• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gamingtråden

Någon här som är duktig på datorer?
jag blir inte riktigt klok på mitt lag jag har i min dator... När jag spelar (CS) så händer det att det fryser, skärmen fryser men 'gubben' rör sig.
för att försöka förtydliga, jag går rakt fram, skärmen fryser, jag ser gubben helt stilla men när laget är över ca 1-3sek senare så har gubben fortsatt gått.

svårt att förklara, men någon med lite koll kanske fattar vad jag menar! :)
är det bara att köpa ny burk eller kan jag på något sätt fixa det själv? grafikkort?

Hej
Det kallas gummi lagg ^^ eller att det cooockar
Se över din config.cfg (kan variera vad denna kallas)
Lägg till net_graph ''1'' i console så får du fram Fps mätare mm
Sök på nätet på config.cfg så kommer du hitta samtliga saker du kan justera på ;)

//Simon

Det är mkt mer än tillräckligt för att spela cs. Så. Inte där Problemet ligger. Prova att uppdatera grafikdrivrutinerna och optimera inställningarna för spelet i nvidias program. Kan lösa en hel del..
Hej
Det kallas gummi lagg ^^ eller att det cooockar
Se över din config.cfg (kan variera vad denna kallas)
Lägg till net_graph ''1'' i console så får du fram Fps mätare mm
Sök på nätet på config.cfg så kommer du hitta samtliga saker du kan justera på ;)

//Simon

Jag får forska vidare lite där helt enkelt!
dum fråga, kan det påverka att minnet på ena disken är proppfullt?

eller att CS är installerat på C: eller D:?

Det händer som vanligast när man tex kommer runt ett hörn och fiende kommer nära inpå, hört att det kan vara ett litet lagg när någon är nära men här blir det liksom som att jag står och glor på fienden i 3 sekunder för att hela skärmen fryser...

Det händer som vanligast när man tex kommer runt ett hörn och fiende kommer nära inpå, hört att det kan vara ett litet lagg när någon är nära men här blir det liksom som att jag står och glor på fienden i 3 sekunder för att hela skärmen fryser...

Har och har haft exakt samma sak på min lsptop när jag spelar på Wifi. Har du full. Hårddisk kan det påverka en del. Rensa, uppdatera drivrutiner. Och ominstallera cs. Sen följ guide på tuben om attt optimera inställningarna.

Hej
Lägg spelet på samma disk som du har Operativ systemet C disken.
Se över config filen där kan du nu ställa in en massa :) uppdate rate mm
Samt att pc inte blid över hettad att det inte är damm i datorn samt Cpu fläkten är ren.

//Simon

Har och har haft exakt samma sak på min lsptop när jag spelar på Wifi. Har du full. Hårddisk kan det påverka en del. Rensa, uppdatera drivrutiner. Och ominstallera cs. Sen följ guide på tuben om attt optimera inställningarna.
Hej
Lägg spelet på samma disk som du har Operativ systemet C disken.
Se över config filen där kan du nu ställa in en massa :) uppdate rate mm
Samt att pc inte blid över hettad att det inte är damm i datorn samt Cpu fläkten är ren.

//Simon

hel vetenskap detta! :D
men stort tack för alla tips! uppskattas!
bara hem och grotta ner sig i skiten... börjar som sagt med att ominstallera hela datorn. känns lättast att börja där... :)

det enda jobbiga är att om det löser problemet så har man ju inte längre något att skylla på att man missar! :shifty:

bara hem och grotta ner sig i skiten... börjar som sagt med att ominstallera hela datorn. känns lättast att börja där... :)

det enda jobbiga är att om det löser problemet så har man ju inte längre något att skylla på att man missar! :shifty:

Haha.. Så är det ju.. Drivrutinerna är viktiga som sagt (tjat) löser det sig ej. Skriv igen. :D

Hehe titta på tuben om config filen :D
Du lär bli skottad till slut i alla fall :p ^^

Nej det var länge sedan man lirade CS, Gissar på att det var 1.3 som sedan blev 1.6 eller något då Steam klienten kom typ ^^

//Simon

Senast ändrad:
Så är det någon här inne som sysslar med simracing? Främst iRacing?
Jag är på väg däråt.
Så jag tar gärna idéer om jag är på väg åt fel håll.
Sommartid kör jag roadsport C/ mx5 cup och kände att jag behöver lite vinter träning.
Dock har jag kikat på RaceRooms simulator som jag förstått har flest svenska banor.
Rigg och dator är färdigt, håller bara på å göra färdigt mitt egna lekrum som strax är klart här i huset.
Hoppas jag är igång här under Januari .

Jag är på väg däråt.
Sommartid kör jag roadsport C/ mx5 cup och kände att jag behöver lite vinter träning.
Dock har jag kikat på RaceRooms simulator som jag förstått har flest svenska banor.
Rigg och dator är färdigt, håller bara på å göra färdigt mitt egna lekrum som strax är klart här i huset.

Kul! Riktigt bra kompletteringsträning.

