Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Gamingtråden

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Icaras, 10 mars 2016.

1. Norda

Norda Tantal

är sjukt dålig på datorer... men det är ett Geforce GTX 1060 grafikkort i iaf.

2. Widowmaker

Widowmaker Silver

Det är mkt mer än tillräckligt för att spela cs. Så. Inte där Problemet ligger. Prova att uppdatera grafikdrivrutinerna och optimera inställningarna för spelet i nvidias program. Kan lösa en hel del..

3. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Hej
    Det kallas gummi lagg ^^ eller att det cooockar
    Se över din config.cfg (kan variera vad denna kallas)
    Lägg till net_graph ''1'' i console så får du fram Fps mätare mm
    Sök på nätet på config.cfg så kommer du hitta samtliga saker du kan justera på ;)

//Simon

4. Norda

Norda Tantal

Jag får forska vidare lite där helt enkelt!
    dum fråga, kan det påverka att minnet på ena disken är proppfullt?

eller att CS är installerat på C: eller D:?

Det händer som vanligast när man tex kommer runt ett hörn och fiende kommer nära inpå, hört att det kan vara ett litet lagg när någon är nära men här blir det liksom som att jag står och glor på fienden i 3 sekunder för att hela skärmen fryser...

Widowmaker gillar detta.
  5. Widowmaker

Widowmaker Silver

Har och har haft exakt samma sak på min lsptop när jag spelar på Wifi. Har du full. Hårddisk kan det påverka en del. Rensa, uppdatera drivrutiner. Och ominstallera cs. Sen följ guide på tuben om attt optimera inställningarna.

6. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Hej
    Lägg spelet på samma disk som du har Operativ systemet C disken.
    Se över config filen där kan du nu ställa in en massa :) uppdate rate mm
    Samt att pc inte blid över hettad att det inte är damm i datorn samt Cpu fläkten är ren.

//Simon

7. Norda

Norda Tantal

hel vetenskap detta! :D
    men stort tack för alla tips! uppskattas!
    bara hem och grotta ner sig i skiten... börjar som sagt med att ominstallera hela datorn. känns lättast att börja där... :)

det enda jobbiga är att om det löser problemet så har man ju inte längre något att skylla på att man missar! :shifty:

8. Widowmaker

Widowmaker Silver

Haha.. Så är det ju.. Drivrutinerna är viktiga som sagt (tjat) löser det sig ej. Skriv igen. :D

9. Norda

Norda Tantal

Absolut! ska försöka fixa!
    spelar ni något?

10. Widowmaker

Widowmaker Silver

Blivit dåligt för mig. Väldigt mkt. I skolan atm. :D men lär. Bli mer efter jul/nyår

11. Simon.x

Simon.x Brons

Från:
    Sverige
    Hehe titta på tuben om config filen :D
    Du lär bli skottad till slut i alla fall :p ^^

Nej det var länge sedan man lirade CS, Gissar på att det var 1.3 som sedan blev 1.6 eller något då Steam klienten kom typ ^^

//Simon

Senast ändrad: 19 december 2018
  12. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Platina

Från:
    Västerås
    Så är det någon här inne som sysslar med simracing? Främst iRacing?

Dnyman gillar detta.
  13. Dnyman

Dnyman Titan

Från:
    Mollaryd
    Jag är på väg däråt.
    Så jag tar gärna idéer om jag är på väg åt fel håll.
    Sommartid kör jag roadsport C/ mx5 cup och kände att jag behöver lite vinter träning.
    Dock har jag kikat på RaceRooms simulator som jag förstått har flest svenska banor.
    Rigg och dator är färdigt, håller bara på å göra färdigt mitt egna lekrum som strax är klart här i huset.
    Hoppas jag är igång här under Januari .

krämbulle gillar detta.
  14. krämbulle

krämbulle Guld

Kul! Riktigt bra kompletteringsträning.

Kul serie du kör också, och världens vackraste bil som avatar också btw! :)

Dnyman gillar detta.
  15. simonhakansson

simonhakansson Titan

Från:
    Kalmar
    Jag skaffade mig precis en rigg.. dock kör jag bara raceroom och assetto corsa! Riktigt jäkla kul

Dnyman gillar detta.
  16. Apansson

Apansson Torpare

Smash ultimate?

17. Dnyman

Dnyman Titan

Från:
    Mollaryd
    Ja jag hoppas det blir det, blir ju lite dåligt med träning på vintern.

Ja det är min drömbil, saknar bara en större lottovinst först

krämbulle gillar detta.
  18. Dnyman

Dnyman Titan

Från:
    Mollaryd
    Hur tycker du RaceRoom är?

