• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gamingtråden

HSK

Patek
2-Faktor
Behöver hjälp.
Grabben vill uppgradera sin hårddisk på sin Taurus 1660,vad rekommenderas?
Är helt noob på datorer.
Denna har han:
Enligt specen har den redan en m2-disk monterad och de flesta moderkort har bara plats för en så det är en vanlig SATA-SSD du ska ha. Välj efter budget och behov (jag skulle rekommendera 1TB och både Samsung och Crucial är beprövade och bra). ☺️
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Enligt specen har den redan en m2-disk monterad och de flesta moderkort har bara plats för en så det är en vanlig SATA-SSD du ska ha. Välj efter budget och behov (jag skulle rekommendera 1TB och både Samsung och Crucial är beprövade och bra). ☺️
Ok ja det gäller att det blir rätt,kanske bäst att åka till Inet.
 

FOQ

Audemars
Nån som lirar Cyberbug 2077? Fantastiskt spel i grunden, men aldrig sett så mycket buggar. Ibland helt horribelt.

Lirar på PS4.

Synd på så coolt koncept.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Tror jag ska "Go nostalgic" under julledigheten 😁
IMG_20201216_165633.jpg
 

Psykel

Patek
Nån som lirar Cyberbug 2077? Fantastiskt spel i grunden, men aldrig sett så mycket buggar. Ibland helt horribelt.

Lirar på PS4.

Synd på så coolt koncept.
Spelar på en basic Xbox One, funkar utmärkt. Lite småglitchar ibland, och det händer att texturerna inte riktigt hänger med utan laddar in nån sekund för sent.
Men har lagt ner 45 timmar redan och det är helt sjukt bra! "Ospelbart" som många gnällspikar kallar det är det knappast. Tror mest att folk är griniga över att det inte ser lika bra ut på förra generationens konsoler som man hade hoppats.
Har inte varit så här inne i ett spel sen RDR2.
 

FOQ

Audemars
Spelar på en basic Xbox One, funkar utmärkt. Lite småglitchar ibland, och det händer att texturerna inte riktigt hänger med utan laddar in nån sekund för sent.
Men har lagt ner 45 timmar redan och det är helt sjukt bra! "Ospelbart" som många gnällspikar kallar det är det knappast. Tror mest att folk är griniga över att det inte ser lika bra ut på förra generationens konsoler som man hade hoppats.
Har inte varit så här inne i ett spel sen RDR2.

Då har du haft väldigt tur. Verkar som många haft olika upplevelser.

Spelar själv på basic PS4.

Det är nu man fattar att man borde ha en PS5 😀
 

HSK

Patek
2-Faktor
Spelar på en basic Xbox One, funkar utmärkt. Lite småglitchar ibland, och det händer att texturerna inte riktigt hänger med utan laddar in nån sekund för sent.
Men har lagt ner 45 timmar redan och det är helt sjukt bra! "Ospelbart" som många gnällspikar kallar det är det knappast. Tror mest att folk är griniga över att det inte ser lika bra ut på förra generationens konsoler som man hade hoppats.
Har inte varit så här inne i ett spel sen RDR2.
Nja, jag skulle säga att det är väldigt trasigt baserat på det jag har sett där många grundläggande funktioner som t.ex. AI saknas helt. Det är tydligen en så pass dålig upplevelse att Sony har dragit tillbaka spelet från deras digitala butik och erbjudit alla som redan har köpt spelet en återbetalning. :nailbiting:
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Jag har lovat 11-åringen en gaming-dator men var 15-20år sen jag höll på själv och skulle behöva hjälp om vad som krävs i dagens läge. Han vet inte själv men spelar Fortnite, Overwatch och liknande på PS4 nu. Vad skall jag leta efter?
Hittade denna: https://www.elgiganten.se/product/d...KglWl-2krOV24RF9CUAaAuT0EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

för 500 kronor extra får du den senare generationen av nvidiakort. Då är den något mer framtidssäkrad. Men den bör klara fortnite och overwatch utan problem oavsett vilken du väljer

 
  • Like
Reactions: F32

F32

Panerai
2-Faktor
för 500 kronor extra får du den senare generationen av nvidiakort. Då är den något mer framtidssäkrad. Men den bör klara fortnite och overwatch utan problem oavsett vilken du väljer

Tack för tipset. Det är en djungel detta. Verkar som att det är ungefär samma specs i denna prisklass avseende minne och processor men oändligt många versioner.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Tack för tipset. Det är en djungel detta. Verkar som att det är ungefär samma specs i denna prisklass avseende minne och processor men oändligt många versioner.
Lite sent, men kika på tex komplett istället
Hopplockat och monterat, enkelt att uppgradera när det behövs. Bra prestanda för pengarna. Båda min har dator därifrån och de funkar kanon.
Annars är begagnat via tex sweclockers.com ett mycket bra alternativ
 
  • Like
Reactions: F32

F32

Panerai
2-Faktor
Lite sent, men kika på tex komplett istället
Hopplockat och monterat, enkelt att uppgradera när det behövs. Bra prestanda för pengarna. Båda min har dator därifrån och de funkar kanon.
Annars är begagnat via tex sweclockers.com ett mycket bra alternativ
Ja, för sent men alltid bra med tips. Har en till grabb som säkert vill byta från PS4 till PC snart. Ska vara ute i tid nästa gång.
 
