• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

När man är påväg till soffan för o ta igen sig
1000055930.jpg

Det här är nog mitt konstigaste klockköp hittills tror jag.
Blev sugen på Fenix 8. Tänkte ev köpa, avvaktade och tänkte vänta till Black Friday istället. Men så kom det naturligtvis en som började billigt på Tradera. Men vad var det för modell egentligen...? Dåligt inte särskilt avslöjande foto.
Screenshot_20250314_070728_Tradera.jpg

En klocka med Volvo på?
Tänkte inte så mycket mer på det. Följde auktionen, den tickade ned och så la jag ett bud i a f, kanske egentligen mest för att den annars hade blivit för billig för köparen tyckte jag... 😬

Och så vips, så vann jag auktionen. Jaha. Men vad är det för nåt egentligen...?
Skrev till säljaren och frågade om kvitto. Ville ha det. Jajamän det fanns. Okej, gott så långt.
Så kom den hem. Obruten kartong. Öppnade den. Startade den. Initial besvikelse. Den är ju skitliten. Och tjock. Trist tavla. Flippade igenom tavlorna. Vafaaan! 4 st Volvotavlor! Ja, ni läste rätt. Galet fula Volvotavlor, en för Volvo CE, en för Penta, en vanlig och någon till.
Blev så besviken att jag tog bort dem allihop. 😂
Men så tänkte jag att jag kanske ska sälja bort den direkt, så jag återställde den och packade ner den. Men så ångrade jag mig och tog upp den igen och konfigurerade den igen. Trodde de fula Volvotavlorna skulle vara tillbaka, men icke. En tavla alltså. That's it. Men nej, övriga standardtavlor fanns ju också, men jag behövde lägga till dem. Så nu finns de, så den är som vilken som helst, men med annan kartong. Det är alltså som finns kvar av Volvo, förutom kvittot.
Jag har ett kvitto på hela 14.800 kr från Volvoshopen!!! Galet.
Men det var inte vad jag fick ge 😁
20250314_070049.jpg
20250314_070054.jpg
20250314_070110.jpg

Modellen är ju helt klart några steg upp i funktionalitet tycker jag. Knapparna degiga i känslan och lite svårt med HR-sensorn. Men jag tänker att hemkommande Hemsutband kommer att hjälpa till där.

Blev sugen på Fenix 8. Tänkte ev köpa, avvaktade och tänkte vänta till Black Friday istället. Men så kom det naturligtvis en som började billigt på Tradera. Men vad var det för modell egentligen...? Dåligt inte särskilt avslöjande foto.

En klocka med Volvo på?
Tänkte inte så mycket mer på det. Följde auktionen, den tickade ned och så la jag ett bud i a f, kanske egentligen mest för att den annars hade blivit för billig för köparen tyckte jag... 😬

Skrev till säljaren och frågade om kvitto. Ville ha det. Jajamän det fanns. Okej, gott så långt.
Så kom den hem. Obruten kartong. Öppnade den. Startade den. Initial besvikelse. Den är ju skitliten. Och tjock. Trist tavla. Flippade igenom tavlorna. Vafaaan! 4 st Volvotavlor! Ja, ni läste rätt. Galet fula Volvotavlor, en för Volvo CE, en för Penta, en vanlig och någon till.
Men så tänkte jag att jag kanske ska sälja bort den direkt, så jag återställde den och packade ner den. Men så ångrade jag mig och tog upp den igen och konfigurerade den igen. Trodde de fula Volvotavlorna skulle vara tillbaka, men icke. En tavla alltså. That's it. Men nej, övriga standardtavlor fanns ju också, men jag behövde lägga till dem. Så nu finns de, så den är som vilken som helst, men med annan kartong. Det är alltså som finns kvar av Volvo, förutom kvittot.
20250314_070049.jpg
20250314_070054.jpg
20250314_070110.jpg

Modellen är ju helt klart några steg upp i funktionalitet tycker jag. Knapparna degiga i känslan och lite svårt med HR-sensorn. Men jag tänker att hemkommande Hemsutband kommer att hjälpa till där.
Detta är ju som med G-Shock
Collabxvolvo
Kommer vara värd 50.000 om 20 år 😜🤩😂

En klocka med Volvo på?

20250314_070049.jpg
20250314_070054.jpg
20250314_070110.jpg

Grattis! (?) 😀

Det är ju t o m Volvos egna typsnitt på tavlan!

Ja den har ju nya sensorn och Amoled skärm också. Men Tactixen är coolare 😎
Detta är en krock med hjärnan helt klart.
Stämmer de du skriver tactix är coolare, och älskar fick led lampan.
Sen lättare att läsa aviseringar pga av större skärm.
Venu 3
Smidig och lätt, skarp skärm, v5 sensor
Oerhört bekväm att sova med
Trycker inte mot tröjmudden osv

Jag tror att de mest ultimata hade varit nåt mellanting, 50 mm men behålla plattheten och den låga vikten sen de senaste under huven.
Som jag känner nu så kommer tactixs att ligga mer än venu3

Detta är en krock med hjärnan helt klart.
Stämmer de du skriver tactix är coolare, och älskar fick led lampan.
Sen lättare att läsa aviseringar pga av större skärm.
Venu 3
Smidig och lätt, skarp skärm, v5 sensor
Oerhört bekväm att sova med
Trycker inte mot tröjmudden osv

Jag tror att de mest ultimata hade varit nåt mellanting, 50 mm men behålla plattheten och den låga vikten sen de senaste under huven.
Som jag känner nu så kommer tactixs att ligga mer än venu3
Tactix 8 47mm kanske? 😉

Tactix 8 47mm kanske? 😉
Troligen inte då jag vill ha en tunnare än tactix 8, annars hade de ju varit ett bra alternativ🙂
Känns som man skulle vilja ha en venu som vore 50 mm undrar om det kommer att komma någon eller någon forerunner deluxe modell.
Får nog helt enkelt ha både en tactics och en klocka till som nu helt nöjd med denna men kommer det något som är lite större men inte blir tjockare då slår jag till

Troligen inte då jag vill ha en tunnare än tactix 8, annars hade de ju varit ett bra alternativ🙂
Känns som man skulle vilja ha en venu som vore 50 mm undrar om det kommer att komma någon eller någon forerunner deluxe modell.
Får nog helt enkelt ha både en tactics och en klocka till som nu helt nöjd med denna men kommer det något som är lite större men inte blir tjockare då slår jag till
Tactix 8 51mm och 47mm har samma storlek på skärmen som Venu3 dvs 1,4. Skillnaden är mjukvaran som har andra inställningar för textstorlek. Venu 3 har två lägen medans dem andra har fler 😀

Tactix 8 51mm och 47mm har samma storlek på skärmen som Venu3 dvs 1,4. Skillnaden är mjukvaran som har andra inställningar för textstorlek. Venu 3 har två lägen medans dem andra har fler 😀
Ah va fasen ny mjukvara då🤩
Då är ju 45 mm kalas är bara storleken jag vill ha lite större på texten på aviseringar.
Meny texten är ju kanon bra på Venu, tom bättre än på tactix 7

Tillbaka
Topp