Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har jag också undratGår tillbaka till Garmin Original för ett ögonblick.
Enkelt. Okomplicerat. Steglöst. Bekvämast. Inte lika tufft dock.
![]()
![]()
![]()
Hittade en kartong med sprint också i bandlådan @ironcastle
![]()
Varför skickades inte den med?![]()
Nu kan hon regga ett ks konto ocksåNu händer det!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahaha, ska hälsa det!Nu kan hon regga ett ks konto också![]()
Du leder i antal men inte med mycket. Vågar inte ens kolla hur många jag samlat på mig under min GarmintidDetta börjar bli lika sjukt som när man var i Panerai träsket, men betydligt billigare i alla fall
![]()
Haha, jag hittade ett band till som inte kom med på bildenDu leder i antal men inte med mycket. Vågar inte ens kolla hur många jag samlat på mig under min Garmintid![]()
Nu händer det!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det behöver man inte. Jag har alla mina andra klockor kvar.Jag läser att folk säljer av till förmån för Garmin. Jag ska försöka få till något när jag kommer hem till klockorna igen. Jag har fortfarande någon slags mental spärr vilket är löjligt eftersom jag vill försöka uppnå @Derix nivå av zen.![]()
Men håller du med att om en längre period så är det inte så kul att ta på sig en g-shock på armen. Och få en brytpunkt i användandet. Jag tänker då på statistiken alltså som lagras i appenDet behöver man inte. Jag har alla mina andra klockor kvar.![]()
Men håller du med att om en längre period så är det inte så kul att ta på sig en g-shock på armen. Och få en brytpunkt i användandet. Jag tänker då på statistiken alltså som lagras i appen
Att bära två klockor samtidigt går helt bort för mig. Skulle till och med kunna tänka mig att kossorna skulle titta snett på mig då
De är fortfarande kul och jag tar på de då och då. I början var det kul att få in så mycket data som möjligt men nu behöver jag bara mest sömn och träningsdata. Övriga tider kan jag ta på mig annat roligt.Men håller du med att om en längre period så är det inte så kul att ta på sig en g-shock på armen. Och få en brytpunkt i användandet. Jag tänker då på statistiken alltså som lagras i appen
Att bära två klockor samtidigt går helt bort för mig. Skulle till och med kunna tänka mig att kossorna skulle titta snett på mig då
Min går exakt mot atomic clock.Har ett par frågor som nykomling i Garmin-gänget:
Jag har en Fenix8 51 Amoled, tacksam för svar förstås
- Nu har klockan uppdaterat igen och jag kör även ”synka” ibland. Nu undrar jag var/hur klockan uppdaterar tidsinställningen? Mina GShock visar alltid samma tid som Fröken ur när de synkat, men min Fenix8 ligger alltid 2 sekunder före.
- Varje sommar brukar jag och frun åka till Kreta några veckor. Mina GShock uppdaterar sig via telefonen, men hur fungerar det med Garmin? Skulle ju vilja att den både visar tiden och vädret där istället? Vädret gissar jag att man får sköta själv genom att ange platsen, men hur fungerar det med tiden?
![]()
Min Android Pixel 9 synkar bara 1-2 ggr per dygn och däribland går mobilen någon sekund fel. Om klockan synkar mot fel tid på mobilen så blir det ju lite fel. Men drt cerkar som om @L&W har svar på tal.Har ett par frågor som nykomling i Garmin-gänget:
Jag har en Fenix8 51 Amoled, tacksam för svar förstås
- Nu har klockan uppdaterat igen och jag kör även ”synka” ibland. Nu undrar jag var/hur klockan uppdaterar tidsinställningen? Mina GShock visar alltid samma tid som Fröken ur när de synkat, men min Fenix8 ligger alltid 2 sekunder före.
- Varje sommar brukar jag och frun åka till Kreta några veckor. Mina GShock uppdaterar sig via telefonen, men hur fungerar det med Garmin? Skulle ju vilja att den både visar tiden och vädret där istället? Vädret gissar jag att man får sköta själv genom att ange platsen, men hur fungerar det med tiden?
![]()
- Nu blev det lika som ”Fröken Ur” och mina GShock, tack för hjälpenMin går exakt mot atomic clock.
Gå in på System --> Time --> set time. Se till att den är på Auto.
Gå in på en aktivitet, typ Run. Tryck uppåt hela vägen tills du hittar satellitinställning och välj "All + multiband"
Nu varje gång du väcker den så borde den synka rätt tid.
Vädret synkas via Garmin Connect.
Den klarar sig att synka tid i Kreta, inga problem. Och vädret uppdateras via telefonen automagiskt.- Nu blev det lika som ”Fröken Ur” och mina GShock, tack för hjälpen
Hur gör jag när vi landat på Kreta? Klarar den sig själv eller skall jag trycka på ”synka”?
Ursäkta dumma frågor, men jag har gjort många uppdateringar på mig själv sedan version 1955.1 genom åren och nu är minnet fullt, går inte att uppgradera mer![]()