• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

Psykel

Patek
Jag fastnade inte för trean men spelade igenom det, Code Veronica var inte heller aktuellt. Provlirat lite genom åren men inte fastnat för något fören de släppte 7an. Helt ok, back to basics. Spelar inte så mycket längre men 1an och 2a är nostalgi, kanske där det ligger!
Mjo, gaming som vuxen är väl 80% nostalgi och 20% nöje! :D
 
  • Like
Reactions: jwh

ETMC

Omega
Mjo, gaming som vuxen är väl 80% nostalgi och 20% nöje! :D
På tal om spel som nöje... Jag spelade mycket som ung, hade även ett år eller två som 'proffs' inom MOBA-genren. Känns faktiskt som att det har förstört gaming lite för mig - Har ofta haft svårt att spela spel där man inte tävlar mot andra människor och har svårt att släppa att spela DOTA och liknande spel för att vinna istället för att det ska vara en kul grej med kompisar. Kanske får testa att köpa ett PS4 och RD2 eller liknande spel, känns som en bra ingång till mindre tävlingsinriktade spel :)
 
Nu har så äntligen eftertexterna i Red Dead 2 rullat förbi och jag känner mig helt matt. Vilken fantastisk historia med karaktärer man på slutet verkligen känner för. Nu blir det att spela om det med fokus på att vara ”god”.
 

Psykel

Patek
Nu har så äntligen eftertexterna i Red Dead 2 rullat förbi och jag känner mig helt matt. Vilken fantastisk historia med karaktärer man på slutet verkligen känner för. Nu blir det att spela om det med fokus på att vara ”god”.
Jag har en del kvar, är ca 70% genom storyn. Vill klara av så mycket som det bara går av sidequests och challenges först! :D
 

Psykel

Patek
Spelat sedan det kom men bara kommit ca 50% av storyn. :sorry: För många pälsar att jaga och random encounters på vägen. :angel: Fetaste magväskan tog ju två veckor bara den.
Jo, samma här! Har bara två challenges kvar att klara av, en uppgradering till lägret (jäkla älgar till attvara svårjagade) och några få plagg från trappern. Sjukt kul att jaga och fiska!
 

supreeme

Omega
Jag sitter och håller på inköp av RDR2, har någon slags illusion om att jag skall hinna spela det när jag går hem på pappaledighet om några månader. Spelar lite spindelmannen på PS4an, högst sporadiskt, men det är jäkligt skoj tycker jag! Annars ser jag fram emot Last of Us 2. Favoritspelarna är tveklöst Uncharted-serien. Lirat GTA och Asassins Ceeed mycket dock inte senaste Odyssey så det skall jag nog också försöka ge mig på.
Farcry 5, hur är det, något annat jag borde prova?
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
Gjorde som jag brukar gör när det gäller spel från Rockstar; allt fokus på huvudstoryn och andra spelgenomgången lägger jag allt fokus på sidomissions och allt annat kul.
Har en för stor backlog för att spela om, känner jag. Och om jag spelar om så kör jag väl oftast tvärt om - försöka klara allt första omgången och sen satsa mer på story/skoj/alternativa vägar.
 

jwh

Omega
Gjorde som jag brukar gör när det gäller spel från Rockstar; allt fokus på huvudstoryn och andra spelgenomgången lägger jag allt fokus på sidomissions och allt annat kul.
Imponerande, jag spelar väldigt lite men har kanske nått 10% sedan det släpptes. Har svårt för att inte snöa iväg på sidemissions osv.. Spelade GTA genom huvudstoryn och blev lite besviken att det tog slut fort så nu försöker jag dra ut på det efterlängtade RD2
 

dauit

Panerai
2-Faktor
IMG_20190131_202444.jpg

Kunde inte hålla mig längre, spontanköpte både ps4 pro och RDR 2.

Let the fun begin.
 
Senast ändrad:

HerrR

Omega
Verkar bli ett trevligt spelår. Cyberpunk 2077, The Outer Worlds och The Last of Us Part II är jag riktigt taggad på. Var taggad på Anthem, men inte så mycket längre. Ikväll ska jag mysa med RE2 och lite hipsteröl.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Verkar bli ett trevligt spelår. Cyberpunk 2077, The Outer Worlds och The Last of Us Part II är jag riktigt taggad på. Var taggad på Anthem, men inte så mycket längre. Ikväll ska jag mysa med RE2 och lite hipsteröl.
TLOU 2 verkar bli grym. Hoppas verkligen att den leverar.
Cyberpunk 2077 kan nog också bli riktigt bra.
 

