Man undrar vilken som är störst i sin genre, MRG eller Marq?Svårt att få den här ur huvudet.![]()
För MRG-steget har många av oss ändå tagit. Den ser onekligen mycket lockande ut

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man undrar vilken som är störst i sin genre, MRG eller Marq?Svårt att få den här ur huvudet.![]()
Testar 42 mmHör jag ett villhov av en Fenix 8 MIP?
Jag tror minsann det blåser i den riktningen 🌬![]()
Har du blivit med Forerunner 55?2 tupplurer idag och man är på banan![]()
Shoppade på impulsHar du blivit med Forerunner 55?
Tror inte du blir besviken om man tar den för vad den är, inte fullt så avancerad som era andra. Dock liten och smidig.Shoppade på impuls
Va äre för en bonde som kan sova sig genom dan?2 tupplurer idag och man är på banan![]()
Var. Är. Skratt-emojin på like-knappen?!Va äre för en bonde som kan sova sig genom dan?![]()
Smidig som attanTror inte du blir besviken om man tar den för vad den är, inte fullt så avancerad som era andra. Dock liten och smidig.
Det är dock lättare att ta MRG-steget tycker jag.Man undrar vilken som är störst i sin genre, MRG eller Marq?
För MRG-steget har många av oss ändå tagit. Den ser onekligen mycket lockande ut![]()
Konstigt ändå de enda jag gör är o sover ändå får man ihop 16k +steg om dagen, kanske är en sleepwalkerVa äre för en bonde som kan sova sig genom dan?![]()
Ja den var trevligAOD är ju trevligt på MIP
![]()
Det är verkligen det bästa med MIP. Att man har samma urtavla jämtAOD är ju trevligt på MIP
![]()
Ja stängde av autolighten tom, den behövs ju inte ens på dennaDet är verkligen det bästa med MIP. Att man har samma urtavla jämt
Näe, beroende vilken urtavla man använder så är det inte säkert man behöver belysning. Brukar dock ha min på under den mörkare perioden av året och efter solnedgång på den ljusa tiden. Upplever inte att det påverkar batteritiden hellerJa stängde av autolighten tom, den behövs ju inte ens på denna
Det är klart att ni ska! Och så kan ni värma upp med att köra cykelvasan under sommaren innan, den är trevlig!Idag frågade äldsta sonen om vi inte ska köra Vasaloppet 2026? Huvva migJag har ju klockan i alla fall.
![]()
Så Kent dränerar batterietSjälv sitter gårdagens sviter nog i.
![]()
Trevlig konsertupplevelse dock
![]()
Tror du att han kan komma i form på ett år? Frågar åt en gubbe som är runt 50 och med 5 kilo för mycket ballast att släpa på.Det är klart att ni ska! Och så kan ni värma upp med att köra cykelvasan under sommaren innan, den är trevlig!
Absolut! Säg till din vän att han ska köpa sig en schysst cykel som han gillar att sitta på. Landsväg eller mtb, vilket som verkar locka mest.Tror du att han kan komma i form på ett år? Frågar åt en gubbe som är runt 50 och med 5 kilo för mycket ballast att släpa på.
Bra träningsplan där! Jag ska ta ett snack med den lille fetknoppen och ge honom en spark i röven! Han gillar cyckling och han har en gravelbike i tusen delar som måste skruvas ihop innan den är redo. Stakmaskin finns också tillgängligt. VO2 max är 45 för tillfället så det är ju hyfsat braAbsolut! Säg till din vän att han ska köpa sig en schysst cykel som han gillar att sitta på. Landsväg eller mtb, vilket som verkar locka mest.
Cykel kommer ge honom ett bra flås, bra lungkapacitet och vara skonsamt mot hans knän. Dessutom är det roligt!
Sen när han har kommit igång där kommer han att både känna sig starkare och lättare inför hösten när vintersäsongen närmar sig och det är dags att fokusera på skidor.
Då har han ett bra flås och starka ben med sig. Då går han till gymmet och glömmer inte bort rygg och mage. Finns det stakmaskin där är det bra att väva in i träningen. Sen när snön kommer finslipar han skidåkningen.
Då blir Vasan en rolig utmaning och inte en pina.![]()