Agnb¥⌚
Silver
Det får duga de me. Harvar på med en 2xHär är det sämre drag i motorn säljer två Garmin istället för att köpa något.
O Harvar på med tactix
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det får duga de me. Harvar på med en 2xHär är det sämre drag i motorn säljer två Garmin istället för att köpa något.
O Harvar på med tactix
![]()
Tack!Grattis!
Eventuellt var jag intresserad av samma klocka några timmar för sent![]()
Eventuellt är jag inte längre inne på samma pga avsaknad av DLC. Och så håller det påTack!
Ja, det gäller att hålla sig framme när godbitarna serveras![]()
Det finns lite märken, så det lär synas över tid.Hur repkänslig är bezeln utan DLC?
Snyggt utan är det ju.
Ja, man får ha med sig en Scotch-Brite-pad i bakfickan.Hade en 5X titanium tidigare och den var det lite märken i bezelen. På den gick det få bort i stort sett allt med stålull med lite försiktighet. Har inte testat det på någon nyare Garmin (än).
Hur många Garmin har du nu?Då var det bara väntan kvar då.
Men man kan glädjas åt att ha en F8:a amoled i stallet nu.
![]()
Innan Garmin dök upp bland vardagsklocka-alternativen kände jag att svart klocka inte var nåt för mig, G-shock undantagna, men eftersom DLC är bra avseende slitage fick det ändå bli så. Och på den vägen har det varit. Fast jag har varit sugen på en mera standardbetonad variant ändå, så när denna mer civiliserade modell helt plötsligt dök upp på radarn blev det efter moget övervägande omöjligt att inte slå till
Läderband på en sportklocka passar väl egentligen lika bra som lågprofildäck på en SUV.
Men för er som inte provat så är bandet väldigt mycket mjukare än vad läderband kan vara. Sen vet vi alla att titan är mjukt och repkänsligt, så det får man vara beredd att leva med. Men jag är glad åt att ha nåt som ser ut mer som en civil klocka snarare än en sportaccessoar.
Vad tycker du om Instinct jämfört med Epix du hade innan?
Lättare, variation, svårare att läsa meddelanden.Vad tycker du om Instinct jämfört med Epix du hade innan?
Instinct känns som en smart G-Shock.Lättare, variation, svårare att läsa meddelanden.
Ja, den är lite roligare att se på också. Fenix, Epix mfl ser ut som många andra smarta klockor.Instinct känns som en smart G-Shock.
I mitt tycke hur mer märken det blir desto snyggare kommer den att bli.Det finns lite märken, så det lär synas över tid.
Men som sagt, titan är förhållandevis mjukt det får man väl ha med sig. DLC är ju skapat för exakt det omvända.
Tror han har 5 st om jag räknat rätt, men fenix 5 tror jag inte han använder, så då blir det 4Hur många Garmin har du nu?
Jag har svårt att motivera mig att skaffa fler Garmin än vanliga klockor.![]()
En g-shock som casio aldrig gjordeInstinct känns som en smart G-Shock.
Du har rätt många du också va?Tror han har 5 st om jag räknat rätt, men fenix 5 tror jag inte han använder, så då blir det 4
Vore kul om de gör en collab.En g-shock som casio aldrig gjorde
Vore kul om de gör en collab.![]()
1 st garminDu har rätt många du också va?![]()
Jag ger inga råd efter min konstiga mancold-vecka där jag sålde min Epix hastigt och lustigt (för billigt?) utan någon riktig plan. Men jag är nyfiken på vilka råd du kommer att fåHar tänkt några gånger fram och tillbaka nu är väl tillbaka med att jag inte tycker att det är värt att byta ut denna mot Enduro 3 den här har ju mer funktioner visserligen den äldre Sensorn. Men med tanke på att denna kostade typ 16 k ny sen släppa den för typ 7,5k i dagens tröga marknad för att sedan lägga till för o köpa en enduro. Vill ju egentligen inte ha en tjockare klocka heller, då enduro bygger mer på höjden
Hur hade ni tänkt?
![]()
Den silvriga varianten @ironcastle har nu utan DLC finns den med MIP I 51 mm? Kan va en korkad fråga?Jävligt svårt att välja Fenix. Har man valt storlek ska man välja utförande och Sapphire. Har man gjort dessa enkla val kommer knäckfrågan: MIP eller Amoled.
Hur många videor, recensioner eller kommentarer man läser går det inte att säga att det ena eller det andra är bäst.
Man skulle behöva en av varje vad det verkar.
I mitt fall är siktet återigen inställt på Amoled. Är mer inne än ute. Oftast mörkt i Sverige än ljust. Lättare att läsa meddelanden mm.
Den silvriga varianten @ironcastle har nu utan DLC finns den med MIP I 51 mm? Kan va en korkad fråga?![]()
Hade själv alla dessa frågor. Hade Fenix 7X S/S och började med att köpa en Fenix 51 mm Amoled då jag trodde att det var för mig. Hade den någon vecka och insåg att för mig var nog MIP bättre. Älskar att skärmen ser likadan ut vare sig den är tänd eller ej. Skickade tillbaka den o köpte istället en likadan med MIP o satan vad nöjd jag är. Skärmen är så mycket bättre än 7X och även om det är mörkt är det ju absolut inga problem att läsa, med bakgrundsbelysningen på när det är mörkt är den i mina ögon kanon. Saknar inte Amoled på något sätt eller i något förhållande (ljust/mörkt) faktisktJävligt svårt att välja Fenix. Har man valt storlek ska man välja utförande och Sapphire. Har man gjort dessa enkla val kommer knäckfrågan: MIP eller Amoled.
Hur många videor, recensioner eller kommentarer man läser går det inte att säga att det ena eller det andra är bäst.
Man skulle behöva en av varje vad det verkar.
I mitt fall är siktet återigen inställt på Amoled. Är mer inne än ute. Oftast mörkt i Sverige än ljust. Lättare att läsa meddelanden mm.
Ser ingen anledning att byta, den där är coolare. Nya sensorn är inte tillräckligt/om något bättre än tidigare generation.Har tänkt några gånger fram och tillbaka nu är väl tillbaka med att jag inte tycker att det är värt att byta ut denna mot Enduro 3 den här har ju mer funktioner visserligen den äldre Sensorn. Men med tanke på att denna kostade typ 16 k ny sen släppa den för typ 7,5k i dagens tröga marknad för att sedan lägga till för o köpa en enduro. Vill ju egentligen inte ha en tjockare klocka heller, då enduro bygger mer på höjden
Hur hade ni tänkt?
![]()