Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man inte använder Garmins alla funktioner för träning så är det kanske mer som ”en telefon på armen”, och då kan det ju kvitta. Men om man har ett genuint intresse för träning och/eller uteliv, så är klockan svårslagen. En Rolex Explorer hjälper inte mycket om man hamnar i en whiteout på fjället. Det gör däremot trackback eller en omdragning av rutt i klockan. Med det sagt, så är just din modell riktigt snygg!Nu är det mindre än en timme kvar av OWGM, sedan får man byta klocka.
Jag har spenderat månaden med min första Garmin och det har varit kul. Men tyvärr kändes den till slut mer som en telefon på handleden än en klocka för mig, så imorgon får den åka vidare till en person som förmodligen kommer att uppskatta den mer.
Vill avslutningsvis tacka alla i tråden för trevlig underhållning och goda råd
Ha det så bra allihopa!
![]()
Precis. Vill man ha en smartphone på armen så är det Apple Watch man ska ha. Garmin är mest för träning och navigering.Om man inte använder Garmins alla funktioner för träning så är det kanske mer som ”en telefon på armen”, och då kan det ju kvitta. Men om man har ett genuint intresse för träning och/eller uteliv, så är klockan svårslagen. En Rolex Explorer hjälper inte mycket om man hamnar i en whiteout på fjället. Det gör däremot trackback eller en omdragning av rutt i klockan. Med det sagt, så är just din modell riktigt snygg!
Gillar man också att ladda då ska man ha apple watchPrecis. Vill man ha en smartphone på armen så är det Apple Watch man ska ha. Garmin är mest för träning och navigering.
Håller med om allt!Är ingen träningsperson men har använt Garmin klockor i många år. Använder den bara för notiser, se vem som ringer. Har ingen nytta av att kunna göra saker från klockan, det har jag telefonen för. Gillar att se på klockan om det är något jag behöver agera på nu eller om det kan vänta. Tar sällan upp telefonen ur fickan med min Garmin på armen.
Har testat Apple Watch vid ett flertal tillfällen, både vanliga och ultra men har inte fastnat för funktionerna dom erbjuder. Uppskattar även den sinnessjuka batteritiden Fenix erbjuder och slippa ha batteriångest
Haha, Ja det är den största nackdelen med Apple Watch.Gillar man också att ladda då ska man ha apple watch
Är ingen träningsperson men har använt Garmin klockor i många år. Använder den bara för notiser, se vem som ringer. Har ingen nytta av att kunna göra saker från klockan, det har jag telefonen för. Gillar att se på klockan om det är något jag behöver agera på nu eller om det kan vänta. Tar sällan upp telefonen ur fickan med min Garmin på armen.
Har testat Apple Watch vid ett flertal tillfällen, både vanliga och ultra men har inte fastnat för funktionerna dom erbjuder. Uppskattar även den sinnessjuka batteritiden Fenix erbjuder och slippa ha batteriångest
... Och med en F8 skulle du kunnat svara direkt i klockan. Om det inte hänger sig dvsGrymt bra
idag låg jag under harven på ladugårdsplan och skruva, mobilen låg i verkstaden en bra bit bort, tack vare Garmin så märkte jag att det ringde. Så kunde små springa till verkstan och ta samtalet så jag kunde beställa grejer till harven, hade nämligen glömt bort att jag skulle bli uppringd i stunden av Mekande
Och om telefonen inte är långt bort.... Och med en F8 skulle du kunnat svara direkt i klockan. Om det inte hänger sig dvs![]()
Hade jag haft Hellberg lurarna på mig så hade jag kunnat svara med klockan... Och med en F8 skulle du kunnat svara direkt i klockan. Om det inte hänger sig dvs![]()
Apple Watch är bättre än Garmin när det gäller smarta funktioner. Om man inte tränar eller kör sömnmättning så kan man ladda klockan tillsammans med telefonen över natten. Som sagt Garmins styrka är just navigering och sport aktiviteter och är gratis, än så länge.Förstår inte alls grejen med Apple watch, Samsung watch eller liknande. Taniga och känsliga små plastmobiler som måste laddas varje dag vilket är ett STORT minus.
Garmin![]()
Man kanske kan ha två. En på armen och en som laddas. Så byter man varje dag och får med sömnmätning ocksåApple Watch är bättre än Garmin när det gäller smarta funktioner. Om man inte tränar eller kör sömnmättning så kan man ladda klockan tillsammans med telefonen över natten. Som sagt Garmins styrka är just navigering och sport aktiviteter och är gratis, än så länge.![]()
Jag startade denna tråd slutet 2021. Ungefär lika länge har jag haft mobilen helt på ljudlösHar haft min telefon på ljudlös sedan i september. Vibration i klockan ftw.
Samma här. Är redan tveksam på min. Samma dag som de presentera + så gick min retur rätt ut. Rädd att fler funktioner hamnar bakom betal. Svårt att veta nu. Garmin säger att allt kommer vara gratis som var men det kan man inte lita påVi får se vad Garmin gör med Connect Plus. Om kommande nya funktioner hamnar bakom prenumeration så blir Fenix 8 den sista Garmin för min del.
Grattis till den lycklige, man kanske skulle önska sig ett +medlemskap på garminconnect när man fyller årIdag är det födelsedag!
![]()
![]()
Ska hälsa damen här hemma det!Grattis till den lycklige, man kanske skulle önska sig ett +medlemskap på garminconnect när man fyller år![]()
Exakt kan även bli årets julklapp i årSka hälsa damen här hemma det!
Ja, det är väl det vi ska göra istället för att gnälla över att det har börjat kosta![]()
Kvinnorna lär stå på kö!Grattis till den lycklige, man kanske skulle önska sig ett +medlemskap på garminconnect när man fyller år![]()