart eller vit urtavla. ja
  • Ofta med datum. (Inget måste). check
Bra förslag och bra prisklass på en snygg klocka :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Denna borde för mig vara den perfekta GADA-klockan. Rolex Explorer 114270 36mm
IMG_7344.JPG



Men i praktiken så är det nog denna. PAM112
Har den till allt.
IMG_0123.JPG
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Korspostar från dagens klocktråd. Min GADA, funkar till allt tycker jag även om jag hellre skulle ha en 39 mm men när denna köptes var jag dels inte så insyltad i träsket och jag är inte säker på att den fanns i mindre.

image-jpg.773817


Ser nu att bandet ser ut att glappa. Det var nåt nytt. Det måste ha krympt i byrålådan.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Den är riktigt bra! Lite för toolig för kostymen bara! Drömmen är sarb033 med bättre wr eller en explorer 1 utan siffror... :)
Explorern har inte heller 200m WR. Men om siffrorna är allt som stör finns ju Oyster Perpetual. Bar Jag kostym i någon utsträckning alls skulle jag inte tvekat på en Datejust, 36mm och Jubilee såklart. :)
 
Topp