Ställer frågan här: Vi tänker oss en liten omstrukturering här hemma vilket innebär byte av rum för tonåringen med tillhörande gamingdator och Xbox. Problemet är att den saknas uppkoppling i blivande rummet och vill helst slippa borra mig igenom väggen då vi bor i hyresrätt. Dessutom är jag fullkomligt oduglig med powertools och skulle antagligen borra av hela kvarterets strömföring:nailbiting:
Nu kommer frågan: Skulle ett Meshnätverk funka för Overwatch, Battlefield på datorn samt F1 och dylikt på Xbox? Ingen jättestor lägenhet det rör sig om.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Ställer frågan här: Vi tänker oss en liten omstrukturering här hemma vilket innebär byte av rum för tonåringen med tillhörande gamingdator och Xbox. Problemet är att den saknas uppkoppling i blivande rummet och vill helst slippa borra mig igenom väggen då vi bor i hyresrätt. Dessutom är jag fullkomligt oduglig med powertools och skulle antagligen borra av hela kvarterets strömföring:nailbiting:
Nu kommer frågan: Skulle ett Meshnätverk funka för Overwatch, Battlefield på datorn samt F1 och dylikt på Xbox? Ingen jättestor lägenhet det rör sig om.
Tråd är alltid bäst, men bra router eller mesh funkar om det inte är för tjocka väggar, för mycket andra signaler som stör osv
Bodde i en 5:a på 110 m2 innan och där funkade det ok för alla, men fick testa lite olika utrustning innan det blev bra
 
Tråd är alltid bäst, men bra router eller mesh funkar om det inte är för tjocka väggar, för mycket andra signaler som stör osv
Bodde i en 5:a på 110 m2 innan och där funkade det ok för alla, men fick testa lite olika utrustning innan det blev bra
En liten trea med en vägg emellan. Kanske får testa ett mesh för nuvarande wifi täckning är inte den bästa i det aktuella rummet.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
En liten trea med en vägg emellan. Kanske får testa ett mesh för nuvarande wifi täckning är inte den bästa i det aktuella rummet.
I mitt fall kunde jag sätta routern nära barnens rum i det ena uttaget, det andra använde jag för att sätta en router till i vardagsrummet så de andra rummen täcktes. Mesh hade antagligen funkat utmärkt där också. Testade även med adapter via eluttagen, men det blev aldrig riktigt bra. Kan bero på hur elen var dragen och hur ledningarna mådde... Har läst att det är många som fått det att funka kanon, kanske värt att testa?
 

Bally

Cartier
Ställer frågan här: Vi tänker oss en liten omstrukturering här hemma vilket innebär byte av rum för tonåringen med tillhörande gamingdator och Xbox. Problemet är att den saknas uppkoppling i blivande rummet och vill helst slippa borra mig igenom väggen då vi bor i hyresrätt. Dessutom är jag fullkomligt oduglig med powertools och skulle antagligen borra av hela kvarterets strömföring:nailbiting:
Nu kommer frågan: Skulle ett Meshnätverk funka för Overwatch, Battlefield på datorn samt F1 och dylikt på Xbox? Ingen jättestor lägenhet det rör sig om.
Jag lirar själv via meshnätverk, funkar ypperligt för det mesta. Jag köpte ett vettigt trådlöst nätverkskort till datorn och sen har jag meshnätverk som kom med lägenheten (ingår via Telia). Skulle jag gjort det själv hade jag köpt lite bättre mesh grejer också bara, har hänt nån gång att de tappar kontakten och krävt omstart av grejerna.
 
Jag lirar själv via meshnätverk, funkar ypperligt för det mesta. Jag köpte ett vettigt trådlöst nätverkskort till datorn och sen har jag meshnätverk som kom med lägenheten (ingår via Telia). Skulle jag gjort det själv hade jag köpt lite bättre mesh grejer också bara, har hänt nån gång att de tappar kontakten och krävt omstart av grejerna.
Exempel på "lite bättre" mesh? Bör kunna klara mig med en satellit, heter det så?, då det rör sig om en liten lägenhet som i dagsläget klarar sig med en "vanlig" router förutom i grabbens blivande rum.
 

Bally

Cartier
Exempel på "lite bättre" mesh? Bör kunna klara mig med en satellit, heter det så?, då det rör sig om en liten lägenhet som i dagsläget klarar sig med en "vanlig" router förutom i grabbens blivande rum.
Jag har dessa idag: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.692362/airties-premium-wifi

Jag är inte så insatt eftersom jag redan har, men hade läst lite recensioner och plockat något lite mer premium.
Lite recensioner finns till ex här: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.682037/mesh-router-test

Jag tror det mesta kommer nog fungera tillfredsställande för dig, men jag har märkt av småproblem med mina som gör att jag själv hade valt något mer premium.
 
Topp