HerrR

Omega
TLOU 2 verkar bli grym. Hoppas verkligen att den leverar.
Cyberpunk 2077 kan nog också bli riktigt bra.
Jag hade ingen ps3 när TLOU först kom, men förstod att det verkade vara ett grymt spel. Lyckades med nöd och näppe att hålla mig spoilerfree i ett par år tills jag köpte en PS4 och köpte den remastrade utgåvan. Var fullt beredd på att bli besviken. "gammalt" spel, överhypat etc. Och fick en av dom bästa spelupplevelserna jag någonsin haft. Magiskt.

Vet inte hur dom ska få tvåan att leva upp förväntningarna, men får dom en story som är hälften så bra och ett gameplay som är lite förbättrat så kommer det fortfarande att vara ett riktigt bra spel.

Witcher 3 var magiskt och Cyperpunk 2077 har jag väldigt höga förväntningar på. Är väldigt beredd på att bli besviken av The Outer Worlds.
 
Jag sitter och håller på inköp av RDR2, har någon slags illusion om att jag skall hinna spela det när jag går hem på pappaledighet om några månader. Spelar lite spindelmannen på PS4an, högst sporadiskt, men det är jäkligt skoj tycker jag! Annars ser jag fram emot Last of Us 2. Favoritspelarna är tveklöst Uncharted-serien. Lirat GTA och Asassins Ceeed mycket dock inte senaste Odyssey så det skall jag nog också försöka ge mig på.
Farcry 5, hur är det, något annat jag borde prova?

Med risk för att frågan redan är passé så har jag väl en 70h i Far Cry 5 men kan inte säga att jag rekommenderar det helt tveklöst. Mijöerna är väldigt vackra och det är enormt kul att bränna runt bara för att, särskilt med en polare i coop. Spelet i sig känns dock ganska grunt och storyn lämnar tyvärr en del att önska, den försöker att vara lika bra som FC3 men karaktärerna är nästa enerverande istället för att vara djupa.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Snöat in på Medel of Honor - WW II multiplayer mode. Shipyard 1944 banan.
Kan liksom inte slita mig.. bara en match till och fräsa på med Bren sprutan..

COD WW2.JPG
COD WW2 1944.JPG
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Jag hade ingen ps3 när TLOU först kom, men förstod att det verkade vara ett grymt spel. Lyckades med nöd och näppe att hålla mig spoilerfree i ett par år tills jag köpte en PS4 och köpte den remastrade utgåvan. Var fullt beredd på att bli besviken. "gammalt" spel, överhypat etc. Och fick en av dom bästa spelupplevelserna jag någonsin haft. Magiskt.

Vet inte hur dom ska få tvåan att leva upp förväntningarna, men får dom en story som är hälften så bra och ett gameplay som är lite förbättrat så kommer det fortfarande att vara ett riktigt bra spel.

Witcher 3 var magiskt och Cyperpunk 2077 har jag väldigt höga förväntningar på. Är väldigt beredd på att bli besviken av The Outer Worlds.
Det som hittills har släppts från TLOU2 verkar riktigt bra, gameplay, grafik och framförallt känslan i 2an verkar vara riktigt grisig och hård, kommer bli super! Tycker att största problemet med 1an var alla övriga karaktärer som sprang runt hursomhelst när jag själv var tvungen att smyga, förstörde känslan lite. Soundtracket i 1an var helt fantastiskt också :hungry:

Spelade aldrig färdigt The Witcher 3 tyvärr, grymt spel i det stora hela men tog en liten paus mot slutet och orkade aldrig komma in i styrningen och meny systemet igen.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Anthem verkar soft. Någon som signat för beta?
Körde på PC under Alphan. Flygmotoriken va avskyvärd så klarade inte köra mer än en timme, kändes just då som en dålig PC-port. Snyggt var det med alla fina explosioner och allt(ja jag är tio år gammal när det kommer till sådana saker) men resten kändes lite innehållsfattigt ut, trots det tänker jag försöka köra det nu under helgen lite.

Mer eller mindre ett "loot and grind"-spel
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Körde på PC under Alphan. Flygmotoriken va avskyvärd så klarade inte köra mer än en timme, kändes just då som en dålig PC-port. Snyggt var det med alla fina explosioner och allt(ja jag är tio år gammal när det kommer till sådana saker) men resten kändes lite innehållsfattigt ut, trots det tänker jag försöka köra det nu under helgen lite.

Mer eller mindre ett "loot and grind"-spel


Tack för input, såg en review om just det du säger men han sa det var förbättrat nu :D

Ska prova lite under helgen tänkte jag också :D ge gärna mer input när du provat igen
 
Topp