• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

IMG_0895.jpeg

Det behöver man inte. Jag har alla mina andra klockor kvar. 😁
Men håller du med att om en längre period så är det inte så kul att ta på sig en g-shock på armen. Och få en brytpunkt i användandet. Jag tänker då på statistiken alltså som lagras i appen
Att bära två klockor samtidigt går helt bort för mig. Skulle till och med kunna tänka mig att kossorna skulle titta snett på mig då

Men håller du med att om en längre period så är det inte så kul att ta på sig en g-shock på armen. Och få en brytpunkt i användandet. Jag tänker då på statistiken alltså som lagras i appen
Att bära två klockor samtidigt går helt bort för mig. Skulle till och med kunna tänka mig att kossorna skulle titta snett på mig då
🤣🤣🤣

De är fortfarande kul och jag tar på de då och då. I början var det kul att få in så mycket data som möjligt men nu behöver jag bara mest sömn och träningsdata. Övriga tider kan jag ta på mig annat roligt. 🙂

Har ett par frågor som nykomling i Garmin-gänget:
  • Nu har klockan uppdaterat igen och jag kör även ”synka” ibland. Nu undrar jag var/hur klockan uppdaterar tidsinställningen? Mina GShock visar alltid samma tid som Fröken ur när de synkat, men min Fenix8 ligger alltid 2 sekunder före.
  • Varje sommar brukar jag och frun åka till Kreta några veckor. Mina GShock uppdaterar sig via telefonen, men hur fungerar det med Garmin? Skulle ju vilja att den både visar tiden och vädret där istället? Vädret gissar jag att man får sköta själv genom att ange platsen, men hur fungerar det med tiden?
Jag har en Fenix8 51 Amoled, tacksam för svar förstås 🙂

IMG_9909.jpeg

• Nu har klockan uppdaterat igen och jag kör även ”synka” ibland. Nu undrar jag var/hur klockan uppdaterar tidsinställningen? Mina GShock visar alltid samma tid som Fröken ur när de synkat, men min Fenix8 ligger alltid 2 sekunder före.
  • Varje sommar brukar jag och frun åka till Kreta några veckor. Mina GShock uppdaterar sig via telefonen, men hur fungerar det med Garmin? Skulle ju vilja att den både visar tiden och vädret där istället? Vädret gissar jag att man får sköta själv genom att ange platsen, men hur fungerar det med tiden?

IMG_9909.jpeg
Min går exakt mot atomic clock.
Gå in på System --> Time --> set time. Se till att den är på Auto.
Gå in på en aktivitet, typ Run. Tryck uppåt hela vägen tills du hittar satellitinställning och välj "All + multiband"
Nu varje gång du väcker den så borde den synka rätt tid.

Vädret synkas via Garmin Connect.

Senast ändrad:

IMG_9909.jpeg
Min Android Pixel 9 synkar bara 1-2 ggr per dygn och däribland går mobilen någon sekund fel. Om klockan synkar mot fel tid på mobilen så blir det ju lite fel. Men drt cerkar som om @L&W har svar på tal.

Har också en fråga vet inte om någon som kan hjälpa mig med det men en av anledningen till att jag ville skaffa Venu 3 var att jag skulle kunna ta emot och prata i telefonen vid inkommande samtal.
När jag har gjort installationen klart så kommer det upp en information om att min Google Pixel 7 pro inte kompatitabel för samtal med Venu 3.
Är det någon mer som har fått samma problem?

Min går exakt mot atomic clock.
Gå in på System --> Time --> set time. Se till att den är på Auto.
Gå in på en aktivitet, typ Run. Tryck uppåt hela vägen tills du hittar satellitinställning och välj "All + multiband"
Nu varje gång du väcker den så borde den synka rätt tid.

Vädret synkas via Garmin Connect.
- Nu blev det lika som ”Fröken Ur” och mina GShock, tack för hjälpen 🙏
Hur gör jag när vi landat på Kreta? Klarar den sig själv eller skall jag trycka på ”synka”?
Ursäkta dumma frågor, men jag har gjort många uppdateringar på mig själv genom åren sedan version 1955.1 och nu är minnet fullt, går inte att uppgradera mer 😀

Senast ändrad:
- Nu blev det lika som ”Fröken Ur” och mina GShock, tack för hjälpen 🙏
Hur gör jag när vi landat på Kreta? Klarar den sig själv eller skall jag trycka på ”synka”?
Ursäkta dumma frågor, men jag har gjort många uppdateringar på mig själv sedan version 1955.1 genom åren och nu är minnet fullt, går inte att uppgradera mer 😀
Den klarar sig att synka tid i Kreta, inga problem. Och vädret uppdateras via telefonen automagiskt. 🙂

Tillbaka
Topp