Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Gamingtråden

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Icaras, 10 mars 2016.

1. Psykel

Psykel Diamant

Mjo, gaming som vuxen är väl 80% nostalgi och 20% nöje! :D

jwh gillar detta.
  2. ETMC

ETMC Titan

På tal om spel som nöje... Jag spelade mycket som ung, hade även ett år eller två som 'proffs' inom MOBA-genren. Känns faktiskt som att det har förstört gaming lite för mig - Har ofta haft svårt att spela spel där man inte tävlar mot andra människor och har svårt att släppa att spela DOTA och liknande spel för att vinna istället för att det ska vara en kul grej med kompisar. Kanske får testa att köpa ett PS4 och RD2 eller liknande spel, känns som en bra ingång till mindre tävlingsinriktade spel :)

3. HardcoreError

HardcoreError Titan

Nu har så äntligen eftertexterna i Red Dead 2 rullat förbi och jag känner mig helt matt. Vilken fantastisk historia med karaktärer man på slutet verkligen känner för. Nu blir det att spela om det med fokus på att vara ”god”.

TB12, Veratio och Psykel gillar detta.
  4. Psykel

Psykel Diamant

Jag har en del kvar, är ca 70% genom storyn. Vill klara av så mycket som det bara går av sidequests och challenges först! :D

5. jistanes

jistanes Tantal

Spelat sedan det kom men bara kommit ca 50% av storyn. :sorry: För många pälsar att jaga och random encounters på vägen. :angel: Fetaste magväskan tog ju två veckor bara den.

kvantfysik och Richie gillar detta.
  6. Psykel

Psykel Diamant

Jo, samma här! Har bara två challenges kvar att klara av, en uppgradering till lägret (jäkla älgar till attvara svårjagade) och några få plagg från trappern. Sjukt kul att jaga och fiska!

jistanes gillar detta.
  7. supreeme

supreeme Titan

Jag sitter och håller på inköp av RDR2, har någon slags illusion om att jag skall hinna spela det när jag går hem på pappaledighet om några månader. Spelar lite spindelmannen på PS4an, högst sporadiskt, men det är jäkligt skoj tycker jag! Annars ser jag fram emot Last of Us 2. Favoritspelarna är tveklöst Uncharted-serien. Lirat GTA och Asassins Ceeed mycket dock inte senaste Odyssey så det skall jag nog också försöka ge mig på.
    Farcry 5, hur är det, något annat jag borde prova?

Senast ändrad: 24 januari 2019
    azcii gillar detta.
  8. HardcoreError

HardcoreError Titan

Gjorde som jag brukar gör när det gäller spel från Rockstar; allt fokus på huvudstoryn och andra spelgenomgången lägger jag allt fokus på sidomissions och allt annat kul.

9. Psykel

Psykel Diamant

Har en för stor backlog för att spela om, känner jag. Och om jag spelar om så kör jag väl oftast tvärt om - försöka klara allt första omgången och sen satsa mer på story/skoj/alternativa vägar.

10. jwh

jwh Titan

Imponerande, jag spelar väldigt lite men har kanske nått 10% sedan det släpptes. Har svårt för att inte snöa iväg på sidemissions osv.. Spelade GTA genom huvudstoryn och blev lite besviken att det tog slut fort så nu försöker jag dra ut på det efterlängtade RD2

11. LI0N

LI0N Tantal

Klocksnack CS denna helg?

12. dauit

dauit Brons Premium

Från:
    Stockholm
    IMG_20190131_202444.
    Kunde inte hålla mig längre, spontanköpte både ps4 pro och RDR 2.

Let the fun begin.

Senast ändrad: 31 januari 2019
    Psykel, Model_Citizen, INSANE och 7 andra gillar detta.
  13. HerrR

HerrR Titan

Från:
    Västra Götaland
    Verkar bli ett trevligt spelår. Cyberpunk 2077, The Outer Worlds och The Last of Us Part II är jag riktigt taggad på. Var taggad på Anthem, men inte så mycket längre. Ikväll ska jag mysa med RE2 och lite hipsteröl.

herr_raev, azcii och INSANE gillar detta.
  14. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    Glöm inte Metro Exodus

meo_swe, HerrR och INSANE gillar detta.
  15. INSANE

INSANE Brons

TLOU 2 verkar bli grym. Hoppas verkligen att den leverar.
    Cyberpunk 2077 kan nog också bli riktigt bra.