Kul serie du kör också, och världens vackraste bil som avatar också btw! :)

Jag är på väg däråt.

Jag gick mx5 till Porsche Cup och sedan till GT3.
Jag tycker definitivt du skall köra Porsche Cup. Det är en hemsk bil på alla plan som nybörjare. Men kan du hantera den, så klarar du allt. Det du lär dig först och främst är bromskontroll och trailbraking. Det är något som är extremt nyttigt i alla bilar. Just nu står jag lite i valet och kvalet på vad jag själv skall köra. Provat lite Spec Racer Ford och det var kul, skippys var det tråkigaste jag kört...

Jag tycker definitivt du skall köra Porsche Cup. Det är en hemsk bil på alla plan som nybörjare. Men kan du hantera den, så klarar du allt. Det du lär dig först och främst är bromskontroll och trailbraking. Det är något som är extremt nyttigt i alla bilar. Just nu står jag lite i valet och kvalet på vad jag själv skall köra. Provat lite Spec Racer Ford och det var kul, skippys var det tråkigaste jag kört...

För att verkligen göra nytta för den riktiga IRL-körningen, förutom att enbart ge en känsla åt vilket håll varje bana svänger, är dock min erfarenhet att det är lättare att hålla sig till bilar som håller ungefär samma fart som ens riktiga bil. Bromspunkter etc blir lättare att hitta då, det skiljer ju en del i fart mellan en GT3a och en Miata.

För att verkligen göra nytta för den riktiga IRL-körningen, förutom att enbart ge en känsla åt vilket håll varje bana svänger, är dock min erfarenhet att det är lättare att hålla sig till bilar som håller ungefär samma fart som ens riktiga bil. Bromspunkter etc blir lättare att hitta då, det skiljer ju en del i fart mellan en GT3a och en Miata.

Givetvis!
Porsche cup bilen är närmast min Viper då. Ingen ABS, ingen TC, nada downforce (den stora vingen gör mycket men det märks knappt) och snabb.
Men min IRL bil är mycket stabilare under inbromsning dock. Om man ska jämföra ett spel (simulator) med IRL som inte är 1:1 jämförbart precis...

Antar att du menar i spelet nu?
Min ekonomi tillåter max mx5 cup i verkliga livet, det är nog så dyrt.
I spelet tänkte jag köra Mx5 känns bättre att hålla sig till det jag kör.

Assetto Corsa är riktigt nice.
Men "frugan" var inte överförtjust i sim-riggen jag hade när vi flyttade ihop.
Nu har vi gemensamt bohag..... Så ja....

Happy wife, happy life.. :shifty:

Detta gjorde min dag, någon annan som uppmärksammat detta??
Ettan är såklart favoriten men även tvåan gjorde att jag som liten grabb fick svårt att sova. Resterande släpp i serien kan man skrota direkt.

Ettan är såklart favoriten men även tvåan gjorde att jag som liten grabb fick svårt att sova. Resterande släpp i serien kan man skrota direkt.

Jag gillar RE skarpt! Gamecube-remaken av ettan är favoriten och har bara dragit igenom tvåan en gång back in the day, så blir till att skaffa detta på sikt. Håller med om att det spårade ur omkring RE4, men gillade trean och Code: Veronica. Sjuan är riktigt jäkla bra också! Där gick dom ju tillbaks till survival horror istället för den något hjärndöda action serien blev med femman och sexan, trots att det nu är first person istället för third. Tror dock att åttan blir grymt också!
Kan förresten rekommendera att testa Residen Evil Revelations 1 och 2 också. Lite mer traditionella.
Edit: Och jag har varit medveten om RE2-remaken sen announcement förra sommaren (tror jag nog att det var), så uppmärksammat är det absolut!

• Like
Reactions: jwh

Jag kommer så väl ihåg när jag installerade demot till Resident Evil 2 från en CD-skiva som kom med PC Gamer. Tio bast fyllda, då var det läskigt :D

• Like
Reactions: jwh
Jag gillar RE skarpt! Gamecube-remaken av ettan är favoriten och har bara dragit igenom tvåan en gång back in the day, så blir till att skaffa detta på sikt. Håller med om att det spårade ur omkring RE4, men gillade trean och Code: Veronica. Sjuan är riktigt jäkla bra också! Där gick dom ju tillbaks till survival horror istället för den något hjärndöda action serien blev med femman och sexan, trots att det nu är first person istället för third. Tror dock att åttan blir grymt också!
Kan förresten rekommendera att testa Residen Evil Revelations 1 och 2 också. Lite mer traditionella.
Edit: Och jag har varit medveten om RE2-remaken sen announcement förra sommaren (tror jag nog att det var), så uppmärksammat är det absolut!

Jag fastnade inte för trean men spelade igenom det, Code Veronica var inte heller aktuellt. Provlirat lite genom åren men inte fastnat för något fören de släppte 7an. Helt ok, back to basics. Spelar inte så mycket längre men 1an och 2a är nostalgi, kanske där det ligger!

Tillbaka
Topp