• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gamingtråden

Jag var beredd att sluta spela när man växlade över till Abby.. inte för att jag hatade henne utan snarare för att jag redan var utmattad av hur tung den första halvan av spelet var.
men så jag detta inlägg och gav det en chans till. Spelade klart igår.

Tungt spel. Speciellt när man som jag nästan uteslutande spelar när alla andra sover och det är mörkt. Jag är inte mörkrädd eller vidskeplig men det var ett par tillfällen som jag behövde sluta spela när det var uppenbart att man skulle ta sig an mängder av infekterade.
Håller på med min första genomspelning och har precis växlat över till Abby. Tycker allt dödande blir en aaaaning repetitivt men ett riktigt grymt spel, helt klart. Sitter med halvhög puls hela tiden vilket faktiskt blir lite jobbigt haha. RDR2 är det bästa jag spelat men detta är nog topp 3 iaf.

Någon som har tips på hyfsat goda chanser att få tag på en PS5:a i närtid? Känner inte att jag vill betala överpriserna på Blocket.

Någon som har tips på hyfsat goda chanser att få tag på en PS5:a i närtid? Känner inte att jag vill betala överpriserna på Blocket.
Håll koll här:

PrylKollen kan du ha uppe som en flik hela dagarna, så plingar det till så fort det kommer in på lager nånstans.

Webhallen och Mediamarkt brukar erbjuda möjlighet att boka i butik med jämna mellanrum så det kan vara värt att kolla upp om du har någon sådan butik i närheten. 🙂

Någon ks:are som finns på Xbox? Spelar lite allt möjligt destiny 2, division 2, cod, halo. Men ingen att lira med på xboxen.

Någon mer som sliter sitt hår över Elden Ring? Är ungefär 20 timmar in i spelet och fullkomligt älskar det, samtidigt som jag stundtals hatar det och avslutar kvällarna med att slå av TVn i ren frustration 😁

Jag älskar det, men har inte hunnit spela så mycket. Vimsar iofs runt i det där dimmiga träsk/vattenstället just nu och det är rätt trist, svårt att få bäring på var man är och allt ser likadant ut.

Någon mer som sliter sitt hår över Elden Ring? Är ungefär 20 timmar in i spelet och fullkomligt älskar det, samtidigt som jag stundtals hatar det och avslutar kvällarna med att slå av TVn i ren frustration 😁
Ohhh ja, första souls-spelet jag testar och det är ju helt magiskt men ja jag åker på stryk konstant. Har spelat i drygt 8 timmar än så länge. Känns som jag bara fattar hälften av spelmekaniken än så länge.. Blir det bara svårare och svårare ju längre man kommer eller hur känner ni som kört ett tag?

Är snart klar, 80h in. 10/10, bästa spelet jag spelat. Väldigt frustrerande stundtals då jag valt att inte googla/kolla upp saker, men tycker ändå det varit värt det.

Ett par fighter som är helt galna på slutet, långt mycket svårare än tidigare spel (kanske inte Sekiro). Vissa builds är också helt galet bra i jämförelse med andra, men det är väl en del av tjusningen.

Jag undviker Elden ring ett tag till.

Spelar extremt periodvis. Kan lätt gå över ett år emellan. Spelade nyligen klart spelet Control som jag gillade skarpt. Gillar de mystiska och inte alltid självklara i storyn.

När de väl var klart så startade jag direkt God of War. Ingen aning hur länge jag spelat de nu men känns långt. Skitkul är det men svårt att stänga av så man sover ordentligt.

Kommer ta en spelpaus efter det.

Sen när suget kommer tillbaka i höst/vinter nångång kanske Elden ring blir aktuellt. Misstänker att de också kommer suga in en.

Jag undviker Elden ring ett tag till.

Spelar extremt periodvis. Kan lätt gå över ett år emellan. Spelade nyligen klart spelet Control som jag gillade skarpt. Gillar de mystiska och inte alltid självklara i storyn.

När de väl var klart så startade jag direkt God of War. Ingen aning hur länge jag spelat de nu men känns långt. Skitkul är det men svårt att stänga av så man sover ordentligt.

