• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gamingtråden

Köpte en Nes Mini idag, hittade en med trådlösa kontroller för ett gott pris på Marketplace.

Ska även köpa en PS5.a när möjlighet finns. Ska dock ha en ny tv framför sängen. Spelar det stor roll vilken 4k tv jag väljer när jag ska ha den till spel på PS5.an?

Jag är ingen riktig finsmakare kanske ska sägas. Finns ju schyssta 4k Tv för ca 6000kr, sedan finns det dem för 16.000kr. Motiverar skillnaden priset?

Köpte en Nes Mini idag, hittade en med trådlösa kontroller för ett gott pris på Marketplace.

Ska även köpa en PS5.a när möjlighet finns. Ska dock ha en ny tv framför sängen. Spelar det stor roll vilken 4k tv jag väljer när jag ska ha den till spel på PS5.an?

Jag är ingen riktig finsmakare kanske ska sägas. Finns ju schyssta 4k Tv för ca 6000kr, sedan finns det dem för 16.000kr. Motiverar skillnaden priset?
För mig som gillar bra bild skulle jag säga absolut! Det är en enorm skillnad på en 65" tv för 6k och 16k.

Ska du främst använda tv för spel finns det även anledning att söka på just det. De finns tv med snabbare responstid och vissa modeller som kan visa mer än 60hz (dvs fps).

En ps5 köper du ju för att de finns nya fräscha spel som har grym grafik. Synd att döda en del av den upplevelsen med en kass tv.

Tja, här är en farsa med inte så bra koll..
Grabben fyller 7 om 2 veckor och vi ska klippa Nintendo Switch Oled till honom, något jag ska tänka på?! Tips på spel/tillbehör?
Tacksam för svar :)

Tja, här är en farsa med inte så bra koll..
Grabben fyller 7 om 2 veckor och vi ska klippa Nintendo Switch Oled till honom, något jag ska tänka på?! Tips på spel/tillbehör?
Tacksam för svar :)
Tips är att slå till i helgen då den är nedsatt till 3990 kr på några ställen.

Tillbehör som kan behövas om den ska användas som bärbar, dvs inte dockad till tvn är ett skärmskydd (likt det man har på mobiltelefonen) och även ett schysst fodral.

1655465671308.png

Tips är att slå till i helgen då den är nedsatt till 3990 kr på några ställen.

Tillbehör som kan behövas om den ska användas som bärbar, dvs inte dockad till tvn är ett skärmskydd (likt det man har på mobiltelefonen) och även ett schysst fodral.

1655465671308.png
Fett, tack!
Aldrig hört om Power tidigare, ska kolla dem :)
Visst fan, det kan ju vara en bra idé :D

För mig som gillar bra bild skulle jag säga absolut! Det är en enorm skillnad på en 65" tv för 6k och 16k.

Ska du främst använda tv för spel finns det även anledning att söka på just det. De finns tv med snabbare responstid och vissa modeller som kan visa mer än 60hz (dvs fps).

En ps5 köper du ju för att de finns nya fräscha spel som har grym grafik. Synd att döda en del av den upplevelsen med en kass tv.

Tack för ditt svar. Just detta med Hz har jag nu koll på efter tips i en annan tråd. Det blir en med 120hz

Har ni något att rekommendera om man älskar GTA5 och den friheten som finns i spelet? Dvs att man i princip kan glida runt och göra vad tusan man vill, ta uppdrag om man vill osv.

Har ni något att rekommendera om man älskar GTA5 och den friheten som finns i spelet? Dvs att man i princip kan glida runt och göra vad tusan man vill, ta uppdrag om man vill osv.
Förutom tidigare tips, kanske Ghost of Tsushima? Lite mer linjärt storymässigt men fantastisk öppen värld. Köp directors cut versionen får att få dlc osv direkt.

R2R är grymt.
Gillar man open world så kan du ju slå en kik på Asassins Creed, eller varför inte Spindelmannen?
Tycker spelfysiken är grym i båda!
Just cause är väl också open world men det har jag inte lirat alls.

Gillar man inte trollkarlar, magi och svärdsviftande är det nog helt fel, men eftersom det efterfrågades frihet så finns det nog inte många spel som slår detta på det området.

Ok kan du utveckla detta med friheten, glider man runt och gör som man vill eller finns det saker man måste göra som uppdrag osv? Det jag älskar med just GTA5 är att man kan glida runt med bilen och skapa sitt eget kaos som sedan får direkta konsekvenser. Upptäcka en värld med en massa möjligheter, klättra upp på kranar och använda sniper, besöka berg och köra stung med crossen osv.

Tillbaka
Topp