Dagen priser på allt sånt här är helt galet just nu. När 3000 serien skulle lanseras skulle ett 3080 kosta 8000kr ca. Nu får man nästan gå ner två steg till just ett 3060 för dom pengarna.Hittar ingen annan tråd så testar här.
Jag har lovat min son att få en gaming-pc för runt 10 000.
Han pratar om att det är Geforce 30* man måste ha. Han har idag ett 1060 hos mamman som är alldeles för slött...
Är det något sånt här jag borde kolla på:
?Lenovo Legion T5 - i5 | 16GB | 512GB | RTX 3060
Lenovo Legion T5 - i5 | 16GB | 512GB | RTX 3060 finns hos Inet! Sveriges bästa datorbutik med det senaste för gaming- & teknikentusiaster.www.inet.se
Kanske kommer på Black friday eller mellandagarna? Jag tänkte att han får önska sig en skärm i julklapp om han ska få en som kostar över 10k.
Jag är väl grumpy och snål men skulle inte säga att 13k för den är billigt, 10k skulle vara en riktigt bra deal dock. Men det är så priserna ser ut idag och jag lever väl i det förflutna.
Grabben har väl iofs rätt i att om man ska ha ny dator är det ju vettigt att satsa på senaste grejerna. Om du kikar in andra paket kan man förenklat säga att prestanda på grafikkortet 3060 motsvarar förra generationens 2070 nånting.