HerrR gillar detta.
  16. Bally

Bally Titan

Tänkte försöka lira en ikväll och troligen i helgen också, CS / Dota 2 ifall folk är sugna på KS lir?

17. HerrR

HerrR Titan

Från:
    Västra Götaland
    Jag hade ingen ps3 när TLOU först kom, men förstod att det verkade vara ett grymt spel. Lyckades med nöd och näppe att hålla mig spoilerfree i ett par år tills jag köpte en PS4 och köpte den remastrade utgåvan. Var fullt beredd på att bli besviken. "gammalt" spel, överhypat etc. Och fick en av dom bästa spelupplevelserna jag någonsin haft. Magiskt.

Vet inte hur dom ska få tvåan att leva upp förväntningarna, men får dom en story som är hälften så bra och ett gameplay som är lite förbättrat så kommer det fortfarande att vara ett riktigt bra spel.

Witcher 3 var magiskt och Cyperpunk 2077 har jag väldigt höga förväntningar på. Är väldigt beredd på att bli besviken av The Outer Worlds.

krämbulle gillar detta.
  18. MartinKalle

MartinKalle Titan

Från:
    Malmö
    Med risk för att frågan redan är passé så har jag väl en 70h i Far Cry 5 men kan inte säga att jag rekommenderar det helt tveklöst. Mijöerna är väldigt vackra och det är enormt kul att bränna runt bara för att, särskilt med en polare i coop. Spelet i sig känns dock ganska grunt och storyn lämnar tyvärr en del att önska, den försöker att vara lika bra som FC3 men karaktärerna är nästa enerverande istället för att vara djupa.

Callxx gillar detta.
  19. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    Någon som ser fram emot Generation Zero ?

upload_2019-2-1_13-32-50.

upload_2019-2-1_13-32-56.

upload_2019-2-1_13-33-2.

JLC, Callxx och MartinKalle gillar detta.
  20. JLC

JLC Brons

Snöat in på Medel of Honor - WW II multiplayer mode. Shipyard 1944 banan.
    Kan liksom inte slita mig.. bara en match till och fräsa på med Bren sprutan..

COD WW2.JPG COD WW2 1944.JPG

21. JLC

JLC Brons

22. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    Generation Zero. Släpps om typ en månad

JLC gillar detta.
  23. JLC

JLC Brons

såg det på deras hemsida. 29 mars. Dynamiskt soundstrack från 80-talet. utspelar sig på platser i sverige under 80-talet. Open world mm Låter ju hur bra som helst...måste ha!

Callxx och azcii gillar detta.
  24. INSANE

INSANE Brons

Det som hittills har släppts från TLOU2 verkar riktigt bra, gameplay, grafik och framförallt känslan i 2an verkar vara riktigt grisig och hård, kommer bli super! Tycker att största problemet med 1an var alla övriga karaktärer som sprang runt hursomhelst när jag själv var tvungen att smyga, förstörde känslan lite. Soundtracket i 1an var helt fantastiskt också :hungry:

Spelade aldrig färdigt The Witcher 3 tyvärr, grymt spel i det stora hela men tog en liten paus mot slutet och orkade aldrig komma in i styrningen och meny systemet igen.

meo_swe och HerrR gillar detta.
  25. ETMC

ETMC Titan

Tycker det ser väldigt intressant ut, men vet inte om upplägget på spelet tilltalade mig så mycket. Förstod jag det rätt om man spelar ensam/CO-OP mot datorn (robotar)? Alltså ingen PVP?

26. Widowmaker

Widowmaker Guld

Anthem verkar soft. Någon som signat för beta?

27. Derix

Derix Tantal

28. Widowmaker

Widowmaker Guld

Aha se där.. Fasen vad najs.. Någon som ska lira

29. dauit

dauit Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Körde på PC under Alphan. Flygmotoriken va avskyvärd så klarade inte köra mer än en timme, kändes just då som en dålig PC-port. Snyggt var det med alla fina explosioner och allt(ja jag är tio år gammal när det kommer till sådana saker) men resten kändes lite innehållsfattigt ut, trots det tänker jag försöka köra det nu under helgen lite.

Mer eller mindre ett "loot and grind"-spel

Widowmaker gillar detta.
  30. Widowmaker

Widowmaker Guld

Tack för input, såg en review om just det du säger men han sa det var förbättrat nu :D

Ska prova lite under helgen tänkte jag också :D ge gärna mer input när du provat igen

dauit gillar detta.