Kommer ta en spelpaus efter det.

Sen när suget kommer tillbaka i höst/vinter nångång kanske Elden ring blir aktuellt. Misstänker att de också kommer suga in en.

Har du kört andra spel ur Souls-serien? Hade lätt rekommenderat att i alla fall köra Dark Souls 3, Bloodborne och Sekiro först. Galet bra spel, tycker inte det finns något annat i genren som ens kommer nära.

Är snart klar, 80h in. 10/10, bästa spelet jag spelat. Väldigt frustrerande stundtals då jag valt att inte googla/kolla upp saker, men tycker ändå det varit värt det.

Ett par fighter som är helt galna på slutet, långt mycket svårare än tidigare spel (kanske inte Sekiro). Vissa builds är också helt galet bra i jämförelse med andra, men det är väl en del av tjusningen.
Men inte Sekirosvårt va? Är någon boss lika svår som sista bossen i Sekiro så funderar jag allvarligt på att sluta spela Elden Ring, vill inte spela ett spel jag kanske inte kommer att klara. Sekiro lade jag ned att spela i typ ett halvår/år för att sista bossen var så svår. Klarade den till slut men frustrationsnivån var så hög att även om Sekiro är ett väldigt bra spel gör svårighetsgraden det att jag inte kan rekommendera det till någon och det är av den anledningen From Softwares sämsta soulsbornespel (Bloodborne är det bästa btw).

Har du kört andra spel ur Souls-serien? Hade lätt rekommenderat att i alla fall köra Dark Souls 3, Bloodborne och Sekiro först. Galet bra spel, tycker inte det finns något annat i genren som ens kommer nära.
Nope. Och om det bör vara så mkt att lira först så kommer jag inte ens starta. Tar för mkt tid

Men inte Sekirosvårt va? Är någon boss lika svår som sista bossen i Sekiro så funderar jag allvarligt på att sluta spela Elden Ring, vill inte spela ett spel jag kanske inte kommer att klara. Sekiro lade jag ned att spela i typ ett halvår/år för att sista bossen var så svår. Klarade den till slut men frustrationsnivån var så hög att även om Sekiro är ett väldigt bra spel gör svårighetsgraden det att jag inte kan rekommendera det till någon och det är av den anledningen From Softwares sämsta soulsbornespel (Bloodborne är det bästa btw).

Jag skulle nog säga nej, Ishin var löjligt svår. I Elden Ring kan du ju ta till med en rad olika hjälpmedel, och alla bossar har sina svagheter. Finns två bossar som är helt överjävliga, men som sagt, det finns hjälpmedel som Sekiro inte har. Inga av bossarna som är mandatory är så svåra, däremot är vissa optional bosses svåra, ska tilläggas :)

Nope. Och om det bör vara så mkt att lira först så kommer jag inte ens starta. Tar för mkt tid

Behöver inte spela något först, det är helt fristående. Men gillar man den typen av spel så är det kul att spela föregångarna först. Det är nog inte lika kul att först spela Elden Ring och sedan gå Dark Souls 3 pga alla stora förändringar i spelstil.

För Dark Souls är storyn i samtliga spel dessutom helt obegriplig så det gör varken från eller till att ha spelat något av de äldre :) Jag kan också varmt rekommendera remaken av Demon's souls, den är riktigt jäkla bra.

Vill du känna dig lite extra dålig så kolla in det här:

(har själv inte spelat Sekiro men Demons souls och bloodborne)

Sekiro är bra mycket svårare än alla andra soulsbornespel imo.

Det är intrycket jag fått också. Är inget stort fan av dom så har inte skaffat Elden Ring ännu, men det lär väl komma lite längre fram.

Men brukar kolla på ADGQ och såg han spela igenom det ögonbindel och inser att det finns speciella människor på den här planeten.

Varför i hela friden vill du köpa PS4 idag istället för PS5 och hur kan Switch vara ett alternativ till PS? Många frågor i mitt huvud här 😂
Dina frälsade tankar strålades in i mig - begköp
E90F2175-E510-47D5-BB30-A73C5563AA0A.jpeg

Tillbaka
Topp