19. simonhakansson

simonhakansson Titan

Från:
    Kalmar
    Det är bra! Finns ju många svenska banor dessutom, nackdelen är att man måste ju köpa precis allt i spelet. TimeAttackNU.se kör ju dessutom en serie i RR. Men skulle säga att båda spelen är riktigt bra.

Dnyman gillar detta.
  20. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Platina

Från:
    Västerås
    Jag gick mx5 till Porsche Cup och sedan till GT3.
    Jag tycker definitivt du skall köra Porsche Cup. Det är en hemsk bil på alla plan som nybörjare. Men kan du hantera den, så klarar du allt. Det du lär dig först och främst är bromskontroll och trailbraking. Det är något som är extremt nyttigt i alla bilar. Just nu står jag lite i valet och kvalet på vad jag själv skall köra. Provat lite Spec Racer Ford och det var kul, skippys var det tråkigaste jag kört...

Dnyman gillar detta.
  21. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Platina

Från:
    Västerås
    Assetto Corsa är riktigt bra.
    Kört lite gameroom och... Nja. Mycket urval på banor och bilar men känslan finns inte där. Tycker tyvärr itne alls om det...

22. krämbulle

krämbulle Guld

För att verkligen göra nytta för den riktiga IRL-körningen, förutom att enbart ge en känsla åt vilket håll varje bana svänger, är dock min erfarenhet att det är lättare att hålla sig till bilar som håller ungefär samma fart som ens riktiga bil. Bromspunkter etc blir lättare att hitta då, det skiljer ju en del i fart mellan en GT3a och en Miata.

Dnyman gillar detta.
  23. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Platina

Från:
    Västerås
    Givetvis!
    Porsche cup bilen är närmast min Viper då. Ingen ABS, ingen TC, nada downforce (den stora vingen gör mycket men det märks knappt) och snabb.
    Men min IRL bil är mycket stabilare under inbromsning dock. Om man ska jämföra ett spel (simulator) med IRL som inte är 1:1 jämförbart precis...

24. Dnyman

Dnyman Titan

Från:
    Mollaryd
    Antar att du menar i spelet nu?
    Min ekonomi tillåter max mx5 cup i verkliga livet, det är nog så dyrt.
    I spelet tänkte jag köra Mx5 känns bättre att hålla sig till det jag kör.

25. simonhakansson

simonhakansson Titan

Från:
    Kalmar
    Att köra mx5 cup på nordschlife i assetto corsa är riktigt kul!

26. CrocoKrokodil

CrocoKrokodil Tantal

Från:
    Västkusten
    Assetto Corsa är riktigt nice.
    Men "frugan" var inte överförtjust i sim-riggen jag hade när vi flyttade ihop.
    Nu har vi gemensamt bohag..... Så ja....

Happy wife, happy life.. :shifty:

27. jwh

jwh Titan

Detta gjorde min dag, någon annan som uppmärksammat detta??
    Ettan är såklart favoriten men även tvåan gjorde att jag som liten grabb fick svårt att sova. Resterande släpp i serien kan man skrota direkt.

28. Psykel

Psykel Diamant

Jag gillar RE skarpt! Gamecube-remaken av ettan är favoriten och har bara dragit igenom tvåan en gång back in the day, så blir till att skaffa detta på sikt. Håller med om att det spårade ur omkring RE4, men gillade trean och Code: Veronica. Sjuan är riktigt jäkla bra också! Där gick dom ju tillbaks till survival horror istället för den något hjärndöda action serien blev med femman och sexan, trots att det nu är first person istället för third. Tror dock att åttan blir grymt också!
    Kan förresten rekommendera att testa Residen Evil Revelations 1 och 2 också. Lite mer traditionella.
    Edit: Och jag har varit medveten om RE2-remaken sen announcement förra sommaren (tror jag nog att det var), så uppmärksammat är det absolut!

jwh gillar detta.
  29. Derix

Derix Titan

Från:
    Vetlanda
    Jag kommer så väl ihåg när jag installerade demot till Resident Evil 2 från en CD-skiva som kom med PC Gamer. Tio bast fyllda, då var det läskigt :D

jwh gillar detta.
  30. jwh

jwh Titan

Jag fastnade inte för trean men spelade igenom det, Code Veronica var inte heller aktuellt. Provlirat lite genom åren men inte fastnat för något fören de släppte 7an. Helt ok, back to basics. Spelar inte så mycket längre men 1an och 2a är nostalgi, kanske där det ligger!